Nikola's Log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Voedingsschema is gemaakt:
    http://forum.bodynet.nl/afslanken/37...cutschema.html
    Can squats cure cancer?
    - Yes, there is nothing heavy squats can't cure!

Comment

Tijdje niet gelogd. Beetje druk gehad.

Er is wel getraind, was echter niet tevreden over het resultaat.
      Merkte dat ik toch wat kracht kwijt ben geraakt door een tijdje niet fatsoenlijk getraind te kunnen hebben met m'n pols. Het is nog steeds niet helemaal hersteld.
      Tijdens het dagelijkse leven heb ik er geen last van, maar zodra ik de gym in ga, merk ik toch dat het nog niet lekker gaat.

Broer van een goede vriend van me is sportfysio, dus daar ff binnenkort toch maar langs gaan. Gok dat het toch wel op 'rust houden' neer zal komen.

Waar ik me ook aan ergerde was dat ik nu nog steeds spierpijn in m'n quads heb, terwijl ik geen drol heb uitgevoerd. Zondag vroeg een vriendin van me die bij dezelfde sportschool lid is, of ik zin had om te komen sporten. Ik ging er dus van uit dat er niet echt getraind zal worden, maar een beetje apparaten misbruiken. Heb haar laten kiezen wat ze wilde doen, ik train normaal op zondag toch niet, dus had niks gepland staan. Wel gezorgd dat ik niet m'n borst en triceps ging belasten ivm de borsttraining de volgende dag.

Ze liep naar de leg press toe, dus heb daar 4 setjes gedaan fullstack. (Je kan zelf dus geen plates eraan loaden, het is beperkt tot het gewicht wat dat ding aangeeft, en dat is nou niet bepaald veel)

Verder nog een leg curl gedaan, maar die vond ze 'stom'. Ik heb rustig een paar setjes gedaan.
      Toen wilde ze haar armen trainen. Ik vroeg welk deel ze wilde trainen. "Biceps".
      Maar het moest wel aan 1 voorwaarde voldoen: Ze wilde niet met gewichten trainen.
      Dus ik dacht: "Dit gaat niet werken zo". Even een apparaat voor haar uitgezocht, en laten zien wat de bedoeling was, maar stelde vrij weinig voor allemaal.
      Toen nog een beetje aangekloot, maar een training was het niet te noemen natuurlijk.
      Toen 's avonds met haar achterop nog naar de stad gefietst en terug (totaal een half uurtje maybe), maar de volgende dag werd ik met dodelijke spierpijn in m'n quads wakker.
      Had geen flauw idee waarom, dit was echt niet normaal. En voel ze nu nog steeds aardig. Erg apart dus.

Komt misschien ook omdat benen er nogal bij in is geschoten de afgelopen 2 à 3 weken (terwijl benen toch wel m'n favoriete training is) i.v.m. rijlessen en -examen. Helaas ben ik maandag gezakt voor m'n praktijkexamen.
      Uiteraard was ik het niet eens met die examinator, maar ach, wat doe je er aan.
      Morgen even nieuw examen plannen en hopen dat het dan wel werkt.

Wow, was niet van plan een grote log te schrijven, want had helemaal geen zin om te gaan loggen hehe, maar is toch een aardige post nog geworden.
      Morgen schouders op het programma, ben benieuwd hoe dat gaat worden. Maybe nog wat HIIT erna.

We shall see!
      Can squats cure cancer?

Comment

Jammer man. Zowel van je trainingen en examen. Spierpijn is best makkelijk te verklaren als je 3 weken niet getraind hebt. Ook al is het geen zware training.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
          Jammer man. Zowel van je trainingen en examen. Spierpijn is best makkelijk te verklaren als je 3 weken niet getraind hebt. Ook al is het geen zware training.
          Het is idd jammer, maar 'tis niet anders! Vanaf nu weer proberen goed door te gaan en kijken hoe m'n pols het er onder houdt.

Die verklaring had ik ook al wel bedacht Maar vond het schrikbarend dat ik zo'n spierpijn in m'n quads kon hebben van 4 setjes leg press, terwijl ik normaal na een hele benen training niet zo veel pijn in m'n quads heb hehe.

Hopen dat ik het nu weer op kan pakken, ook al ga ik volgende week vrijdag op wintersport. Kan ik dat mooi als cardio pakken, en de après-ski skippen.
          Can squats cure cancer?

Comment

Originally posted by Mr Nikola View Post
            Het is idd jammer, maar 'tis niet anders! Vanaf nu weer proberen goed door te gaan en kijken hoe m'n pols het er onder houdt.

Die verklaring had ik ook al wel bedacht Maar vond het schrikbarend dat ik zo'n spierpijn in m'n quads kon hebben van 4 setjes leg press, terwijl ik normaal na een hele benen training niet zo veel pijn in m'n quads heb hehe.

Hopen dat ik het nu weer op kan pakken, ook al ga ik volgende week vrijdag op wintersport. Kan ik dat mooi als cardio pakken, en de après-ski skippen.
            Bij mij is het altijd dodelijk voor mijn motivatie: een blessure waardoor je niet kan trainen gevolgd door een vakantie waardoor je niet kunt trainen... Ik hoop dat je een beetje kunt blijven knallen en succes met je pols!

Comment

Originally posted by Silk View Post
              Bij mij is het altijd dodelijk voor mijn motivatie: een blessure waardoor je niet kan trainen gevolgd door een vakantie waardoor je niet kunt trainen... Ik hoop dat je een beetje kunt blijven knallen en succes met je pols!
              Nou de motivatie is er wel degelijk, alleen de omstandigheden zijn niet zo gunstig! Dankje voor de support! Ik moet er maar het beste van maken.

Zag op de site van het hotel dat er een 'fitnessruimte' was, dus ik verwacht er niet te veel van. Zal waarschijnlijk tweeënhalve crosstrainer staan oid, maar we doen het er maar mee. Zit ook een zwembad bij, dus beetje zwemmen kan ook geen kwaad.
              Can squats cure cancer?

Comment

Update

Lang geleden dat ik iets van me liet horen, dus ik zal even een update proberen te geven van de afgelopen weken.

Ik zal beginnen bij mijn wintersport, daar was ik ook gebleven in mijn log. Die was heerlijk. Paar aardig katabole avonden gehad, maar heb het proberen beperkt te houden. Eten was ook niet echt denderend, aangezien het eten op de piste toch beperkt was tot crapvoedsel. Maar het moest maar. Verder lekker kunnen skiën, en nog een klein beetje een kleurtje op m´n kop kunnen krijgen.

Zondag de 28e kwam ik weer terug en vanaf daar is alles een beetje in een roes gegaan. Ik zal niet te veel in details treden, maar probeer toch enigszins een beschrijving te geven van wat er gebeurd is. Mijn vader was al een jaar ongeveer ziek, maar het was momenteel vrij stabiel. Zondagavond teruggekomen, toen nog niets aan de hand. Maandagochtend werd ik geroepen door m´n moeder, dat m´n vader gevallen was uit z´n bed, en hij niet op kon staan. Zij kon geen volwassen vent optillen, dus ik heb hem op zijn bed getild en de huisarts gebeld. Ze dacht aan een herseninfarct. Hij werd afgevoerd naar R´dam, ik in de ambulance mee, moeder erachteraan met de auto. Heel de dag in het ziekenhuis gezeten. Dinsdagochtend werden we gebeld dat we toch maar even moesten komen. Om 9 uur arriveerden we in R´dam in het ziekenhuis, 9.15 was het ineens voorbij. De tumor die in zijn longen zat was uitgezaaid naar zijn hersenen en die heeft hem de das omgedaan. Ik kan het nog steeds moeilijk bevatten dat zo´n grote volwassen man in zo´n korte tijd zo ernstig kan aftakelen.

Afgelopen weken dus veel moeten regelen en is het natuurlijk gewoon zwaar geweest. Van trainen is daarom niet bijzonder veel gekomen, voeding was ook crap, maar ik heb afgelopen week de draad weer opgepakt. Dus vandaag begint mijn cut dus écht. Voeding is vandaag prima geweest, volgens mijn schema. Kijken of dit werkt, zo niet, dan pas ik het aan.

Training van vandaag:

Schouders

Dumbbell Shoulder Press
                20 x 10 kg
                8 x 22 kg
                8 x 26 kg
                8 x 28 kg
                Zat meer in, volgende keer proberen hoger te gaan.

Side Raises
                2 x 5 x 10 kg, Dit is nog nooit zo zwaar geweest. Kon er op 1 of andere manier geen stricte reps mee doen. Verbaast me erg aangezien ik deze normaal zwaarder pak.
                10 x 6 kg
                10 x 8 kg

One Arm Cable Side Raise
                Had deze gezien in de DVD van Dorian Yates & Mark Dugdale ("A Week In The Dungeon") en had deze vorige schoudertraining ook gedaan, voelt erg lekker.
                8 x 11.5kg
                8 x 11.5kg
                8 x 13kg

Reversed Pec Deck
                8 x @ standje 5
                8 x @ standje 7
                8 x @ standje 9

Dumbbell Shrugs
                10 x 18 kg
                10 x 40 kg
                10 x 40 kg
                10 x 40 kg
                10 x 18 kg

Cardio
                's Middags nog een beetje gevoetbald.

Morgen staat benen op het programma. Zal dodelijk worden, aangezien die de afgelopen paar weken bijna geen aandacht gekregen hebben. Dat zal ik morgen zeker gaan merken dus. Ik ga een keer m'n squats naar het einde van m'n benen training verplaatsen. Zag Yates dit doen in z'n video en heb het zelf nog nooit zo geprobeerd. Zat er laatst wel aan te denken voordat ik deze dvd gezien had, maar nu ga ik het zeker even proberen.

EDIT: Zal vanaf nu ook m'n log weer gaan bijhouden, zeker ivm mijn cut.
                Nog een editje: De polsblessure is voor mijn gevoel over. Althans, ik heb er momenteel geen last van, ook niet tijdens mijn training.
                Last edited by Mr Nikola; 18-03-2010, 21:28.
                Can squats cure cancer?

Comment

Sterkte gozer, erg hard van je vader.
                  Groeten

Comment

Shit man, dat is echt zwaar. Heeft je pa veel pijn gehad of niet? Sterkte man kerel.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by Revius View Post
                      Sterkte gozer, erg hard van je vader.
                      Originally posted by jordy View Post
                      Shit man, dat is echt zwaar. Heeft je pa veel pijn gehad of niet? Sterkte man kerel.
                      Dankjewel heren, ik waardeer het!
                      Ehm nou hij heeft de laatste paar weken wel veel pijn gehad, maar het is onvoorstelbaar hoe sterk die man zich gehouden heeft. Hopen dat ie van die laatste 2 dagen na de vakantie niet veel bewust heeft meegemaakt, hopelijk is hem veel pijn nog bespaard gebleven.
                      Can squats cure cancer?

Comment

Sterkte!

Comment

Sterkte!

Wat betreft je training, als je gaat cutten krijg je minder voedingsstoffen binnen dan je nodig hebt.
                          Zwaarder gaan met trainingen zou ik dus afraden.

Vind je shrugs in verhouding met schouderdrukken wat vreemd. IK drukte met dumbells 26 en deed shrugs met gemak 15 keer met 36 kilo.
                          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                            Sterkte!

Wat betreft je training, als je gaat cutten krijg je minder voedingsstoffen binnen dan je nodig hebt.
                            Zwaarder gaan met trainingen zou ik dus afraden.

Vind je shrugs in verhouding met schouderdrukken wat vreemd. IK drukte met dumbells 26 en deed shrugs met gemak 15 keer met 36 kilo.
                            Ik zal de 15 reps misschien ook wel gehaald hebben, ik ging niet tot failure, dus had er nog wel wat meer kunnen doen denk ik. Maar daar is maar 1 manier om achter te komen
                            Maar jij raadt het af om zwaarder te gaan, ookal kan ik het gewicht wel aan?

Moet hierbij misschien ook vermelden dat dit mijn eerste echte voedingsschema is, dus dat ik misschien nog wel een beetje vvm kan gainen, of het verlies van vvm kan beperken, omdat ik nu pas goed eet.
                            Can squats cure cancer?

Comment

Gecondoleerd.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sterkte kerel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X