Runnerslogje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoi, wat een leuke log. Ik heb ooit d.m.v. een schema (1 minuut harlopen, 2 minuten lopen) opgebouwd om 3 kwartier te kunnen hardlopen. Dat deed ik een paar jaar geleden een paar keer per week. Nu heb ik het beperkt tot 1 keer in de paar weken. Maar ik concentreer me nu meer op krachttraining en cardio. Wat fijn dat de wedstrijd goed ging. Ja door weer en wind he :-)! En wat betreft je nieuwe athletiekverening. Dan valt het toch helemaal niet tegen!
    Nou succes! Groetjes Yo
    "een dag niet gelachen is een dag niet geleefd"

Comment

Originally posted by Runner View Post
      De wedstrijd zondag ging echt lekker. Het was een echte cross incl. regen en modder ;-) sinds een paar weken train ik bij een andere atletiekvereniging en aanvankelijk vreesde ik een beetje voor m'n snelheid omdat de meeste tempo trainingen hier langzamer gelopen dienen te worden dan bij voorgaande trainers. Echter: het werkte verbazend goed uit, want was veel scherper en fitter op deze korte afstand. Trainer vertelde ook dat er vaak te hard getraind wordt. Daarna maandag gespind en met een omwegje naar huis gerend. Dinsdag deden we 4 x 1200 m op 80 % met 400 rustiger als pauze. Woensdag BBB gedaan, maar vanavond kon ik de pump-les niet halen, dus een uurtje later gegaan en spinning meegedaan. Morgen staan er 2 series van 4 x 400 m op het programma. de vrijdagtrainingen zijn kortere afstanden en die worden wel opgebouwd naar 110 %. Dus we gaan wel bikkelen over een paar weekjes.
      ik vind het ook altijd apart dat langzamer lopen juist positiever werkt, zo ook met kracht training bij mij maar het blijkt toch te werken, net onder je max zitten en dan schijn je later toch profijt van te hebben met wedstrijden.
      Calisthenics / Street workout

Comment

Bedankt voor de reacties. Wat grappig dat het bij krachttraining dan ook weleens zo uitwerkt. Hier al wat wasmachines met natte zooi weggewerkt na de trainingen van deze week. Vrijdag hebben we het inlopen en 1 serie 400-tjes buiten gedaan. Daarna hebben we binnen op matjes core stability gedaan. Gisteren met de bostraining grotendeels uitgeweken naar fietspaden maar toch nog een aantal kilometertjes met interval en lichte heuveltjes afgelegd. Misschien wel een beetje veel van het goede, maar vandaag toch lekker wezen crossen. Waar ik vorige week een afstand van 1870 m kon winnen, was het dit weekend beduidend zwaarder, echt heel veel modder en drek (ben er zelfs nog even in gaan liggen => gevallen). Had de lange cross van 5780 m gekozen, omdat ik over anderhalve week niet meer in de categorie senioren (van 18 t/m 34) val, maar (ahum) overga naar de masters (dames vanaf 35). 2 dagen na m'n verjaardag vindt er een internationale cross plaats en de afstand is daar voor de masters 5600 m. Ik moest dus efkes testen of ik zo'n afstanden ook voluit kan lopen. De concurrentie was moordend vandaag, dus het werd een 4e stekkie.

Comment

De concurrentie was moordend vandaag, dus het werd een 4e stekkie.
          Gefeliciteerd met je 4e plek.

Je lijkt mij een ervaren loper. Ik wil waarschijnlijk enkele test afleggen voor de toelating tot de opleiding tot officier der mariniers. (is nog niet zeker of ik dit wil worden. Het wordt dit of Geneeskunde, maar goed). Je moet het liefst zoveel mogelijk kunnen lopen werd mij al verteld, maar een 3km lopen in 12minuten zou al goed zijn werd gezegd.

Zou ik nu juist me focussen eerst op 12 minuten lopen of op langere afstanden dus 10-15km per uur om daarmee mijn afstand op de 12 minuten te verbeteren? Mocht je zin hebben om te reageren, graag! Ik kan ook nog een pm sturen, zodat ik je log niet vervuil .
          "Straight outta gym"

Comment

Hoi WP-boy, je vervuilt m'n log niet hoor, voel me zelfs wel een beetje vereerd dat je om "raad" vraagt ;-) Hoeveel keer in de week zou je (ivm andere sporten, werk etc) een looptraining kunnen en willen doen ? Als je 2 dagen zou kunnen lopen (dat je geen krachttraining doet) zou je 1 duurtraining en 1 training met kortere intervallen kunnen doen. Ik neem aan dat je op bospaden of op de weg traint ? Of heb je een atletiekbaan ter beschikking ? In het geval van bospaden / weg zou de duurtraining kunnen bestaan uit een duurloop van tussen de 40 min en anderhalf uur (net hoeveel tijd / zin je hebt) waarin je wat lichte versnellingen inbouwt. Die moeten dus zeker niet "tot het gaatje" gaan, maar dat je bv. minutenloopjes van 2-3-4-3-2 minuten of 3 x 5 minuten (kun je zelf iets leuks voor verzinnen) een wat sneller loopritme pakt. De andere training kun je dan wat korter houden en daarin wat steigerungen lopen (is rustig beginnen en iedere pas wat sneller tot je een sprintje trekt) en wat kortere hardere versnellingen inbouwen, bv. 8 x 1 minuut snel of sprintjes tegen een viaduct omhoog. Misschien sla ik de plank mis omdat ik ervaring en tijd niet weet, maar dan laat het maar even weten. I.i.g succes en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, omdat je kei gemotiveerd bent.

Comment

Haha, okay gelukkig maar! Ik zou denk ik toch wel ergens 1-2 hardloop trainingen moeten kunnen inlassen. Ik zal dan waarschijnlijk gewoon op het asfalt rennen. Okay, een duurloop en een loop met intervals lijkt me wel leuk.. Bij de duurloop zou ik dan gewoon een tempoverhoging moeten zoeken waarmee ik me niet kapot loop en bij de interval wel tot het gaatje wat betreft sprint op het einde..

Wat betreft mijn hardloop ervaring, weinig tot niets. Het enige dat ik hardloop is met gym die paar km en heb het soms af en toe wel eens gedaan, dus dit zou aardig zijn om mee te beginnen denk ik.

Moet alleen even kijken waarheen ik ga lopen, zodat ik de km's ongeveer weet of ik zou het 1x moeten nafietsen/rijden. Hartstikke bedankt voor de hulp tot zover! Haha, me motivatie is op zich niet slecht, helaas telt dat niet (echt) mee bij de toelatingtests, maar toch bedankt
              "Straight outta gym"

Comment

in de modder en drek gevallen
                wij zullen nooit meer klagen over zware gewichten
                een door weer en wind gelopen wedstrijdje

knap

Comment

Alles blijven geven é !!!

Comment

Yoin the club. "Masters" klinkt toch ook veel beter haha. Wij kunnen ze nog best een poepie laten ruiken hoor!!! :-)

Comment

Bedankt weer voor de leuke reacties.
                      Nog steeds dagelijks aan 't sporten (naast 40 u werk). Misschien moet ik daar in de toekomst wat mee, maar voorlopig is het fijn om 's avonds even erop uit te gaan en het hoofd leeg te maken.
                      Maandag heb ik me toch wat gedaan: durfde het niet zo goed, maar bij ons op de sportschool geven ze ook kickfun. Een combinatie tussen bokstraining en conditie. Er komen altijd van die zelfverzekerde types de les in, maar ben er toch tussen gaan staan. Kreeg alleen niet zelf die kickbag verplaatst (bloos) maar iemand had daarmee geholpen. Uiteindelijk was het een leuke les, effe lekker van je af slaan. Rest van de week baantraining, bostraining, BBB, powerpump en vandaag weer een wedstrijdje korte cross (2000 m). Ging wel OK. Nu zit ik enorm te lammen op de bank ;-)

Comment

je doet veel wedstrijden niet beetje te veel?
                        En hoeveelste ben je geworden of durf je dat niet te vertellen

En is je krachttraining hier ook specifiek op gericht om alleen maar beter te lopen of niet? of doe je alleen maar groepslessen?

zijn wat vragen maar alleen uit interesse
                        Calisthenics / Street workout

Comment

Bedankt voor de interesse. Inderdaad zijn er nu een paar weekends achter elkaar crossen. Volgende week nog en dan een weekendje alleen trainen. Ehm.... heb eigenlijk gewonnen. Op de sportschool doe ik alleen groepslessen maar merk daar wel voordeel van bij het lopen. Zoals meer rompstabiliteit en kracht om technisch goed te blijven lopen. Loopgerichte krachttraining bestaat uit heuveltraining en sprongen (soms in verspringbak => stopsprongen, loopsprongen, kikkersprongen etc.).

Comment

Bedankt voor de interesse. Inderdaad zijn er nu een paar weekends achter elkaar crossen. Volgende week nog en dan een weekendje alleen trainen. Ehm.... heb eigenlijk gewonnen. Op de sportschool doe ik alleen groepslessen maar merk daar wel voordeel van bij het lopen. Zoals meer rompstabiliteit en kracht om technisch goed te blijven lopen. Loopgerichte krachttraining bestaat uit heuveltraining en sprongen (soms in verspringbak => stopsprongen, loopsprongen, kikkersprongen etc.).
                            Gefeliciteerd!!!!

Comment

Zoooo en toen was het ineens een ruime 2 maanden later van veel sportschooltrainingen omdat de weersomstandigheden buiten niet denderend waren voor tempo's en wat rug- / hamstringklachtjes (mogelijk door wat "wegglijden" en corrigeren met de bostraining en na aantal wedstrijdjes). De laatste wedstrijden waren afgelast omdat men de veiligheid van de deelnemers niet kon garanderen. Maar wat betekent het dat ik bijna "vergeten" ben dit trainingslogje bij te werken ? Wat losser aan het worden ? meer tijd om te genieten ? Het zou best eens kunnen ;-) Maar still alive, ik lees mee en als ik iets zinnigs te melden heb zal ik reageren. In ieder geval voor jullie een gezond, gelukkig 2011 waarin je kunt genieten van sportbeleving.

Comment

het was ook allesbehalve weer om te rennen
                                meer snowbootrunning , in iets van die geest

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X