The road to a bigger me

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zo'n 2 weken geleden me voeding aangepast, zat altijd heel hoog in eiwitten, iets wat niet echt nodig is gezien 2 2,5g per vvm voldoende is. Ik zat ruim om 4g/kg... zonde van de calorieën en ook nog eens van het geld gezien vaak eiwitten duurdere voedingsbron is.

Zoals al een beetje in mijn trainingen te zien is gaat het stukke beter, ik denk nu op onderhoud te eten, morgen is weer weeg en meet dag. Ben zeer benieuwd.

De opmerkingen van Gain is Pain en Nocerino waren wel eye openeres... Tuurlijk wist ik dat de progressie niet optimaal was, maar in directe omgeving zeiden mensen nog altijd gaat goed he? Na kritisch kijken van de foto's en opmerkingen tot conclusie gekomen dat ik er toch echt nog meer voor moet gaan een het bb leven nou eenmaal niet over rozen gaat. Mijn doel is toch echt wel richting die 90-100kg( vp rond de 12 ) tijdsperiode heb ik niet in gedachte maar wel zo snel mogelijk, en naturel. We zullen zien of dit mogelijk is met mijn lichaam. Mijn trainingsmaatje is 102kg 15% wel helemaal naturel dus onmogelijk is het niet maar toch iedereen is anders...

Komende week ga ik veel tijd besteden in uitpluizen van voeding ( ookal gaat dit nu goed kijken of ik kan verbeteren ) en een duidelijk trainingsschema maken. Ik pak al een week elke keer een deel van een schema ( power ub van phat lb van dynobet lb/ub )
    Ook ga ik een horloge met stopwatch aanschaffen om tijd tussen de sets bij te houden, gister zag ik iemand posten dat mensen vaak meer rust nemen als ze zelf denken, dit is bij mij denk ik ook het geval.

Training van vandaag:
    3x20 oblique oefening
    3x30seconden planks ( moet je hier je buik intrekken en aanspannen, of gewoon aanspannen? )

BP
    8x60 ging lekker
    8x62,5 2 reps met lichte hulp van spotter, denk dat het niet nodig had geweest maja.
    8x62,5 3 reps met hulp, laatste 2 had niet meer gegaan zonder

pull ups ( argh &*!@&*@! )
    8xbw, 7xbw en 5xbw deze oefening is zo frustrerend, ene keer gaan 4 sets met 8 reps makkelijk af, en nu bij de eerste set met 8 reps voelde het eigenlijk al aan als "tezwaar"

db press ( moet ohp zijn maar vind dumbell press fijner, is er een meerwaarde aan ohp?)
    8x16
    12x17
    10x18

T-bar Moeilijke techniek toestel zorgt ervoor dat ik voorover kukel als ik niet oppas, deed hem vroeger gewoon met barbel maar sinds ze er een machine voor hebben aangeschaft hebben ze dit liever niet meer. Volgende keer toch maar vragen of ze uitzondering kunnen maken...
    10x30
    10x35
    10x35

Incline shrugs, was benieuwd hoe deze voelde, erg fijn!
    3x15 12kg

side raise ( zelf toegevoegd )
    3x10 7kg met achter elke set een set met blauwe elastiek, ( weerstandsband hoe je dat ook noemt)

Supersets pushdown en bicep db curl
    3x10x35
    3x10x14

Comment

Zaterdag VP laten meten, gewicht was 75,8kg en vp was ±11,35%. Zoals al eerder in mijn log vermeld schommelt dit steeds best erg... ik laat altijd meten op zaterdag ochtend rond zelfde tijd met zelfde voeding in mijn lichaam, door dezelfde persoon. De mm waren: Bicep: 3mm, Tricep: 9mm( f*ck dit is veel ) Dij: 7.4mm en schouder: 7,2mm. Raar dat me tricep meer heeft dan dij of schouders, maja, in elk geval weer wat te vergelijken. Zaterdag helaas niet kunnen trainen door andere verplichtingen.

Zondag dus getraind:
      Back squat
      8x60
      8x65
      8x67,5

RMDL
      10x60
      8x65
      8x67,5 Gaat steeds beter, zieke spierpijn elke keer als ik deze gedaan heb xD

Front squat.
      3x8x40kg volgende keer verhogen

standing calf raise
      3x12x65kg met na elk setje een dropset naar 30kg en dan tot failure. Waarom? Omdat ik dit het fijnst vind bij kuiten.

back extension
      3x15xbw+15kg

Leg raises
      3x15reps

Hierna nog lit cardio gedaan, 20minuten op de hometrainer, loopband of crosstrainer zit er niet in na een benen training... Vind hometrainer al klote maarja zal toch wat cardio moeten gaan doen in me schema.
      Heeft cardio na benentraining niet een nadeel ten opzichte van spiergroei in je benen? Omdat je deze dan al zo hard hebt aangepakt? Hier twijfelde ik beetje over eerlijk gezegd.

Comment

Vanmorgen ub getraind. Heerlijk om in de ochtend te trainen !

BP
        10x62,5 8x65 ( ai... had deze nog niet moeten verzwaren ) 4 reps met hulp.
        6x65 2 hulp... Jammer volgende keer weer 62,5 en dan weer alles zelf.

Chinups
        8xbw 7xbw 5xbw

Incline dumbell press
        12x17kg
        12x18kg
        12x20kg

Dumbell row, denk dat hier NIET bedoeld word zagen, maar bent over row met dumbells. Deze dus maar gedaan.
        10x8kg 10x12kg 10x14kg. Straks even zoeken in dynobet zijn topic welke bedoeld word. Anders volgende keer vervangen voor barbell row, kan ik hem beter aanspannen bovenin.

Rear lateral cable
        3x10x10

CGBP
        15x40
        12x50
        8x50 ( rep 7 was al bijna failure maar ik had die gedaan en ging gelijk naar beneden. Ik heb alles uit die 8ste rep moeten halen om hem boven te krijgen... Even vergeten dat ik geen spotter had geroepen bij deze... )

Dumbell hammer curls
        12x12
        11x14
        8x14

Fijne training, jammer van me benchpress.

Heb zaterdag ook nog omvang gemeten.
        Calfs L: 38,5cm R: 38,3cm
        Quads: L: 58,0cm R: 58,2cm
        Buik: 85,5cm
        Borst: Ging hem niet worden zelf. moet ik volgende keer even vragen aan een ander
        schouders: Zelfde als borst
        Armen: L: 36cm R: 37cm Deze viel me op, gezien ik links sterker ben als rechts...
        Nek: 38,0cm

Heb geen vergelijkingsmateriaal, Enige welke ik wel eens eerder had gemeten was buikomvang, deze was laatste keer ( januari) 87cm.

Comment

Originally posted by Mrloaded View Post
          Vanmorgen ub getraind. Heerlijk om in de ochtend te trainen !
          Heb zaterdag ook nog omvang gemeten.
          Calfs L: 38,5cm R: 38,3cm
          Quads: L: 58,0cm R: 58,2cm
          Buik: 85,5cm
          Borst: Ging hem niet worden zelf. moet ik volgende keer even vragen aan een ander
          schouders: Zelfde als borst
          Armen: L: 36cm R: 37cm Deze viel me op, gezien ik links sterker ben als rechts...
          Nek: 38,0cm

Heb geen vergelijkingsmateriaal, Enige welke ik wel eens eerder had gemeten was buikomvang, deze was laatste keer ( januari) 87cm.
          Is overigens wel aangespannen gemeten, dus niet relax.
          Buik en nek dan weer wel relax.

Comment

Niet bang zijn om elke paar weken kcal op te hogen als je het idee hebt dat je amper/niets aankomt. Je zit in de bulk toch?
            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
              Niet bang zijn om elke paar weken kcal op te hogen als je het idee hebt dat je amper/niets aankomt. Je zit in de bulk toch?
              Ik probeer mijn onderhoud te vinden. Ik denk dt ik nu redelijk op onderhoud zit. Ik wilde richting cut gaan maar denk dat ik tot volgend jaar gewoon moet door knallen gezien afgelopen jaar progressie niet geworden is wat ik hoopte.
              Vet op me buik vind ik niet zo erg om nog jaartje mee te lopen, alleen zit er ook vet op me borst en dit zorgt voor wat, ik zag het iemand op forum eerder eens fluffige tepels noemen... Alleen met warm weer ofzo.. Maja
              ik ga kijken wat er gebeurt als ik nog 2 weken op onderhoud eet. En dan langzaam verhogen, wil niet nog een jaar als afgelopen jaar, ik moet nu echt gaan leren hoe wat en wanneer me lichaam op bepaalde dingen gaat reageren

Comment

Ik probeer mijn onderhoud te vinden. Ik denk dt ik nu redelijk op onderhoud zit. Ik wilde richting cut gaan maar denk dat ik tot volgend jaar gewoon moet door knallen gezien afgelopen jaar progressie niet geworden is wat ik hoopte.
                Vet op me buik vind ik niet zo erg om nog jaartje mee te lopen, alleen zit er ook vet op me borst en dit zorgt voor wat, ik zag het iemand op forum eerder eens fluffige tepels noemen... Alleen met warm weer ofzo.. Maja
                ik ga kijken wat er gebeurt als ik nog 2 weken op onderhoud eet. En dan langzaam verhogen, wil niet nog een jaar als afgelopen jaar, ik moet nu echt gaan leren hoe wat en wanneer me lichaam op bepaalde dingen gaat reageren
                Okay, ja je onderhoud bepalen is handig. Vanaf daar kan je makkelijk aanpassen met 100-200kcal aanpassen. Ikzelf reageer dan bijv. al enorm qua gewicht door simpelweg 100kcal elke dag meer te gaan eten. Terwijl gezien je dag geen reet voorstelt natuurlijk..

Wat bedoel je precies met fluffige tepels? Okay, mooi streven heb je in ieder geval.
                "Straight outta gym"

Comment

Je ziet het niet al te goed op dit plaatje... maar kon even niet zo snel wat anders vinden.
                  Dit bedoel ik met "fluffige" tepels...
                  http://www.male-breast-reduction-exercise.com/pictures/masculine-chest.jpg

En een gewone chest is dan zeg maar:..
                  http://healthyliving.azcentral.com/D...0&keep_ratio=1

Wanneer ik het koud heb ofzo of cardio heb gedaan, of zoiezo getraind. Etc dan is het gewoon als die 2de link.
                  Ik dacht eerst aan gyno, maar later dacht ik ergens gelezen te hebben ( weet niet meer waar ) dat als je gyno heb je ook een harde knobbel oid moet voelen onder je tepel. Dit heb ik niet.
                  Om alleen hiervoor naar de dokter te gaan heb ik geen zin in, als ik ooit weer keer ergens voor naar dokter moet ga ik het toch eens vragen wat zij ervan denkt.

Comment

Je ziet het niet al te goed op dit plaatje... maar kon even niet zo snel wat anders vinden.
                    Dit bedoel ik met "fluffige" tepels...
                    http://www.male-breast-reduction-exercise.com/pictures/masculine-chest.jpg

En een gewone chest is dan zeg maar:..
                    http://healthyliving.azcentral.com/D...0&keep_ratio=1

Wanneer ik het koud heb ofzo of cardio heb gedaan, of zoiezo getraind. Etc dan is het gewoon als die 2de link.
                    Ik dacht eerst aan gyno, maar later dacht ik ergens gelezen te hebben ( weet niet meer waar ) dat als je gyno heb je ook een harde knobbel oid moet voelen onder je tepel. Dit heb ik niet.
                    Om alleen hiervoor naar de dokter te gaan heb ik geen zin in, als ik ooit weer keer ergens voor naar dokter moet ga ik het toch eens vragen wat zij ervan denkt.
                    Hmm ik denk niet dat dat met je bf% te maken heeft. Die kerel op de eerste pic staat redelijk droog en heeft dan dat. En zo "moddervet" ben je volgens mij niet dat je van die puffy tepels krijgt door je vet..
                    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                      Hmm ik denk niet dat dat met je bf% te maken heeft. Die kerel op de eerste pic staat redelijk droog en heeft dan dat. En zo "moddervet" ben je volgens mij niet dat je van die puffy tepels krijgt door je vet..
                      Okee, naja wie weet trekt het weg als ik beter ontwikkelde chest krijg, en anders binnenkort dokter.
                      Nee ben niet moddervet Maar heb wel tegen de 18% aangezeten voor ik begon met trainen. Wie weet is het beetje blijven hangen, ik kan wel veel vastpakken bij me chest, en tussen wat je dan pakt en het spier voel je duidelijk verschil. Anyways als het gyno is, is het de vraag hoe ik eraan kom, dacht dat dit door AS kon komen en veel soja eiwitten, beide neem ik niet, soja heel misschien in wat eten. Of shakes.

Wellicht is er hier iemand die gyno heeft of heeft gehad? ( met zekerheid ) en hier een oordeel over kan geven?

Comment

Had na aanleiding van het gynaecomastietopic toch even dokter gebeld. Helaas is deze met vakantie, dus wordt vervolgt...

Paar dagen geen tijd gehad om te loggen. Dus log ze nu de afgelopen 2 trainingen.

Squat:
                        8x60
                        8x65
                        8x67,5 ging erg lekker, spotter hoefde niet in te grijpen, daar bij de vorige 67,5kg wel hulp nodig had. Volgende training dus beginnen met 65kg 2 setjes en dan weer 67,5kg kijken hoe dat gaat en dan hopen dat ik training erna 3sets met 67,5 kg kan pakken.

RMDL
                        Merk dat ik weer last van me rug begin te krijgen... De oorzaak eerder hiervan was combinatie van te korte hamstring / te zwakke buikspieren ten opzichte van me rug spieren. Ook de "kleinere spierweefsel" in me rug werd niet getraind omdat ik steeds "zwaar" en korte reps deed. Dit was geconcludeerd door de fysio, ( ga ik nu niet meer heen vanwege de idiote prijzen die het met zich mee brengt... )

3 sets 20 reps 40kg

leg press
                        3x12x130 2min rust

leg curl
                        3x 12 45kg 2min rust

standing calf raise:
                        3x20 65kg 2 min rust.

Leg raises
                        3 sets failure. rust minimaal hooguit 30seconden.AUW!!!

UB training
                        BP
                        3x8 62,5kg 2min rust vorige keren met bp geen rust bijgehouden, maar weet wel dat meer rust was toen.

Pull ups
                        3x6xbw 2min rust. Ga proberen elke keer met 1 rep te verhogen.

DB shoulder press
                        12x18kg
                        11x18kg
                        7x18kg
                        Tussen de sets 1,5min rust.

t-bar, gevraagd of weer op oude manier mocht, was okay!
                        12x40
                        12x45
                        8x47,5
                        rust tussen de sets 1,5min

side raise
                        3x15x6kg
                        rust tussen de sets 1min

incline shrug
                        3x15x14kg 1min rust

cgbp
                        12x45kg
                        12x45kg
                        9x45kg
                        1min rust tussen de sets

barbell curl, volgende keer ez pakken, rechte bar krijg ik last van me polsen...
                        15x20kg
                        12x22,5kg
                        8x22,5 kg
                        1min rust tussen de sets

Man nu ik de tijd tussen de set bij houd dan is het veel intensiever, toch teveel rust wanneer ik dit dus niet bij houd. Vanaf nu elke training doen. Veel intensiever als wat ik eerst deed. Trainingen gaan goed. Volgende week weer wegen en meten. Voeding is nog hetzelfde, wel afgelopen week chinees gehaald, niet helemaal schoon maar beter als frituur ofzo...

Vanmorgen werd ik wakker, even BN lezen, logs van MVOS en WPB lezen en zwaar gemotiveerd om cardio te gaan doen. 40min op de hometrainer lekker tempo. Damn dat geeft een heerlijk voldaan gevoel. Snel weer naar huis en shake erin met havermout. Cardio was op nuchtere maag btw.

Rest van de dag en morgen een rust dag. Maandag weer werk en dan weer LB training zin om te squaten!
                        Misschien vanmiddag naar Den Haag, zit een sportzaak waar ik wil kijken voor goede schoenen, hoge schoenen net over enkels. en plat goed voor squat en deadlift etc. Heb nu van die zaalvoetbal schoenen... Niet optimaal.

Comment

Vandaag rustdagje, gister cardio gedaan.
                          Heb een hometrainer thuis dus zet vaak een aflevering van een serie die ik volg, ongv 40minuten.
                          En dan heb je een bezigheid tijdens de cardio, hartritme geeft die aan tussen de 130 en 140.
                          Ik zou eventueel wel wat zwaardere stand kunnen zetten maar ik krijg zo'n verschrikkelijke vervelende verzuring in me been, bij de vastus medialis.
                          Hometrainer gaf aan 800cals te hebben verbrand, leek mij wat veel, maar heb wel gezweten als een otter Best goed te doen die cardio.

spiergroepenanatomie.jpg

Vroeg mij alleen wel af, is fietsen ( hometrainer ) een goede manier van cardio? Gezien je enkel je benen gebruikt?

Comment

Gister ub training, vrijdag dokter voor heup/onderrug klachten, na wat google gelezen dt rugklacht vanuit de heup kan komen, plus vragen wat dokter denk van me borst en of het misschien gyno is. Traing gister was heerlijk!,

ub 1
                            bp
                            3x 8 62,5 kilo!!! Geen enkele rep hulp nodig vorige week nog wel, volgende ub traing gaan verzwaren. 3 min rust

chin ups
                            3x 8 bw bw was op dat moment 78,5kg 3min rust

high incline dumbell press
                            2x 12 18kg
                            1x 14 18kg
                            2 min rust

BOR naar chest
                            3x12 40kg 2min rust

bent over reverse fly 1.5min rust
                            3x12 7kg

cgbp
                            3x12 45kg 1 min rust

hammer curls
                            2x12 14kg
                            1x 10 14kg

planks
                            leg raises

Comment

afgelopen week geen LB trainingen gedaan, wilde me heup even ontzien.
                              Gister bij de dokter geweest, deze denk aan de slijmbeurs in me heup, oefeningen mee gekregen en als het over 3 - 4 weken niet beter gaat terugkomen. LB training mocht ik weer gaan doen, maar met lagere gewichten. Dus zal even paar weken met lage gewichten gaan, korte rust pauzes, meer setjes meer herhalingen. Ook niet heel gek. Wel jammer nu ik eindelijk weer eens progressie ging boeken op me squat...
                              Gyno verhaal, heb gevraagd wat dokter ervan dacht, deze zei dat het hoort bij jongens van mijn leeftijd, komt veel voor, maar door trainen van de borstspier word het meer naar buiten gedrukt. Moet met de loop der jaren wegtrekken, als dit het niet doet pas aan operatie denken. Het woord Gyno heeft zij niet genoemd, maar gewoon klierweefsel. Ik heb nog gezegd dat ik me er onzeker etc, over voel ( klein beetje waar maar wel overdreven ) maar ze zei dat het niet aan te raden was om stappen te ondernemen. Gewoon omdat ze niet denk dat het gyno is maar klierweefsel. Duss.... wachten nog maar even af. Wie weet als ik (volgend jaar) eens ga cutten dat het minder word.

UB training 2 van deze week.
                              BP
                              3x6x65kg kleine 3 min rust. Merk dat ik nu gewoon sta te wachten tot ik weer kan gaan... Twijfel om rust terug te brengen, alhoewel... gewicht zit nu stijgende lijn in dus waarom zou ik dingen aanpassen?

Pull ups.
                              altijd even snel wegen voor pull ups. gewicht stond op 79,4. Veel water ontbijt etc in me dus even stuk zwaarder als laatste keer.
                              79,4x8 volgens mij PR !!
                              79,4x7
                              79,4x5

Dumbell shoulder press gewicht natuurlijk per db.
                              10x20kg
                              8x20kg
                              5x20kg 90seconden rust tussen de sets, vorige keer was 18kg tegen 12 reps, had gehoopt meer reps te pakken met 20kg, volgende keer beter.

t-bar
                              10x40kg
                              10x45kg
                              10x47,5kg 90seconden rust, gewicht gelijk maar veel beter gevoel in me rug. Toch wat gewonnen.

db side raise.
                              15x6 kg
                              15x7kg
                              12x7kg 1min rust

vbar pushdown
                              3x12x30kg 30sec rust

db curls
                              10x14kg
                              10x14kg
                              8x14kg

Toen 10min op crosstrainer, kwam maar niet lekker erin, snakken naar lucht. snel eraf gesprongen en op de fiets
                              nog 15min doorgetrapt, merk dat ik veel lekkerder me cardio doe op de fiets. hartslag boven de 130 gehouden. HEERLIJK zweten. Vanavond denk nog keer voor een cardio sessie van 40min.

Komende 2 dagen rust vanwege dichte gym.... Balen

Comment

Fietsen is een prima vorm van cardio. Je benen gebruiken veel kcal, crosstrainer vind ik persoonlijk het fijnste om te doen eigenlijk of hardlopen. Maar hardlopen belast de gewrichten wat meer. Dus ik zou het lekker bij fietsen, crosstrainer houden als ik jou was.

Kan prima hoor, ikzelf fiets bijv. ook als cardio. Je lichaam haalt toch overal vet vandaan om te verbranden, dus als jij maar genoeg kcal verbruikt met je fietsen zal de rest van je lichaam ook gewoon droger worden (mocht je hier mee zitten ).
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X