The road to a bigger me

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mrloaded View Post
    Gewicht is trouwens sinds ik gestopt ben met creatine 1,6kg omlaag gegaan, waarvan ik 1 week nu me calorieen naar beneden heb gebracht.. Nu ik op ongv 2,5gr p/kg eiwitten zit en hiervoor ruim 4 ben ik misschien bang dat dit ook massa is, omdat eiwit innamen nu zo laag lijkt... Zit dit gewoon puur tussen de oren?
    Die 1,6kg gewicht verlies zal wel vocht zijn. Eet je nu weinig carbs dan raak je ook veel vocht kwijt. 2,5g p/kg VVM is ruim voldoende voor eiwitten. 4g heeft totaal geen meerwaarde in mijn ogen. Ik zou je niet zo druk maken om dat verlies. Zulke snelle gewichtdalingen zullen nooit (allemaal) van je spiermassa zijn. Of je moet ineens een week niets meer gaan eten ofzo.

Het zit gewoon tussen je oren je moest sowieso een dieet minimaal 4 weken de tijd geven om te kijken of het aanslaat. Bevindingen gebaseerd op 1-2 weken kunnen wel een indicatie geven van de juiste richting, maar je moet tenslotte toch echt langer iets doen om te kunnen stellen of het werkt of niet. Als je bijv. de komende 1-2 weken weer 1,6kg per week verliest kun je achter je oren gaan krabben inderdaad of je te ver gedaald bent in kcal.

Voor nu, geen stress dus.
    "Straight outta gym"

Comment

Thanks weer man! Om van ander bevestiging krijgen is wel fijn soms
      Nu net maaltijd op straks naar de gym voor rug / schouder training.
      Misschien vanavond wat foto's maken even kijken of iemand daarmee kan helpen

Comment

Gister fijne rug / schouder training gehad
        Ga niet alles loggen,
        Gewichten waren hoger als vorige week, pull ups gingen ook lekker, merk dat als ik niet helemaal met mijn kin boven de stang trek dat ik lats dan veel beter kan aan blijven spannen en veel lekkerder die pomp erin krijg.
        Deadlifts weer aan einde van mijn training gedaan, ging wel oke, gewicht 4x10 70kg valt nogsteeds wel mee durf nog niet tezwaar te gaan ivm rug blessure die nu weer goed hersteld is maar wil nog niet overbelasten, rustig opbouwen. Ook goed op mijn techniek letten dan ik me rug niet te "hol" trek, wil hem nog wel is overdreven hol trekken...

Verder lijkt het vandaag wel om er paar % vp af is vergeleken met gister? haha grappig hoe fysiek er verschillend uit kan zien. Vooral vanmorgen veel verschil met gister ochtend, zal wel hoop vocht zijn.

Verder ben ik erg blij dat ik niet op me bek gegaan ben met deze wind met de motor... Niet normaal zeg... Was even billenknijpen...

Comment

Tijd niet gelogd ivm met school. Ook niet kunnen trainen helaas,
          vandaag wel weer lekker getraind, borst armen:
          bp: 5x5x55kg ga proberen elke week 2,5 te verhogen ben benieuwd
          incline dp, 3x10 18kg, voelde niet heel erg fijn voelde veel me triceps heb ik meestal niet men incline... Jammer
          flat db fly: 3x10 10kg puur op techniek en wat is de pomp dan heerlijk!
          Cable cross: 3 dropsets van 20 naar 10
          superset armen:
          triangle pushdown 4x12 25kg -> dumbell curl 2x12 14 kg 2x max reps 14kg en dan door totm12 reps met 10kg

rope pushdown 4x12 15kg -> dumbell hammers 4x12 10kg met laatste helemaal volpompen met 8kg

tussen de sets geen rust, dus triceps gedaan lopen naar het rek en biceps doen, terug lopen en weer triceps. Enzovoorts... Hheeeeeerlijke pomp

Comment

Oh nu wel soort cheatmeal... Moeders had spaghetti klaargemaakt speciaal na het trainen, kwam thuis en toen schepte ze het op voor me.. Pastt niet helemaal in me schema vanwege de suikers in de saus en vetten in de gehakt, maar hey! Zoiets ga ik echt niet weigeren! Haha

Comment

Door tijdgebrek deze week vandaag maar een LB dag gedaan.
              Heb de derde trainingsdag gepakt uit het UB/LB schema van Dynobet ( heb ik al tijdje niet gezien op forum? )

Back squat:
              1x8 60kg
              2x8 65kg

RDL: ( niet vaak gedaan nog, even wennen dat ik de gewichten niet drop op de grond zoals wel met gewone deadlift. Merkte wel dat me onderrug vol begon te lopen maar ook me hams goed )
              3x8 60kg

Front squat ( wheeee nieuw voor mij, in begin rare oefening omdat hij niet comfortabel ligt zo op je schouder koppen, en wanneer ik hem met me handen vast houdt krijg ik last van me polsen)
              even gewicht aftasten maar 3x8 40kg was zwaar zat om bekend te raken met de Front squad

Standing calf raise
              merk dat ik deze zwaar kan doen, maar totaal geen pomp krijg inmijn calfs, dus hogere reps gedaan ipv van wat was geadviseerd.. 3x20 60kg

Back extension
              Bodyweight 3x15

Oefening voor de oblique's

Erg wennen aan het LB verhaal, ik doe normaal gesproken meer volume, dus voelt wat ongemakkelijk als je nu minder volume draait, ( zit vast tussen de oren )

Heb veel goede reacties gezien voor een UB/LB, is er iemand ook die met het schema van Dynobet progressie heeft geboekt? Vooral doelende op massa? Vind UB/LB wel interessant om een tijdje te draaien. Wellicht in begin hoge reps gezien ik nu op onderhoud eet en toch wel iets vet wil droppen.
              Komende 2 weken vrij dus wat meer tijd voor cardio, wil cardio gaan doen in de ochtend, nu heb ik door het topic dat was gestart van de week, geen flauw idee meer wat nou beste is om te doen, dus ga ik in de ochtend low intensive cardio doen, dus een beetje joggen. En eventueel na de training HIIT op de crosstrainer of spinning fiets, en dan 30sec rustig 30sec 100% gaan. en dan dan proberen 20min vol te houden.
              Mijn conditie slaat nu helemaal nergens op en heel af en toe zit dat zelfs in de weg tijdens Krachttrainen dus wil zoiezo wat cardio erin laten.

Morgen denk ik Rug/ Schouders of een UB dag

Comment

Toen ik begon, februari 2012

februari 2013

Benen februari 2013, van het begin heb ik geen foto's van me benen helaas...

relax pose voorkant februari 2012

foto van februari 2013

Heb wel massa gepakt, maar denk dat ik zeker meer had kunnen behalen, heb een tijd een dip gehad waarin ik wel trainde maar niet goed at. Achja.

Het is misschien heel klein beetje te zien op de laatste foto dat ik beetje last heb van "fluffige" ( dat woord kwam ik op BN erover tegen haha... ) Tepels heb, ik denk niet dat het te maken heeft met gyno, eerder kwestie van hoog vet gehalte rondom de borst.

Belichting etc, is helemaal niet gelijk aan elkaar is ook om indicatie te geven hoe ik nu bij sta en waar ik vandaan kom... Foto's van februari komen redelijk overheen met het moment van schrijven enkel ben ik nu wel iets droger en minder vocht.

Comment

Vanmorgen UB training gedaan.

BP:
                  2x8 50kg
                  1x8 60kg ( ging verrassend goed! )

Pull ups bodyweight
                  1x7
                  1x6
                  1x5

Overhead Press.
                  1x8 40kg
                  1x7 42,5kg
                  1x6 42,5 kg

T-bar ( close grip )
                  1x10 30kg
                  1x10 35kg
                  1x8 40kg

Side raise ( klopt in dynobet zijn schema staat shrugs maar ik heb deze vervangen voor side raise, ik weet dat dit andere spiergroep is. )
                  1x12 6kg
                  2x12 7kg

CGBP
                  3x12 42,5kg

Bicep curls dumbells
                  1x5 16kg ( veeel te zwaar... )
                  1x8 14kg ( wtf waarom heb ik gevoel dat ik vorige keer meer kon... omdat ik toen niet ook rug heb gepakt en je dan toch een klein beetje je biceps gebruikt )
                  1x10 12kg

Opmerking:
                  Shrugs vervangen voor Side raise omdat ik moeite heb met goed aanvoelen van zijkant schouder wil ik deze goed trainen en op techniek, shrugs zie ik niet als een toegevoegde waarde in een schema.
                  Overheadpress vind ik geen fijne oefening, krijg met seated dumbell press veeeel betere pomp in me schouderkoppen, volgende keer word het dan ook seated dumbell press.
                  Verder verbazend leuk om UB/LB te trainen, ga dit dus komende weken vasthouden.

Comment

Vandaag upperbody getraind, van het PHAT schema.
                    Was een rot training eigenlijk, qua oefeningen spreekt het mij zeker aan alleen vandaag zat trainen er gewoon niet in... Geen focus geen kracht, morgen Power LB hopen dat dan beter gaat.
                    Afgelopen zondag was ik jarig dus een junk dagje gehad, stukje taart, uiteten geweest ( biefstuk ) maar ook wat patat enzo. Ook voor eerst een HIITtraining gedaan na KT. MAN wat is mijn conditie slecht... 8min 30sec max 30sec rustig, was helemaal kapot... nog 2 minuutjes uitgelopen en toe hield ik het voor gezien.
                    Teleurstellende dag dus maarja, die horen er ook bij. Morgen weer knallen!

Comment

kan veel beter in 1 jaar.
                      just sayin
                      Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                        kan veel beter in 1 jaar.
                        just sayin
                        True story, maja kan niet meer terug in de tijd.
                        Zal nu gewoon door moeten blijven knallen en nog flink wat massa pakken.

Comment

vandaag LB training.
                          Squat ( high bar, las tijdje terug dat low bar misschien beter is en comfortabeler is maar lukte niet goed dat low bar)
                          8x60
                          8x65
                          8x67,5 volgens mij PR!

RMDL
                          10x50
                          10x60
                          10x65 begin hem steeds beter te voelen in de hams, maakte er eerst teveel een gewone deadlift van dus focus op de rug, nu kan ik hem beter bij de hams houden.

Leg press
                          12x130
                          10x140
                          8x142,5

Seated leg curl
                          20x22,5
                          12x40
                          12x45 waarvan 3 hulp met armen

Standing calf raise ( moet eigenlijk seated zijn maar is er niet in de gym... )
                          17x40
                          17x45
                          15x60

hanging leg raises
                          3setjes van 12 reps

zeeeeer tevreden over de stijgende lijn in me squat. Werd voor de leg raises erg misselijk, merkte ook dat het stuk intensiever is als ik gewend ben.

Ben toch wel beetje in dubio wat ik moet gaan doen... Me vet % ligt ergens tegen de 14%, dit moet dus zeker naar beneden maar toch heb ik nog weinig massa, wss wil ik met UD2.0, spreekt mij zeer aan na het lezen van WPD zijn log, en de uitleg van Dynobet in zijn topic daarover. Zaterdag weer wegen en meten, ben benieuwd gezien ik nu op onderhoud eet. Trainingsschema van Dynobet het UB/LB schema vind ik zeer interessant maar ook het PHAT schema gezien je daarmee Power en hypertrofie doet.

Power vind ik zeer interessant gezien ik met BP bijvoorbeeld, veel minder reps doe als ik hiervoor gewend was te doen, maar merk dat ik dan veeeel beter de focus op me borst kan houden ipv schouders en triceps. Wat ik dus wel bij bijvoorbeeld 10 reps heb.

Misschien dat iemand zijn/haar mening(en) hierover kan geven om mij een beetje te sturen. Altijd goed om ook iemand anders zijn kijk erop te horen.

Fijne avond

Comment

Originally posted by Mrloaded View Post
                            spreekt mij zeer aan na het lezen van WPD zijn log, en de uitleg van Dynobet in zijn topic daarover.
                            WPD moet natuurlijk WPB zijn... my bad.

Comment

Je gaat lekker hoor.

Edit: zie de fotos nu ook. Weinig progressie, maar kop op. Van fouten leer je, nu weet je wat wel of juist niet werkt.
                              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                                Je gaat lekker hoor.

Edit: zie de fotos nu ook. Weinig progressie, maar kop op. Van fouten leer je, nu weet je wat wel of juist niet werkt.
                                Klopt idd! Heb grove fouten gemaakt met verhoudingen van me eten enzo gewoon door te weinig kennis, wat waarschijnlijk komt door te weinig tijd met voeding bezig zijn, en dan kan je doen in de gym wat je wilt maar progressie is dan ver te zoeken. Nu ik sinds kort weer hier op forum rondhang heb ik al stukke erbij geleerd.
                                En niet bang zijn om keer wat te veranderen qua voeding, was altijd bang om hoger in carbs te gaan maja... dat ben ik nu gegaan en merk duidelijk verschil haha.

overigens was ik 66,2kg met 13,5% daar ( 8,9kg vet), nu ben ik schat ik 76kg met 14% (10,14kg vet) is toch rond de 8,5kg vvm. Niet meest haalbare maar ontevreden ben ik ook weer niet. Maar wel zeker eens dat meer had moeten zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X