Fruit eten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@corina.

Het nadeel van het eten van fruit(op afval gebied) weegt zoals erik ook al zegt niet op tegen de voordelen van fruit. Tenzij je dus zwaar bezig bent op wedstrijd niveau. Ook de gemiddelde bb-er hier op het forum wil niet direct naar vel over been, dus dan is het niet zo gek dat je er commentaar op krijgt.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by corina View Post
      @Miss s
      Of je pakt het goed aan of je pakt het half aan

Ben ik benieuwd wat je vind van fruit in de avond?
      Ik neem aan dat dit ook geen "gewone" mensen zijn die af willen vallen.
      Huis, tuin en keuken afval dieeten zoeken ze toch niet op een BB site?

Ik zeg die dingen niet voor gewone afvallers maar tegen mensen die met onze sport bezig zijn.
      Dan zeg ik op mijn beurt pak het goed aan en niet half.

Iedere keer als ik een advies ergens over geef (eiwitten, melk, brood) krijg ik te horen dat ik het verkeerde advies geef, omdat het "gewone"mensen zijn en geen atleten.
      Ik denk dat hun (niet atleten) toch ook wel aardig droog willen komen te staan.
      Dus zeg ik doe het goed.(fruit vroeg op de dag en niet in de avond)

My 2 cent

ja vind ik ook.. als een atleet er dik van kan worden met het vele sporten wat die doet dan zou een normaal persoon dat toch al helemaal worden.

het is maar net hoe je het bekijkt hoor.

Comment

Dik van worden, en minder snel afvallen is niet hetzelfde..
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
          Dik van worden, en minder snel afvallen is niet hetzelfde..

ja ok.. maar als je een kilo fruit eet (vlak voor 't naar bed gaan) zoals een post voorheen val ej er echt niet vanaf,,.ook niet minder snel!

anyway je hebt wel gelijk maar je snapt wel wat ik ermee bedoel!

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
            @corina.

Het nadeel van het eten van fruit(op afval gebied) weegt zoals erik ook al zegt niet op tegen de voordelen van fruit. Tenzij je dus zwaar bezig bent op wedstrijd niveau. Ook de gemiddelde bb-er hier op het forum wil niet direct naar vel over been, dus dan is het niet zo gek dat je er commentaar op krijgt.
            ik heb genoeg vel hoor dus ik hoef niet nog meer
            Who's the Chef

Comment

Ik weet niet wat jij onder 'gewoon' verstaat Corina, ik heb er vetpercentages bij genoemd als richtlijn dus iedereen kan zelf inschatten of hij/zij wat mij betreft wel of niet in die categorie thuis hoort.
              De stelling doe het goed of doe het half (moet eigenlijk niet zijn natuurlijk) kan in veel gevallen opgaan, maar duidelijk niet in de situatie zoals ik die heb beschreven. In dat geval betekent namelijk het goed doen dat je zorgt dat de basis in orde is en dat het soort details als zuivel of fruit nauwelijks of eigenlijk gewoon niet interessant zijn.

Als het enige doel vet verliezen zou zijn is het wellicht anders, zoals eigenlijk ook in een wedstrijdvoorbereiding. Gaat het om mensen zoals beschreven in mijn eerdere post is dat niet het enige doel en mag het dat ook absoluut niet zijn! Dan is het namelijk veel belangrijker om alles zo gezond mogelijk te doen en op een manier die gedurende hele lange tijd vol te houden is. Het gaat dan om het aanleren van bepaalde gewoontes die een heel leven lang gebruikt kunnen blijven worden zodat iemand gezond kan worden/blijven. En in zo'n geval is dus het (mogelijk) creëren van tekorten in wat voor vorm dan ook door bepaalde voedingsmiddelen te weren vanwege een miniscuul voordeel qua vetverbranding absoluut niet aan te raden, de nadelen zijn dan vele malen groter dan de voordelen.

Fruit 's avonds laat is simpel zat hè, niet doen. De laatste maaltijd dient immers voor het grootst mogelijke deel uit eiwitten te bestaan en die zitten niet in fruit.

Comment

Corina kijkt teveel naar zichzelf, in dit geval hebben we het neem ik aan over een Man, die redelijk getraind is en een vet%van ongeveer 10% wil halen! Een man gaat ten eerste makkelijker laag in vet%, heeft meer spiermassa, en wil in dit geval niet op een wedstrijdvetgehalte komen 5 a 6 % oftewel FRUIT IS EEN MUSST!!! Maar fruit savonds heeft ook niet veel nut tenzij je rond dat tijdstip traint, ook mag de topicstarter ook wel iets specifieker zijn!
                Last edited by Samot; 25-03-2007, 17:08.

Comment

Originally posted by sasha View Post
                  Ik was toch echt in de veronderstelling dat veel fruit eten heel goed was in een vetvrij dieet. Ik eet nl vier à vijf stuks per dag. Nu ik de hierboven topics gelezen heb, zal ik nu toch ook wat minderen en de hoeveelheid reduceren naar twee à drie max per dag. 'Is toch enorm moeilijk om heel gezond en vetvrij te eten, men denkt dan dat men goed bezig is en dan is er weer iets dat je van mening doet herzien.
                  Herkenbaar.

Ook ik eet over de hele dag soms wel 5 sinasappels. Ook voornamelijk om de trek te stillen. Bananen meed ik altijd, omdat ik altijd het idee had dat daar verhoudingsgewijs veel suikers in zitten, en dus dik-makers waren. Klopt het dat ik dat genuanceerder moet zien?

Volgende vraag: Kun je als sporter ook tè veel fruit eten, met risico op bv diabetes? En wat doen jullie om trek naar eten te stillen? Kan ik beter een paar extra boterhammen met kaas meenemen?

Ik ben grafisch vormgever; dus dat is zittend werk.
                  Van overgewicht heb ik geen last: Ik zwem drie keer per week een uur.

Groet, Marco
                  Borstcrawl-zwemmer

M'n fotografie: http://marcboom.com/ Any colour as long as it's black or white.

Comment

Lekkere bump gast! Goede eerste post

Comment

Originally posted by Witte Haai View Post
                      Herkenbaar.

Ook ik eet over de hele dag soms wel 5 sinasappels. Ook voornamelijk om de trek te stillen. Bananen meed ik altijd, omdat ik altijd het idee had dat daar verhoudingsgewijs veel suikers in zitten, en dus dik-makers waren. Klopt het dat ik dat genuanceerder moet zien?

Volgende vraag: Kun je als sporter ook tè veel fruit eten, met risico op bv diabetes? En wat doen jullie om trek naar eten te stillen? Kan ik beter een paar extra boterhammen met kaas meenemen?

Ik ben grafisch vormgever; dus dat is zittend werk.
                      Van overgewicht heb ik geen last: Ik zwem drie keer per week een uur.

Groet, Marco
                      Topic uit 2007 , waarom stel je jezelf niet even voor?
                      Dumbells build a bigger chest
                      Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy P View Post
                        Topic uit 2007 , waarom stel je jezelf niet even voor?
                        Inderdaad. En dat heb ik intussen hier gedaan.
                        Borstcrawl-zwemmer

Comment

een eigen topic is beter , nu zit je op een topic van iemand anders je vraag te stellen. Op een hele oude tpic. Daar zal wel en slotje op komen.
                          een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Dat kan natuurlijk ook.

Over het stillen van honger, heb ik een nieuw topic gestard: 7 tips om je honger te stillen.

Over 'tè veel fruit eten', vond ik op Goedgevoel.be het volgende:

Te veel fruit, of meer bepaald de suiker fructose dat in fruit zit, is eigenlijk slecht voor je. Het zorgt ervoor dat je meer honger krijgt en kan hartziekten en diabetes veroorzaken.
                            Een banaan eten: Mensen met diabetes moeten hiermee oppassen, gezien de hoge GI (Glycemie Index) waarde. Meer info: hier.
                            Borstcrawl-zwemmer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X