The road to a bigger me

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Waterpoloboy View Post
    Fietsen is een prima vorm van cardio. Je benen gebruiken veel kcal, crosstrainer vind ik persoonlijk het fijnste om te doen eigenlijk of hardlopen. Maar hardlopen belast de gewrichten wat meer. Dus ik zou het lekker bij fietsen, crosstrainer houden als ik jou was.

Kan prima hoor, ikzelf fiets bijv. ook als cardio. Je lichaam haalt toch overal vet vandaan om te verbranden, dus als jij maar genoeg kcal verbruikt met je fietsen zal de rest van je lichaam ook gewoon droger worden (mocht je hier mee zitten ).
    Thanks man! was wel iets idd wat ik me afvroeg!
    Voor me gevoel is crosstrainer veel zwaarder voor me conditie, terwijl ik met me hart ritme op zelfde zit, tussen 130 en 140 in... Misschien zit ik gewoon sneller in het ritme met fietsen.

Comment

Originally posted by Mrloaded View Post
      Thanks man! was wel iets idd wat ik me afvroeg!
      Voor me gevoel is crosstrainer veel zwaarder voor me conditie, terwijl ik met me hart ritme op zelfde zit, tussen 130 en 140 in... Misschien zit ik gewoon sneller in het ritme met fietsen.
      Ikzelf zit bijv. erg snel aan hartslag 160 bij hardlopen, maar dit haal ik niet met fietsen als ik op lage intensiteit bezig zou moeten zijn. Enkel met HIIT haal ik 170-180 op de fiets, terwijl ik met hardlopen wel 30-45 minuten met hartslag 160-170 kon lopen. Erg raar.

Daarom kan je beter bepaalde intesiteits handvatten ontwikkelen, bijv. wil je lage intensiteits cardio doen: kijk dan bij welke hartslag je een gesprek kan voeren met wat tussenpauzes erin vanwege je ademhaling als je rond die hartslag zit, ben je lage intensiteit bezig. Ga je daar wat boven zitten zit ga je al richting hogere intensiteit. Bij mij is dit 130-140 op de fiets bijv. Bij hardlopen zal dit weer anders liggen.

Kortom, vind dit even voor jezelf uit en houd daarna je hartslag of "gespreks"methode als richtlijn aan voor jezelf.
      "Straight outta gym"

Comment

Oke dus met LIT cardio word bedoelt ongeveer de snelheid waarbij je nog een gesprek kan voeren.
        HIIT cardio ben ik geen fan van, omdat ik denk dat wanneer je dit op foute manier / tijd doet dat je hiermee je massa verneukt. Met LIT heb ik dat gevoel niet, al doe ik niet echt lit wel wat hogere intensiteit omdat ik niet meer gesprek kan voeren tijdens cardio.

Ook opvallend is op moment dat je over moet gaan naar ademen via je mond ofzo, met fietsen hoef ik dit niet te doen, adem ik gewoon snel via me neus, Crosstrainer zit ik na 2 min al te snakken naar adem.

Thanks voor je uitleg man! Hier ga ik vanavond eens op letten, Heb je nog tips op wat voor tijdstip cardio "beste" zou kunnen zijn? Hoeveel tijd na eten etc bijvoorbeeld?

Comment

Heb wat aanpassingen gemaakt aan me voedingsschema, merkte dat ik moeite kreeg om me hieraan te houden door de producten die ik gebruikte, ook na het topic over vetten heb ik deze wat terug geschroefd. Naar 1 g/kg vvm.

Voedingsschema toegevoegd als bijlage voor eventuele tips en opmerkingen.
          Aanpassingen die nog meer gedaan zijn is rijstwafels vervangen voor brood, rijstwafels werd ik zat en wist geen andere carb bron. En nog meer rijst zag ik niet zitten.
          Rijst iedere maaltijd met 50gr verhoogd.
          Total protein shake vervangen voor een eitje, twijfel alleen of ik niet telaag zit in eiwitten rond 10.00uur.

Zit nog te twijfelen over wat ik kan invoegen voor Koolvis, word die smerige vis helemaal zat... Tilapia is geen optie om iedere dag toe te voegen omdat ik dit beetje prijzig vind. Heb wel tilapia voor vandaag Tips, advies, opmerkingen, meningen alles is welkom!

Cardio doe ik nu op ub trainingen na het trainen 20min.
          Cardio ook op rustdagen 40min op nuchtere maag of paar uur na het avond eten.
          Ik probeer 3 - 4 dagen cardio te doen. Redenen zijn om conditie te verbeteren, vet te verlagen / gelijk houden en Lekker zweten :P
          Zit ook nog aan te denken om op rustdagen carbs te halveren, heb dit tijdje terug eens geprobeerd en op rustdagen laag in me carbs zit ik niet echt mee, kan nog goed functioneren dan. Vroeg me alleen wel af of het dan niet overkill word? Cardio en low carb?
          Attached Files
          Last edited by Mrloaded; 18-05-2013, 14:17.

Comment

Oke dus met LIT cardio word bedoelt ongeveer de snelheid waarbij je nog een gesprek kan voeren.
            HIIT cardio ben ik geen fan van, omdat ik denk dat wanneer je dit op foute manier / tijd doet dat je hiermee je massa verneukt. Met LIT heb ik dat gevoel niet, al doe ik niet echt lit wel wat hogere intensiteit omdat ik niet meer gesprek kan voeren tijdens cardio.

Ook opvallend is op moment dat je over moet gaan naar ademen via je mond ofzo, met fietsen hoef ik dit niet te doen, adem ik gewoon snel via me neus, Crosstrainer zit ik na 2 min al te snakken naar adem.

Thanks voor je uitleg man! Hier ga ik vanavond eens op letten, Heb je nog tips op wat voor tijdstip cardio "beste" zou kunnen zijn? Hoeveel tijd na eten etc bijvoorbeeld?
            Precies, maar dan wel een gesprek waarbij je af en toe stil valt, omdat je moet ademen. Ikzelf vind HIIT fantastisch. Ikzelf ga liever 15-20 minuten hard dan 45-60 minuten traag, maar dan herstel ik niet helemaal lekker als ik te vaak hiit doe. Momenteel kan ik misschien maar 1x hiit aan in de cut, maar dat is eigenlijk al teveel.

Met hiit verneuk je je massa niet hoor, massa verneuk je door een te groot kcal tekort en te lang, te veel cardio tedoen. Ikzelf zou sowieso nooit te lang cardio doen: 10-20 minuten hiit maximaal, 45-60 minuten liit maximaal. Anders zou ik je cardio opsplitsen.

Ikzelf ben erg fan van cardio doen op een nuchtere maag, dit kan je dus 's ochtends voor je ontbijt doen of 3-4 uur na een maaltijd. Dus het liefst op een nuchtere maag, dan zijn je insuline levels wat lager en is er in ieder geval geen insuline dat je vetverbranding zal verstoren tijdens je cardio. De meningen zijn verdeeld over het wel/niet doen van cardio op een nuchtere maag. Ikzelf vind het toch een prettig idee en gevoel an sich.

Je zult voor jezelf moeten bepalen wat jij beter vindt

P.S. cardio, low carb is geen overkill. Ikzelf doe bijv. 5 dagen per week cardio, train 4x per week full body met UD2.0 en ik leef ook nog. En dat terwijl ik op 3,5-4 dagen per week op 50% van me kcal behoefte zit.
            Last edited by Iron Mind; 18-05-2013, 14:21.
            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
              Precies, maar dan wel een gesprek waarbij je af en toe stil valt, omdat je moet ademen. Ikzelf vind HIIT fantastisch. Ikzelf ga liever 15-20 minuten hard dan 45-60 minuten traag, maar dan herstel ik niet helemaal lekker als ik te vaak hiit doe. Momenteel kan ik misschien maar 1x hiit aan in de cut, maar dat is eigenlijk al teveel.

Met hiit verneuk je je massa niet hoor, massa verneuk je door een te groot kcal tekort en te lang, te veel cardio tedoen. Ikzelf zou sowieso nooit te lang cardio doen: 10-20 minuten hiit maximaal, 45-60 minuten liit maximaal. Anders zou ik je cardio opsplitsen.

Ikzelf ben erg fan van cardio doen op een nuchtere maag, dit kan je dus 's ochtends voor je ontbijt doen of 3-4 uur na een maaltijd. Dus het liefst op een nuchtere maag, dan zijn je insuline levels wat lager en is er in ieder geval geen insuline dat je vetverbranding zal verstoren tijdens je cardio. De meningen zijn verdeeld over het wel/niet doen van cardio op een nuchtere maag. Ikzelf vind het toch een prettig idee en gevoel an sich.

Je zult voor jezelf moeten bepalen wat jij beter vindt

P.S. cardio, low carb is geen overkill. Ikzelf doe bijv. 5 dagen per week cardio, train 4x per week full body met UD2.0 en ik leef ook nog. En dat terwijl ik op 3,5-4 dagen per week op 50% van me kcal behoefte zit.
              Okee hier heb ik veel aan, bedankt weer man!

Ja cardio op nuchtere maag vind ik ook fijn, probleem is alleen dat ik daar weinig tijd voor heb :P
              Is het nog belangrijk om na cardio nog te eten? Zoals wel belangrijk is met KT dat je erna eet, maar als je bijvoorbeeld paar uur na je avond eten, zeg dus die 3-4 uur, moet je dan net als bij KT je carbs etc weer aanvullen?

Ik ga met deze informatie aan de slag, kijken wat ik fijnst vindt en wat goed voor me werkt, nogmaals bedankt man!

Comment

Okee hier heb ik veel aan, bedankt weer man!

Ja cardio op nuchtere maag vind ik ook fijn, probleem is alleen dat ik daar weinig tijd voor heb :P
                Is het nog belangrijk om na cardio nog te eten? Zoals wel belangrijk is met KT dat je erna eet, maar als je bijvoorbeeld paar uur na je avond eten, zeg dus die 3-4 uur, moet je dan net als bij KT je carbs etc weer aanvullen?

Ik ga met deze informatie aan de slag, kijken wat ik fijnst vindt en wat goed voor me werkt, nogmaals bedankt man!
                Als je bijv. 's avonds laat 3-4 uur na je laatste maaltijd cardio doet zou ik hooguit wat eiwitten nemen erna of een shake met enkel eiwitten. Carbs aanvullen hoeft niet.

Als je op een nuchtere maag voor je ontbijt cardio doet kan je gewoon je normale ontbijt nemen na je cardio.

Het hangt er dus vanaf wanneer je cardio is, 's avonds laat zou ik enkel eiwitten er na nemen en over dag je gewone maaltijd erna of op z'n minst wat eiwitten/shake.

Geen probleem.
                "Straight outta gym"

Comment

Top! Weet ik genoeg om mee aan de slag te gaan

Comment

Vanmorgen cardio op nuchtere maag, toegepast wat wpb hierboven heeft omschreven, eerst ffe tempo opbouwen en toen proberen te praten. Voelde wel wat stom in me eentje haha maar hielp goed, eenmaal het ritme gevonden te hebben ging het lekker en vlogen te minuten om. Heerlijk dat zweten! Wel irritant die verzuring in me quads, mar dat zal na loop van tijd wel beter worden, morgen weer rustdag, wel jammer heb juist zin om lb te trainen haha.

ben zeer benieuwd hoe dat gaat worden op high reps low weight, korte rustpauzes.
                    misschien morgen nog cardio maar denk dat complete rustdag word. Low carbs vandaag geen last van gehad dus dat is ook wel fijn.

fijne avond

ps getypt op mobiel is dus mosschien wat rommelig

Comment

Afgelopen weekend niet aan voedingsschema gehouden.
                      Veel schone producten en dan gewoon op "gevoel" aan mijn macro's komen.
                      Had het even nodig niet aan me schema even wat vrijer. Motivatie is daardoor gelijk weer 2x zo goed dus werkt goed voor me. Ook wat junkmaaltijden genomen waar ik totaal geen spijt van heb!

Vanmiddag nog cardio gedaan was hoogstens 2.5 - 3 uur na de maaltijd maar het zei zo. Na cardio nog wat oefeningen gedaan voor me heupen ( meegekregen van dokter ) en buikspieren aangepakt.
                      Met bijvoorbeeld crunches krijg ik ook nog wel eens pomp in me onderrug best vervelend...

Bakjes eten voor komende 2 dagen staan weer klaar. Heb er weer zin in! Morgen lowerbody training. Ben zeer benieuwd hoe dit gaat ivm heup(en) en onderrug. Goed de aandacht houden op squad techniek vandaag weer veel over gelezen dus ga ik aan werken. Helaas is er niet echt iemand in de gym die ik kan vragen naar squad techniek denk dat er maar een man of 5 squad in de hele gym... van de misschien wel 600 leden haha....

Comment

Dus....... Lowerbody high reps it was....
                        Squat
                        3x20 40kg minder dan minuut rust

Rmdl
                        3x15 50kg minder dan minuut rust

Legpress heup schijnbaar eindelijk wat warmer want kan na lange tijd full rom maken
                        3x20 95kg

Leg curls seated
                        3x20 30kg

Stqnding calf raise
                        3x15 60kg

En in begin buik en de oefeningen vam de dokter

Man!! Dat is hele andere shit die hoge reps... Rij sinds vrijdag in een handgeschakelde auto ipv automaat, dat is al wennen maar nu met trillende poten helemaal.....
                        Heerlijk voldaan gevoel

Comment

Net een paar pagina's doorgespit

Succes man,gaat de goede kant op!
                          Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                          Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                            Net een paar pagina's doorgespit

Succes man,gaat de goede kant op!
                            Thanks man! Nog een hele lange weg te gaan

Comment

Vandaag was weer ub tijd!

Bp kleine 3 min rust
                              3x8x65kg! Alleen de laatste rep ietsje hulp nodig, zaterdag nog op 65 en volgende week omhoog

Chin ups
                              Bw stond op 78,5 kleine 3 min rust
                              3x8 zwaar!

High incli e db press kleine 2 min
                              2x12 20kg
                              1x10 20kg

Bor
                              Vind moeilijk om te bepalen waar ik hem nou naar toe wil trekken, borst of navel, beide vind ik heerlijk voelen maar verschillende plekken, in traps en rear delts, alleen hoger of lager zeg maar... Lats voel ik heel weinig, maar wel zieke pomp in traps?
                              Lastig lastig...
                              14x30kg
                              14x35kg
                              14x40kg kleine 2min rust tussen de sets

Bent over reverse fly
                              3x12x7kg 90sec rust

Cgbp
                              12x45kg
                              12x47,5kg
                              9x47,5kg
                              1min rust tussen sets

3x12x14kg 1min rust killing!!!!!!

Fijne trainimg tevreden over de bp, me maat zei ook van van ja gaat stukke beter eerst haalde je nog niet eens 5x60 haha, maarja... Nadat hij dat zei drukte hij vrolijk 8x115kg was mijn plezier in het compliment ook snel weg... Haha wel zeer goed voor de motivatie om met iemand met bijna 25kg zwaarder te trainen, morgen avond weer tijd voor cardio!

Comment

Tweede hoge rep LB training is een feit....
                                DAMN!!!
                                Echt gigantische spierpijn van dinsdag welke ik vandaag nogsteeds beetje heb. Door oefeningen voor me heup heb ik minder last hiervan en dus ook geen rugklachten meer.Gaat lekker dus.

Gewicht is niet interessant is toch laag en daar gaat het niet om.

squat 3x20 korte rust
                                front squat 3x15 korte rust
                                rmdl 3x15 korte rust
                                Standing calf raise 3x25
                                back extension 3xfail

Echt zweten als een otter... niet normaal. Met zulke setjes merk je dat je conditioneel ook wel wat mist... Maar me daardoor niet tegen laten houden. Ik schrijf hierboven wel dat gewicht niet interessant is. Maar ik pak uiteraard wel een gewicht waardoor die reps zwaar zijn... Gewoon squaten zonder stang etc is 20 reps niet zo pittig. Dus begrijp me wel goed :P haha.

Intense training dus. Zeer voldaan en verschrikkelijke na pomp in me benen met zware vermoeidheid.
                                Vanavond met paar maten naar de bios. Fast 6!! Lijkt me echt dikke film. Van de week ook film gekeken met The Rock. maar die viel helaas wel tegen... Snitch was dat.

Gister ook nog cardio + buik gedaan.

Morgen mijn vriendin jarig + dan heb ik 4jaar een relatie met haar. Eerst in de ochtend UB training waar ik ga voor die eaaaasy bp 65kg. Moet lukken en het zal gaan lukken... Hoop me voeding redelijk schoon te houden morgen en geen junk shit tussendoor. Voel ik me niet toe aangetrokken momenteel en vorige week wel weer genoeg gejunkt.

Fucking irritant dat me komma knop niet werkt.

Fijn weekend!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X