Fruit eten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fruit eten?

Verbrandt je vet sneller als je fruit uit?
    Indien ja, welk fruit is het beste?

2 verschillende zaken gehoord

fruit= negatieve calorieen

en

fruit=fructose=snelle suikers=insulinepiek=vet(en spier) aanzetten
    the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
      2 verschillende zaken gehoord

fruit= negatieve calorieen

en

fruit=fructose=snelle suikers=insulinepiek=vet(en spier) aanzetten
      Beide is waar. Door fruit ga je niet sneller vet verbranden. Fruit is wel onmisbaar in je dieet ook als je aan het cutten bent. Fruit leverd je veel vitamine en mineralen en de nodige anti-oxidanten.
      Eet dus fruit voor de levering van deze stoffen en niet om extra vet te verbranden.

gr

Comment

het blijft suiker dus in de cut niet het beste
        maar je hebt je vitamine en mineralen ook hard nodig
        dus 2 stuks de dad moet genoeg zijn
        Who's the Chef

Comment

Appeltje peertje.
          een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Sorry hoor, maar in fruit zitten suikers, ZEKER NIET goed in de cut.
            Ik mocht tijdens mijn voorbereiding helemaal geen fruit meer.
            Ja een half banaantje na de training (snelle suikers)

In de ochtend kan je wel wat fruit gebruiken, dat verbrand je de rest van de dag toch wel.
            Maar na de middag zou ik het zeker niet meer nemen.
            Je wil vet afvallen dan moet je geen suikers binnen gaan krijgen voor energie.

Denk dan aan goede kh voor je energie.
            Sponsored by:
            Inshapesupplements

Comment

Originally posted by corina View Post
              Sorry hoor, maar in fruit zitten suikers, ZEKER NIET goed in de cut.
              Ik mocht tijdens mijn voorbereiding helemaal geen fruit meer.
              Ja een half banaantje na de training (snelle suikers)

In de ochtend kan je wel wat fruit gebruiken, dat verbrand je de rest van de dag toch wel.
              Maar na de middag zou ik het zeker niet meer nemen.
              Je wil vet afvallen dan moet je geen suikers binnen gaan krijgen voor energie.

Denk dan aan goede kh voor je energie.
              Als je het zo zwart wit bekijkt zou ik ook geen fruit eten. Maar de vitamine, mineralen en anti oxidanten haal je lang niet allemaal uit supletie en zul je uit fruit moeten halen.
              Anti oxidanten beschermen je tegen vrije radicalen zoals virussen en k@nkerverwekkende oxidanten. Misschien is de hoge concentraties fructose niet zo handig in de cut maar het weegt zeker op tegen de voordelen die deze stoffen leveren.

gr

Comment

Altijd Fruit blijven eten, JUIST in de cut, je moet ervoor zorgen dat je minder ´slechte´ suikers haalt uit je maaltijden. Daar moet je je suikers en je KH in mindering brengen en niet bij fruit of groenten. Wel is het inderdaad wat beter om het niet in de avond te nemen, omdat in veel fruitsoorten complexe KH zitten die langzamer verbranden.

Comment

oops, ik nam ze altijd voor het slapen gaan, en dan niet 1 of 2 maar een hele bak vol. ik sta bekend als fruit eter dus 1 kg fruit gaat er zeker iedere avond in hahaha
                  Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Ik was toch echt in de veronderstelling dat veel fruit eten heel goed was in een vetvrij dieet. Ik eet nl vier à vijf stuks per dag. Nu ik de hierboven topics gelezen heb, zal ik nu toch ook wat minderen en de hoeveelheid reduceren naar twee à drie max per dag. 'Is toch enorm moeilijk om heel gezond en vetvrij te eten, men denkt dan dat men goed bezig is en dan is er weer iets dat je van mening doet herzien.

Comment

Ten eerste is vetvrij eten helemaal niet goed, de slechte vetten dien je uiteraard zoveel mogelijk te vermijden maar de goede vetten zijn absoluut noodzakelijk!

Verder moeten we over fruit vooral niet heel erg moeilijk gaan zitten doen hier. Wat mensen in een wedstrijdvoorbereiding doen is voor het overgrote deel totaal niet van toepassing of zelfs maar interessant voor 'normale' mensen die wat af willen slanken!
                      In een wedstrijdvoorbereiding praat je over het verliezen van die laatste paar procentjes, die er heel erg moeilijk af te krijgen zijn. Alles boven de pakweg 12-15% voor mannen en 22-25% voor vrouwen vereist absoluut niet zo'n dramatische aanpak. Zorg voor een goed voedingsschema dat ongeveer 200-500 kcal onder je behoefte zit en de juiste hoeveelheid eiw/koolh/vet bevat, verspreid over de juiste hoeveelheid maaltijden en van alles wat in ieder maaltijd behalve de laatste waar de nadruk op eiwit ligt, en beweeg voldoende. Dat is in die situatie het énige dat nodig is, details als wel of geen zuivel en wel of geen fruit of in welke hoeveelheden zijn dan niet tot nauwelijks interessant.

Nogmaals, in een wedstrijdvoorbereiding ligt het uiteraard anders, maar sommige mensen zitten op een relatief hoog vetpercentage en houden zich met dit soort oninteressante details bezig terwijl ze ondertussen in zijn totaliteit veel te veel of juist veel te weinig eten of in compleet verkeerde verhoudingen. Zonde van de moeite, begin bij de basis die is een stuk simpeler en ruim voldoende om tot een heel normaal en zelfs prima figuur te komen!

Comment

De suikers in fruit zijn toch snelle suikers? Dus verbranden snel in je lichaam.
                        Een flinke portie fruit voor het trainen zou moeten kunnen toch?
                        een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

In fruit zitten sowieso vezels, en die vezels geven je een 'vol' gevoel. Handig dus tegen honger.
                          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

@Miss s
                            Of je pakt het goed aan of je pakt het half aan

Ben ik benieuwd wat je vind van fruit in de avond?
                            Ik neem aan dat dit ook geen "gewone" mensen zijn die af willen vallen.
                            Huis, tuin en keuken afval dieeten zoeken ze toch niet op een BB site?

Ik zeg die dingen niet voor gewone afvallers maar tegen mensen die met onze sport bezig zijn.
                            Dan zeg ik op mijn beurt pak het goed aan en niet half.

Iedere keer als ik een advies ergens over geef (eiwitten, melk, brood) krijg ik te horen dat ik het verkeerde advies geef, omdat het "gewone"mensen zijn en geen atleten.
                            Ik denk dat hun (niet atleten) toch ook wel aardig droog willen komen te staan.
                            Dus zeg ik doe het goed.(fruit vroeg op de dag en niet in de avond)

My 2 cent
                            Sponsored by:
                            Inshapesupplements

Comment

Originally posted by kees View Post
                              De suikers in fruit zijn toch snelle suikers? Dus verbranden snel in je lichaam.
                              Een flinke portie fruit voor het trainen zou moeten kunnen toch?
                              Fructose is idd een snelle suiker. Het wordt ook wel eens dextrose of druivensuiker genoemd. In combinatie met langzame koolhydraten kan het een goede energie boost geven voor je training.

gr

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X