2 schema's, welke het beste?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by kees
    Ik ben zit ook bij een andere forum Die zal je ongetwijfelt wel kennen.
    www.body.fitness.nl Ook daar is eens die vraag gestelt. En daar veel van reacties van Ik was 14 jaar toen ik begon nu ben ik 25 en totaal geen last van ik ben nu 1.80m En zo zijn er zeer veel met gelijke reacties.
    Er was zelfs iemand die heel keurig uit legt dat het juist bevordelijk is om gewoon te groeien. In mijn ogen is het zo; Het werd idd vroeger gezegt dat het slecht was omdat het je groei tegen houd. VROEGER DUS.
    Tegenwoordig is er veel meer onderzoek gedaan op alle fronten.
    Het schijnt dus geen negatieve uitwerking te hebben op de groei.
    Ik kan me daar wel in vinden.
    Waar zijn die onderzoeken te vinden...?

Comment

Heb ik een in een sport blad gelezen.
      Helaas weet ik niet meer welke.
      een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Dat het de groei bellemmerd vind ik eigenlijk vrij logisch. Botte worden langer en spieren worden korter, dit werkt altijd tegenstrijdig, Maar in hoeverre een het egt effect heeft weet ik niet. Want spieren kunnen net zo goed uitrekken, en zo snel gaat het niet dus pijn hoeft het ook niet te doen
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0
          Dat het de groei bellemmerd vind ik eigenlijk vrij logisch. Botte worden langer en spieren worden korter, dit werkt altijd tegenstrijdig, Maar in hoeverre een het egt effect heeft weet ik niet. Want spieren kunnen net zo goed uitrekken, en zo snel gaat het niet dus pijn hoeft het ook niet te doen
          jij hebt zeker nooit van 'groei pijn' gehoord.

Comment

Een leuk stukje gevonden.

http://www.stormpages.com/smartfitness/KIDS.html

Comment

Originally posted by neorej
              jij hebt zeker nooit van 'groei pijn' gehoord.
              Dit waS bij mij nooit erg, en je hebt groeipijn vaak in je groeispurt, en in die groeispurt gaat het een stukje sneller dan in mijn fase

Comment

Goed stuk Kees, dat overigens wel duidelijk je eerdere stellingen tegenspreekt.

Voor de luie mensen onder ons hierbij een quote van de eindconclusies van dit stuk.
                Krachttraining door niet volgroeide jongeren mag onder de volgende voorwaarden:

1. het kind dient medisch (goed)gekeurd te zijn voor krachttraining;

2. minstens de helft van de fitnesstraining dient te bestaan uit niet-krachttraining, zoals cardiotraining, indien fitness de enige sportvorm is. Dit komt de veelzijdige ontwikkeling van het kind ten goede en zal ook minder snel leiden tot een eentonige trainingsbeleving;

3. bij de krachttraining dient het gewicht zo gekozen te worden dat er sets van minimaal 10 herhalingen met een goede techniek (‘cheaten’ mag niet!) kunnen worden gemaakt. Trainen met gewichten van 1RM is uit den boze;

4. met sporten als powerlifting, gewichtheffen en bodybuilding mag pas begonnen worden wanneer het kind sexuele volwassenheid heeft bereikt (na stadium ‘Tanner 5’). De individuele leeftijd waarop dit punt bereikt wordt verschilt nogal;

5. de training dient altijd onder toezicht te staan van gediplomeerde instructors die zich bewust zijn van de afwijkende kinderfysiologie. Kinderen hebben meer en intensievere begeleiding nodig dan volwassenen en mogen in principe niet trainen op tijdstippen dat er geen begeleiding aanwezig is. Het beste zouden groepstrainingen zijn;

6. het kind moet in staat zijn de aanwijzingen van de instructor te begrijpen en op te volgen (m.n. jongens in hun puberteit willen tegen de aanwijzingen van hun trainer in nogal eens snel naar te zware gewichten grijpen);

7. verder dienen de algemene principes bij krachttraining in acht te worden genomen zoals het evenwichtig trainen van agonisten en antagonisten;

8. oefeningen op toestellen zijn veiliger dan zogenaamde ballistische oefeningen die met vrije gewichten worden uitgevoerd.

Denk niet te snel dat je uitgegroeid en/of volwassen bent!
                Volgens dit stuk zouden de meeste jongens rond hun 16e ongeveer uitgegroeid zijn, hierop zijn echter veel en grote uitzonderingen.
                Zware krachttraining voor die tijd kan naast alle normale blessures voor allerlei specifieke blessures en problemen zorgen dus gewoon niet doen!

Comment

nou nou Shannessee.......

En waarom komen die blessures enzo nou pcies?
                  En ik ben 15 (te jong, i know) maar in hoeverre is dit slecht voor je, want ik heb van mezelf sterke botte, maakt dit verschil? wss wel.

Comment

Heb je het stuk waar die link van Kees naar verwijst gelezen?
                    Het staat er namelijk allemaal...
                    Als je iets niet begrijpt wil ik het uiteraard best (proberen) uit te leggen maar ga het natuurlijk niet herhalen omdat je geen zin hebt om het te lezen ofzo hè.

Comment

Ja ja kheb het gedeeltelijk gelezen, KBEN NIET LUI! haha.

Maar kdacht, ach lama ik weet waar het op neer komt.

nvm. Ik ben toch niet van mijn doel weg te slaan nomatter what Want, tja eens moet het tegendeel bewezen worden hé

Grtz

Comment

Je kunt ook gerust trainen hoor, hou alleen wel rekening met bovenstaande richtlijnen en matig jezelf dus een beetje.
                        Geloof me dat je spijt krijgt als je over een paar jaar wel groot bent maar allerlei klachten hebt waar je de rest van je leven mee zit...

Comment

je kan idd het hele lichaam per trainingsdag doen maar dan moet je ng harder op je voeding gaan lette zodat je de dage dat je traint genoeg kunt eten om ng te groeien/cutten, en de dage dat je niet traint genoeg kunt herstelle en klaarmake voor de volgende dag,
                          maar zoals hierboven al vaak is aangehaald, het hangt allemaal van je doelstellingen af....
                          | I got 1 thing you ain't got |
                          | that's called courage |

Comment

ouwe topic hahahaha

Comment

idd, ff nokken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X