borstschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• borstschema

na een tijdje redelijk veel gezakt te zijn in bankdrukken (ziek--> antibiotica--->5kg afgevallen!! maar die zijn al terug) ben ik terug waar ik eindigde: 3x115 kg, na lang enkel op een powerliftingmanier te hebben gebankdrukt wil ik nu weer wat massa winnen en wil ike 3 sets van 8 hh te doen op bankdrukken, dit wens ik met een gewicht van ongeveer 100 kg uit te voeren (op het zwaarste) maar hoe zit dat nu met de warming up??
    mag ik na 2x15 hh met 50 kg direct overschakelen naar 100; dit lijkt me fout daarom deze vraag...

mijn schema zou er zo uitzien
    bankdrukken 3x8
    incline BP 3x8
    fly's 3x12

ThNx

Ter voorkoming van blessures zou je toch minimaal 2 sets moeten opbouwen naar die gewenste 100 kilo. Echter, je hoeft niet per se veel herhalingen te maken.
    Probeer dit eens:

-10 reps met 60 kilo
    -8 reps met 80 kilo
    -? reps met 100 kilo
    -idem (met spotter)
    -12-15 reps met een lichter gewicht.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Als je voor massa gaat zou ik ook wekelijks afwisselen tussen barbel en dumbell

Comment

@ Symmetry; hebbek gisteren geprobeerd en beviel me prima thnx

@ Samot: zallek ook eens proberen om de dumbell press af te wisselen met BP

Comment

die overschakeling van opwarmen naar direct die 100kilo is voor ieder persoon anders denk ik, je hebt mensen die graag stilletjes opbouwen en je hebt er die van 50 kilo naar direct 100 kilo gaan.
          Je zou 15hh met 50 en 15hh met 70 kunnen doen, je kan ook het aantal hh minderen zodat je niet vermoeid geraakt tegen dat de echte sets beginnen

Grtz
          stil growing

Comment

bij men laatste training deed ik het zo:
            12x45
            8x80
            8x95
            8x95
            8x97,5
            15x50

beviel me echt heel goed, volgende keer probeer ik het met 100, hetgeen wat ik dus wou

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X