Go hard or go home

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Go hard or go home

Beste,

Toch maar weer besloten een poging te doen om een logje bij te gaan houden.
    Heb tot nu toe ongeveer 1,5-2 jaar getraind. Daarvoor ook nog een jaartje wat aangeklooid zonder enig verstand.

Stats:
    Leeftijd: 19
    Lengte: 1.90 m
    Gewicht: 80 kg

Heb het momenteel onwijs druk met mijn studie, vandaar dat ik het niet meer red om 3 keer per week te trainen. Plan is om de komende tijd een fullbody schema te gaan volgen. Doel is om dit 4-5 keer per 2 weken te gaan doen.
    Het schema dat ik ga volgen is als volgt:

squat
    deadlift
    bench press
    chin-up
    bent-over row
    military press

Dit alles uitgevoerd als 3x10.

Dit schema dient vooral even voor de drukke periode. Over een x aantal weken zal de intensiteit van mijn studie weer wat terugnemen. Zal dit schema in ieder geval tot en met de kerstvakantie aanhouden (ongeveer 1,5 maand). Daarna wil ik het liefste weer overstappen op een 3 day split of misschien een ub/lb schema.

Nu ben ik toch wel benieuwd wat jullie van het schema vinden!
    Dus zou het fijn vinden om van enkelen van jullie hun mening over mijn plannen te horen, zodat ik er zelf ook kritisch over kan zijn.

Ik hoop dat jullie me volgen!
    Greetz!

military press eruit, crunches en calf raises erin

Comment

Originally posted by budybuilder View Post
      military press eruit, crunches en calf raises erin
      Hoezo MP wisselen voor crunches?
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
        Hoezo MP wisselen voor crunches?
        hij heeft geen buikspier en kuitoefening staan in zijn schema, military press is onnodig want hij bankdrukt al.
        (+het is een oefening die uitgevoerd word op een apparaat )

Comment

bij nader inzien mogen er ook dips en curls bij wilt ts een fullbody schema

Comment

Originally posted by budybuilder View Post
            hij heeft geen buikspier en kuitoefening staan in zijn schema, military press is onnodig want hij bankdrukt al.
            (+het is een oefening die uitgevoerd word op een apparaat )
            buik ga ik mee akkoord.

geen kuit? Hij heeft ook geen voorarm, biceps en triceps erin.
            Daarom is het een fullbody, weinig isolatie

MP onnodig en gelijk aan bankdrukken, damn dat is gewoon ....

En MP op apparaat? lol

Echt een slechte troller ben je.
            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Schema van niks, is voor mij geen fullbody maar goed ieder zijn ding
              Succes
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                Schema van niks, is voor mij geen fullbody maar goed ieder zijn ding
                Succes
                Waarom is het een schema van niks?

Comment

OT:

Je wilt enkel fullbody doen omdat het minder tijd in beslag neemt?
                  Mmmm.....

Kijk eens op dit forum rond en kijk wat voor fullbody schemas mensen doen. Verdiep je in de verschillende schema s en dan begrijp je wat er fout is aan die in je begin post.
                  "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                    OT:

Mmmm.....
                    Ik doe 5 x 5 omdat ik te dom ben om te tellen, ieder zijn ding hoor
                    "You are what you eat..."
                    That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                      OT:

Mmmm.....

Kijk eens op dit forum rond en kijk wat voor fullbody schemas mensen doen. Verdiep je in de verschillende schema s en dan begrijp je wat er fout is aan die in je begin post.
                      Ik moet zeggen dat het mij qua tijd ook wel prima uitkomt dat ik 3x per week full body doe. Ik ben alleenstaande ouder en daarnaast heb ik ook nog een sociaal leven, dus vandaar. Maar dat is niet de enige reden dat ik full body doe, want in diezelfde tijd zou ik bijvoorbeeld ook een 3 daagse split kunnen doen. Daar bedank ik echter vriendelijk voor.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by budybuilder
                        oh ben je er weer met je voetbalplaatje
                        weer na 7 uurtjes nachtrust direct terug op het forum? citate?
                        ik kan me ook nog wel herinneren dat jij een waarschuwing of 2 had voor failtrolling
                        meen dat we jou ook genoeg hadden gewaarschuwd
                        De groeten

Comment

Leuke reacties allemaal, haha!
                          Bij deze verzoek ik bodybuilder vriendelijk om niet meer in mijn log nutteloze, domme reacties te posten. Bij deze bedankt!

Voor de rest:

Full body omdat ik maar 2 keer per week train. Op deze manier pak ik toch elke spiergroep 2 keer per week. Een 2-day split is bijna niet mogelijk.. Ja eventueel is ub/ lb mogelijk maar wil weer ns fullbody trainen. Dus niet zozeer omdat het minder tijd kost, maar omdat het voor twee keer per week in mijn ogen een effectieve manier is.

Voor de duidelijkheid: buik pak ik ook gewoon 2 keer per week mee, met wat crunches en leg raises.
                          Heb schema toch wat aangepast (lijkt erg op een van de schema's uit de stickies):

Squats
                          Deadlift
                          Chin ups
                          Bent over barbell row
                          Bench press
                          Military press
                          Calf raises
                          Rope pulldown
                          Dumbell curl

Zoals te zien is oefening voor biceps, triceps en kuiten toegevoegd.
                          Denk dat het nu een redelijk schema is voor een periode van 1,5 maanden in ieder geval!?

Daarna weer wat rustiger, dus dan weer overstappen op een split schema, tenzij ik natuurlijk onwijze progressie boek met fullbody.
                          Ben benieuwd wat jullie er nu van vinden.

Comment

zou toch echt die vanuit de sticky aanhouden je mist nu traps. (shrugs)
                            je kan evt nog side raise toevoegen. verder prima schema
                            1 oefening voor buik is tevens genoeg. legraises en crunches spreken beide voorkant abs aan.

Comment

Kijk daar heb ik wat aan posseltje! Thx.
                              Ik houd dan wel gewoon schema van uit de stickies aan. Daar zitten zowel side raises als shrugs bij

Deze week op maandag en dinsdag getraind. Vanaf volgende week dan met dit fullbody schema aan de gang. Heb er zin in! Zal in principe trainen worden op ma/di en zaterdag/zondag.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X