Trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingsschema

Beste mensen,

Ik heb net een nieuw trainingsschema gemaakt en wil hier graag volgende week mee beginnen. Mijn doel is meer spiermassa.

Mijn stats:
    16 jaar. 69 kg, 1,85 lang en train ongeveer een half jaar.

Borst:
    Bandrukken 12*10*8
    Flyes 10*8*6
    Pectoral 10*8*6

Benen:
    Leg Curl 12*10*8
    Leg Press 12*10*8
    Leg extension 12*10*8
    Staande kuitmachine 10*8*6
    Leg press voor kuiten 10*8*6

Rug:
    Chins 8*8*6*6
    Pulldown brede greep 10*8*6
    Roeien met halter 12*10*8
    Onderrug 10*8*6

Schouders:
    Shrugs met dumbbells 3*8
    Schouderdrukken 12*10*8
    Seated lateral raises 10*8*6

Biceps:
    Staande curlen met halter 10*8*6
    dumbbel curl 10*8*6
    dumbbell over bankje 10*8*6

Triceps:
    Dippen tussen 2 bankjes 10*8*6
    Triceps trekken 10*8*6
    Stang beneden 10*8*6

Maandag: Borst + Triceps

Woensdag: Rug + Biceps

Vrijdag: Benen + buik

Zondag: Onderarmen + schouders

Tips? graag!
    Greetz
    Last edited by nbaa; 06-08-2006, 10:08.

Ik vind het een beetje een eentonig schema, herhalingen worden niet gevarrieerd en ik mis de squat en deadlift, die zou ik er zeker bij doen. Verder zou ik de "Pectoral" bij borst vervangen voor nog een flye of bankdruk/dip variant en de pulldown voor chins vervangen.

Als je die aanpassingen iig maakt zou ik gewoon eens een paar maanden kijken hoe het schema bevalt. Je zou er ook goed aan doen je te verdiepen in andere trainingsmethodes, split is zeker goed om massa te winnen, maar er zijn andere marnieren die mischien beter voor jou werken en daar kan je alleen zelf achter komen door het te proberen.
    pl log:

Comment

Hoi Nbaa

ik had een vraag er staat bij de rug als oefening onderrug, welke oef is dit??
      ik neem aan dat je deadlift bedoelt? zo niet zou ik die in je schema opnemen is toch wel een erg goeie oefening.

de andere 3 oefeningen met de rug zijn allemaal oefeningen waarbij je de biceps behoorlijk gebruikt, om dan nog eens 3 x 3 voor de biceps te doen is misschien wat te veel van het goeie.

maar de belangrijkste vraag, hoe meet je dat je vooruit gaat?
      welke intensiteit word gebruikt? ga je tot failure?

over het algemeen lijkt me dit nogal veel kwa werk afhankelijk van de intensiteit te veel. ik zou in iedergeval goed in de gate houden of het schema werkt en zo niet meteen aanpassingen maken

laters
      beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Comment

1st en vooral de volgorde je doet schouders de dag voor borst zo heb je veel kanst om die te overtrainen/overbelasten.

Doe deze volgorde :

Maandag : Borst + Triceps + Abdominis

Bankdrukken 4 sets
        Incline bankdrukken 4 sets
        Fly 2 sets

Close grip bench press 3 sets
        Decline extension 3 sets

Crunches 3-5 sets

Dinsdag : Rug + Biceps

Chin up 4 sets
        Deadlift 4 sets
        Row 4 sets
        Shrugs 2-4 sets

Bb Curl 3 sets
        Hammer curl 3 sets

Vrijdag : Schouders + Onderarmen + Obliques

Military press 4 sets
        Upright row 3-4 sets
        Side laterals 3-4 sets
        Face pulls 4 sets

wrist curl 3-4 sets
        reverse wrist curl 3-4 sets

Side bend 3-5 sets

Zondag : Quadriceps + Hamstrings + 'kuiten' + buik

Bb squat 4-5 sets
        Leg press 4 sets

Romanian deadlift 4-5 sets
        Leg curl 4 sets

Staande calf raise 4 sets
        Zittend calf raise 4 sets

Comment

Hou er rekening mee dat je nog maar 16 jaar bent nbaa. Dus rustig gecontroleerd opbouwen, ervoor zorgend dat je jezelf niet in de vernieling getraind hebt tegen de tijd dat je volwassen bent.

@Santino: thx man!

Comment

16 jaar & deadlift Is een harde oefening imo

Comment

Je kan gewoon deadliften op je 16e hoor.
              pl log:

Comment

Altijd nuttig dat soort goed onderbouwde stellingen...
                Hangt aardig van de persoon af hoor, als je nog niet volgroeid bent zou ik het iig nooit aanraden.
                Sowieso is het als je pas 16 bent, zelfs al ben je dus volgroeid, verreweg het veiligst en dus het verstandigst om als je al gaat deadliften/squaten dit met een niet te hoog gewicht te doen en je in plaats van op het gewicht 100% op de correcte uitvoering te richten.
                Op die manier beperk je iig de risico's en leer je de techniek erg goed te beheersen, hier heb je profijt van als je later wel zwaar gaat trainen.

Comment

Zeg ik dan dat je gelijk zwaar moet gaan deadliften?
                  pl log:

Comment

Zeg je überhaupt veel dan?
                    Krijg je als je dat soort korte kreten zonder enige onderbouwing neerpleurt hè, dan moeten anderen het onderbouwen.
                    Kan je daarna wel gaan huilen dat je dat niet gezegd hebt maar je zegt ook niet dat het niet zou moeten, zo zeg je niet snel wat fout iig maar je zegt ook niets waar iemand wat aan heeft.

Comment

Jouw stelling is anders ook niet echt onderbouwd, vertel mij dan eens, waarom is deadliften niet aan te raden als je nog niet volgroeid bent?
                      pl log:

Comment

Ten eerste, ik zeg niet dat het al dan niet zou mogen, alleen dat ik het iig nooit zou aanraden.
                        Hele andere manier van praten die automatisch minder onderbouwd hoeft te worden omdat het namelijk alleen een advies is en geen stelling waarmee men het eens of oneens moet zijn.
                        Ten tweede ga ik ervan uit dat mensen die hier posten incl de topicstarter ook regelmatig andere topics lezen, onder sticky's staat een onderwerp wat specifiek over krachttraining door jongeren gaat en waar heel recent in een ander topic nog aan gerefereerd is.
                        http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...-kinderen.html

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
                          Ten eerste, ik zeg niet dat het al dan niet zou mogen, alleen dat ik het iig nooit zou aanraden.
                          Je hebt mijn post niet goed gelezen denk ik.

Hele andere manier van praten die automatisch minder onderbouwd hoeft te worden omdat het namelijk alleen een advies is en geen stelling waarmee men het eens of oneens moet zijn.
                          Ten tweede ga ik ervan uit dat mensen die hier posten incl de topicstarter ook regelmatig andere topics lezen, onder sticky's staat een onderwerp wat specifiek over krachttraining door jongeren gaat en waar heel recent in een ander topic nog aan gerefereerd is.
                          http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...-kinderen.html
                          Ik heb dat heus wel gelezen, maar er wordt enkel aanbevolen dat er op allerlei punten goed opgelet moet worden bij krachttraining op jonge leeftijd, ik kan niet uit het artikel opmaken waarom deadliften niet aan te raden is voor iemand van die leeftijd. Mis ik mischien iets?
                          pl log:

Comment

Ik heb je post prima gelezen, er staat dat ik volgens jou mijn stelling niet goed heb onderbouwd. Ik heb in tegenstelling tot jou helemaal geen stelling genomen, ik zeg alleen dat ik het persoonlijk onder genoemde omstandigheden niet zou aanraden. Totaal niet te vergelijken dus met jouw stelling dat het gewoon kan, punt.
                            Als je niet wilt snappen/toegeven dat zo'n opmerking een stuk meer onderbouwing verdient is dit bij deze al een zinloze discussie.

Heb verder in mijn eerdere post duidelijk gezegd dat je met een zeer correcte uitvoering en dus minder gewicht het risico (op blessures) flink beperkt, lijkt me dus duidelijk dat mijn motivatie/onderbouwing draait om dat risico op blessures bij te vroege en/of te zware uitvoering van zeer belastende oefeningen als squat en deadlift.
                            Er zijn zoals over alle onderwerpen ook hierover verschillende studie's en meningen maar ik ben er persoonlijk een voorstander van om zeker aan jongeren en beginners geen adviezen te geven die mogelijk schadelijk kunnen zijn, vooral omdat juist deze groepen vaak alles aannemen van degene die het hardst roept en mede daardoor het meeste gevaar lopen.
                            Staat altijd duidelijk bij dat het gaat om mijn persoonlijke mening/advies en die hoef ik dus niet te verdedigen tegenover jou of wie dan ook.
                            Is het verschil tussen een mening en een stelling hè.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X