Hallo allemaal,
Sinds een tijdje volg ik dit forum actief en heb ik reeds hier en daar wat gepost. Mijn doel van deze trainingslog is om alle ervaringen te beschrijven die ik onderga om die laatste kilo'tjes af te vallen..
Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Peter, een 21 jarige student uit Amsterdam. Vanaf m'n geboorte ben ik al grof en breed gebouwd, maar de alcoholische versnaperingen in de studententijd hebben hier geen positieve uitwerking op gehad. Sinds een aantal jaar ben ik bezig met afvallen. Tot op heden ben ik ongeveer 22 kg kwijt door middel van een Low kcal dieet icm cardio training. Sinds een jaar stagneert het afvaltempo en heb besloten om me te richten op krachttraining om zodoende die laatste kilo's af te vallen.
Mijn statistieken zijn:
Lengte: 195
Gewicht: 110
Vetpercentage: Schommelt rond de 22 %
Mijn doel is om zoveel mogelijk in vetmassa af te vallen, dmv het ontwikkelen van spiermassa.
Vervolgens zal ik mijn voedingsschema beschrijven. Gedurende een maand heb ik een voedingsschema gevolgd aan de hand van berekeningen van de caloriebehoefte. Maar tijdens deze maand heb ik gemerkt dat ik aankom van de vele koolhydraten. Hierdoor heb ik besloten om mn voedingsschema aan te passen en te verminderen in koolhydraten. Mijn dagelijkse voeddingsschema ziet er ongeveer als volgt uit.
Maaltijd 1:
500 gram magere Kwark met 30 gram Whey.
Maaltijd 2:
150 Gram Kipfilet en 250 gram groenten (Wortelen etc)
1 eetlepel visolie.
Maaltijd 3:
Lunch salade met 150 gram tonijn op waterbasis.
1 Eetlepel Visolie.
Maaltijd 4:
150 gram Kipfilet en 250 gram groenten.
1 Eetlepel Visolie.
Maaltijd 5.
Omeletje van 3 eieren, zonder eigeel met een groentemix.
1 eetlepel Olijfolie.
Maaltijd 6:
Avond eten. Aangezien ik in een studenthuis woon word er vaak gekookt. Dit is vaak pasta, rijst of een maaltijd met vlees groenten, aardappelen. Aangezien hierin veel koolhydraten zitten probeer een normaal bord te eten en niet bij te scheppen.
Op trainingsdagen nuttig ik na de training nog een 30 gram extra whey met water.
Vervolgens zal ik mijn trainingsschema beschrijven.
Ik train 3 maal in de week, waarbij ik het volgende splitschema hanteer.
Training A:
Borst, Triceps, Schouders. + 20 min HIIT
Training B:
Rug, Benen, Biceps. + 20 min HIIT.
Tweemaal in de week doe ik tijdens de training buikspier oefeningen.
Ik ga nu zo trainen, dus zal mn uitgevoerde oefeningen beschrijven.
Al jullie feedback is welkom
Sinds een tijdje volg ik dit forum actief en heb ik reeds hier en daar wat gepost. Mijn doel van deze trainingslog is om alle ervaringen te beschrijven die ik onderga om die laatste kilo'tjes af te vallen..
Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Peter, een 21 jarige student uit Amsterdam. Vanaf m'n geboorte ben ik al grof en breed gebouwd, maar de alcoholische versnaperingen in de studententijd hebben hier geen positieve uitwerking op gehad. Sinds een aantal jaar ben ik bezig met afvallen. Tot op heden ben ik ongeveer 22 kg kwijt door middel van een Low kcal dieet icm cardio training. Sinds een jaar stagneert het afvaltempo en heb besloten om me te richten op krachttraining om zodoende die laatste kilo's af te vallen.
Mijn statistieken zijn:
Lengte: 195
Gewicht: 110
Vetpercentage: Schommelt rond de 22 %
Mijn doel is om zoveel mogelijk in vetmassa af te vallen, dmv het ontwikkelen van spiermassa.
Vervolgens zal ik mijn voedingsschema beschrijven. Gedurende een maand heb ik een voedingsschema gevolgd aan de hand van berekeningen van de caloriebehoefte. Maar tijdens deze maand heb ik gemerkt dat ik aankom van de vele koolhydraten. Hierdoor heb ik besloten om mn voedingsschema aan te passen en te verminderen in koolhydraten. Mijn dagelijkse voeddingsschema ziet er ongeveer als volgt uit.
Maaltijd 1:
500 gram magere Kwark met 30 gram Whey.
Maaltijd 2:
150 Gram Kipfilet en 250 gram groenten (Wortelen etc)
1 eetlepel visolie.
Maaltijd 3:
Lunch salade met 150 gram tonijn op waterbasis.
1 Eetlepel Visolie.
Maaltijd 4:
150 gram Kipfilet en 250 gram groenten.
1 Eetlepel Visolie.
Maaltijd 5.
Omeletje van 3 eieren, zonder eigeel met een groentemix.
1 eetlepel Olijfolie.
Maaltijd 6:
Avond eten. Aangezien ik in een studenthuis woon word er vaak gekookt. Dit is vaak pasta, rijst of een maaltijd met vlees groenten, aardappelen. Aangezien hierin veel koolhydraten zitten probeer een normaal bord te eten en niet bij te scheppen.
Op trainingsdagen nuttig ik na de training nog een 30 gram extra whey met water.
Vervolgens zal ik mijn trainingsschema beschrijven.
Ik train 3 maal in de week, waarbij ik het volgende splitschema hanteer.
Training A:
Borst, Triceps, Schouders. + 20 min HIIT
Training B:
Rug, Benen, Biceps. + 20 min HIIT.
Tweemaal in de week doe ik tijdens de training buikspier oefeningen.
Ik ga nu zo trainen, dus zal mn uitgevoerde oefeningen beschrijven.
Al jullie feedback is welkom

Comment