Mijn trainingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn trainingschema

Dit is het trainingschema zoals ik het nu enige tijd volg, en het bevalt me op zich prima. Maar natuurlijk kan het zijn dat ik iets beter op een andere dag kan trainen, dus laat ik het maar aan jullie zien:

Dag 1: rug + buikspieren
    Dag 2: Biceps +triceps + onderarmen
    Dag 3: buikspieren
    Dag 4: Borst + schouders
    Dag 5: Benen + buikspieren
    Dag 6: Rust
    Dag 7: weer vanaf dag 1

PS. mocht het nodig zijn kan ik er de oefeningen bij zetten, maar het gaat me nu alleen om of ik de dagen goed ingedeeld heb.

Bijvoorbaat bedankt

Zou het 6 tot 8 weken zo doen en dan weer switchen.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Moet ik dan bepaalde oefeningen wisselen, of echt de dagen verzetten?

Comment

Originally posted by UpRising View Post
        Moet ik dan bepaalde oefeningen wisselen, of echt de dagen verzetten?
        na 2maanden gewoon eeen nieuwe opbouw neerzetten(dus ook de verdeling van de spiergroepen)

Comment

Na mijzelf en wat artikelen op internet eens goed te hebben bekeken wil ik graag mijn dag indeling veranderen in dit:
          Dag 1: Schouders + buikspieren
          Dag 2: Biceps + triceps
          Dag 3: Borst + onderarmen + buikspieren
          Dag 4: Rug
          Dag 5: Benen + buikspieren
          Dag 7: Weer vanaf dag 1
          Ik wil namelijk mijn schouders flink verbeteren en ook mijn borst, en ik had ergens gelezen dat je ze sowieso beter op een aparte dag kan trainen.
          Mijn vraag: Doe ik hier goed aan, is het een fatsoenlijke dagindeling.
          Groetjes
          Last edited by UpRising; 03-10-2006, 16:18.

Comment

Na mijzelf en wat artikelen op internet eens goed te hebben bekeken wil ik graag mijn dag indeling veranderen in dit:
            Dag 1: Schouders
            Dag 2: Biceps + triceps
            Dag 3: Borst + onderarmen
            Dag 4: Rug
            Dag 5: Benen
            Dag 7: Weer vanaf dag 1
            Ik wil namelijk mijn schouders flink verbeteren en ook mijn borst, en ik had ergens gelezen dat je ze sowieso beter op een aparte dag kan trainen.
            Mijn vraag: Doe ik hier goed aan, is het een fatsoenlijke dagindeling.
            Groetjes
            Ik zou dag 2 met dag 5 verwisselen, ik doe ongeveer hetzelfde programma als jij, als ik biceps en triceps train en de volgende dag echt zwaar wil benchen dan zijn men armen nog moe van de dag ervoor. Maar ik train dan volgens mij ook nog niet zo lang als jij, dat is de reden dat ik benen dan op dag twee zou zetten zodat armen dan iets langer kunnen rusten, om dan volledig voor borst te kunnen gaan, als je het een beetje snapt. Weet niet of je bench doet voor borst, maar dat is bij de meeste toch een standaard oefeningen veronderstel ik.

Grtz

Comment

Als ik benen op dag 2 zou trainen, zou ik de rest van de week niks meer kunnen trainen, want ik moet na een been dag echt een rust dag hebben.
              Maar ik zal het denk ik wel eens proberen, ik zal sowieso moeten kijken of het schema me bevalt of niet.

Comment

Vind sowieso dat het beter is om benen ergens tussenin te doen en dus niet je hele bovenlichaam achter elkaar aan.
                Twee rustdagen invoeren kan zeker geen kwaad is voor de meesten zelfs beter.
                Weet niet wat je allemaal van plan bent voor schouders dat je ze op een aparte dag zet maar pas heel erg op, schouders is maar een kleine spiergroep en ook nog eens eentje die zeer makkelijk overbelast raakt!

Comment

Als ik benen op dag 2 zou trainen, zou ik de rest van de week niks meer kunnen trainen, want ik moet na een been dag echt een rust dag hebben.
                  Maar ik zal het denk ik wel eens proberen, ik zal sowieso moeten kijken of het schema me bevalt of niet.
                  Ja is voor iedereen anders natuulijk, bij mij zijn men benen het sterkste, dus daar heb ik eigelijk totaal geen last van ofzo, maar heb zelf ook eens biceps en triceps getraind en de bench de dag erna ging echt slecht, misschien had ik gewoon een slechte dag of niet goed gegeten, maar men armen konden echt niet mee toen.
                  Maar idd probeer het uit, zolang je niks blesseert kan het geen kwaad denk ik, als dit schema goed werkt voor jou, zeker doen dan!

Succes

Comment

Ik las dat schouders snel herstellen, en dat je ze hard aan moet pakken dusja. En dat ben ik dus zeker van plan, want ze hangen d'r maar iel bij.
                    Benen gaan iig naar dag 2
                    Last edited by UpRising; 03-10-2006, 16:52.

Comment

Ik las dat schouders snel herstellen, en dat je ze hard aan moet pakken dusja. En dat ben ik dus zeker van plan, want ze hangen d'r maar iel bij.
                      Kan wel zijn dat schouders snel herstelle, als ik schouders heb getrained, dan voel ik de dag erna niks, als ik borst train dan voel ik het volgende dag wel, is bij iedereen anders.
                      Je moet ze goed aanpakken ja, maar overdrijf niet, je kan het beste rustig opbouwen, goed geconcentreerd trainen, dat je bij elke oefening die je doet voor je schouders, dat je ook echt je schouders voelt werken, want als je TE hard aanpakt, krijg je misschien blessures, en dat is het laatste dat je wil hebben, want dan valt er niet veel meer aan te pakken en je gebruikt je schouders voor veel oefeningen dus je hebt ze nodig hoor.

Comment

Ik probeer nu gwoon eerst eens het trainingsschema voor schouders, en als ik dan merk dat ik de rest niks meer kan, dan weet ik dat er iets moet veranderen.
                        Maar ik voeg eigenlijk alleen maar een paar dingen toe. De meeste oefeningen stonden er al in, maar door er een aparte dag voor te geven kan ik fris beginnen aan me schouder oefeningen, in plaats van dat ik eerst borst heb gedaan ofzo.

Comment

kvind wel goed dat je extra aandacht aan je schouders besteed want dat was toch je minst gespierde spiergroep? ik denk dat het belangrijk is als al je spiergroepen evenwichtig opbouwd en je schouders liepen iets achter dus als ze overeenkomen met de rest dat je dan weer normaal moet gaan trainen.
                          on the road to get huge

Comment

Originally posted by hardcoremenneke View Post
                            kvind wel goed dat je extra aandacht aan je schouders besteed want dat was toch je minst gespierde spiergroep? ik denk dat het belangrijk is als al je spiergroepen evenwichtig opbouwd en je schouders liepen iets achter dus als ze overeenkomen met de rest dat je dan weer normaal moet gaan trainen.
                            Precies, daarom staan ze nou dus 1e dag van de week, met een aparte dag voor alleen de schouders.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X