Hallo!
Het doel is: er zo goed mogelijk uitzien voor de zomer natuurlijk, maar aangezien dit een beetje vaag klinkt zal ik wat preciezer zijn: 80 kg op 12% rond juni/juli.
Duidelijk.
Even m'n stats, schema en wat ik van plan ben.
Leeftijd:17
Gewicht:74 kg
Lengte: 180cm
Vetpercentage: 16% (elektrisch laten meten d.m.v een apparaat waarbij je leeftijd,lengte en gewicht in moet vullen en vervolgens het apparaat gestrekt voor je houden. Betrouwbaar of niet, denk dat die 16% aardig klopt.)
Nu een goede 5 maanden serieus bezig, de stats voorheen waren:
Leeftijd:16
Gewicht:62 kg
Lengte:180cm
Vetpercentage: onbekend, gegarandeerd lager dan nu.
Ben dus wel redelijk tevreden over de vooruitgang. Alleen vind ik het niet zo geweldig om op 16% te zitten, maar dit komt later nog wel aan bod.
Het schema waar ik mee van plan was om te werken is als volgt:
Dinsdag:
Benen:
-Squat
-Leg extension
-Leg press
-Stiff legged deadlift
-Lying leg curl
Schouders:
-Military press
-Wide grip upright rows
-Barbell front raise
Vrijdag:
Rug:
-Barbell row
-Lat puldown
-Deadlift
-Machine row
-Db row
-Shrugs
Triceps:
-Close grip bench press
-Seated dumbbell extension
-Cable tricep extension (v-bar)
Zondag:
Borst:
-Bench press
-Incline Bench press
-Flyes
-Peck deck
Biceps:
-Seated barbell curl
-Standing barbell curl
-Hammercurl/concentration curl
Sets en reps wou ik op 3*8 zetten.
Op of -aanmerkingen, ALTIJD WELKOM!
Nu het ''probleem'' met m'n doel/vetpercentage:
Er van uitgaande dat ik 9 maanden de tijd heb, heb ik voor mezelf 2 situaties geschetst en heb advies nodig over welke de beste is.
Situatie A:
Aangezien ik op 16 % sta en graag wat droger wil staan, wil ik gaan cutten(voor het eerst) tot ongeveer 12 % en wil daar een 10-tal weken voor uittrekken. Na nieuw jaar weer 3 maanden flink gaan bulken om vervolgens weer te gaan cutten tot juni/juli ongeveer.
Situatie B:
Door blijven bulken tot maart ongeveer en dan de resterende maanden gaan cutten (erg lange cut imo..)
De vraag is dus meer: met welke situatie kom ik het meest in de buurt van/bereik ik mijn doel? en is het een realistisch doel?
Zelf lijkt situatie A mij het fijnste.. maar heb niet genoeg ervaring om dit te beoordelen, vandaar.
Greetz, Usher.
Het doel is: er zo goed mogelijk uitzien voor de zomer natuurlijk, maar aangezien dit een beetje vaag klinkt zal ik wat preciezer zijn: 80 kg op 12% rond juni/juli.
Duidelijk.
Even m'n stats, schema en wat ik van plan ben.
Leeftijd:17
Gewicht:74 kg
Lengte: 180cm
Vetpercentage: 16% (elektrisch laten meten d.m.v een apparaat waarbij je leeftijd,lengte en gewicht in moet vullen en vervolgens het apparaat gestrekt voor je houden. Betrouwbaar of niet, denk dat die 16% aardig klopt.)
Nu een goede 5 maanden serieus bezig, de stats voorheen waren:
Leeftijd:16
Gewicht:62 kg
Lengte:180cm
Vetpercentage: onbekend, gegarandeerd lager dan nu.
Ben dus wel redelijk tevreden over de vooruitgang. Alleen vind ik het niet zo geweldig om op 16% te zitten, maar dit komt later nog wel aan bod.
Het schema waar ik mee van plan was om te werken is als volgt:
Dinsdag:
Benen:
-Squat
-Leg extension
-Leg press
-Stiff legged deadlift
-Lying leg curl
Schouders:
-Military press
-Wide grip upright rows
-Barbell front raise
Vrijdag:
Rug:
-Barbell row
-Lat puldown
-Deadlift
-Machine row
-Db row
-Shrugs
Triceps:
-Close grip bench press
-Seated dumbbell extension
-Cable tricep extension (v-bar)
Zondag:
Borst:
-Bench press
-Incline Bench press
-Flyes
-Peck deck
Biceps:
-Seated barbell curl
-Standing barbell curl
-Hammercurl/concentration curl
Sets en reps wou ik op 3*8 zetten.
Op of -aanmerkingen, ALTIJD WELKOM!
Nu het ''probleem'' met m'n doel/vetpercentage:
Er van uitgaande dat ik 9 maanden de tijd heb, heb ik voor mezelf 2 situaties geschetst en heb advies nodig over welke de beste is.
Situatie A:
Aangezien ik op 16 % sta en graag wat droger wil staan, wil ik gaan cutten(voor het eerst) tot ongeveer 12 % en wil daar een 10-tal weken voor uittrekken. Na nieuw jaar weer 3 maanden flink gaan bulken om vervolgens weer te gaan cutten tot juni/juli ongeveer.
Situatie B:
Door blijven bulken tot maart ongeveer en dan de resterende maanden gaan cutten (erg lange cut imo..)
De vraag is dus meer: met welke situatie kom ik het meest in de buurt van/bereik ik mijn doel? en is het een realistisch doel?
Zelf lijkt situatie A mij het fijnste.. maar heb niet genoeg ervaring om dit te beoordelen, vandaar.
Greetz, Usher.
Comment