vet weg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vet weg?

Hello,

Ik ben 1m72 en weeg zo'n 63 kilo. Niet te veel dus, maar wat me blijft ergeren is het vet in mn buik! Ik wil die al heel lang weg, maar het lukt me echt niet. Aan de voeding ligt het zeker niet, ik denk dat er niet veel zijn die zo op hun voeding letten als ik. Ik sport ook regelmatig (zo'n 3x per week fitness: 45 min cardio (vetverbrandingsschema) en dan 45 min krachttraining). Weet iemand wat ik kan doen om het vet weg te krijgen, en mijn blokjes dus uit te laten komen?

Bedankt!

Zie waarschuwing, graag eerst even voorstellen.

Verder zit de sleutel tot vetverbranding toch echt in je voeding, naast eventueel cardio maar dat doe je al. Je zou er overigens beter aan doen om die krachttraining en cardio om te draaien. (Meer energie beschikbaar voor de kt en iets eerder vetverbranding doordat je al een deel energie hebt verbruikt tijdens kt)

Plaats je voedingsschema eens compleet met totalen en behoefte, kunnen we zien of daar nog wat aan te verbeteren valt.

Comment

Ok, bedankt..
      Ik ga dus gewoon eens zeggen wat ik zo op een dag eet, aantal caloriën enzo weet ik niet...

ontbijt:
      * 2 sneden bruin (volkoren) brood met confituur of kaas (light!)
      * 1 glas magere melk
      * 2 glazen water

10u:
      * 1 appel
      * 1 glas water

Middag:
      * 4 sneden bruin (volkoren) brood met lightkaas en ontvette hesp
      * minstens 0,5 liter water

16u30:
      * 1 appel
      * 1 potje yoghurt (mager)

17u30:
      * 1 stuk vlees (altijd erop lettend dat het niet te vettig vlees is)
      * aardappelen/deegwaren/..
      * veel groenten
      * 2 glazen water

'S avonds:
      * Als ik 's avonds nog honger heb, eet ik nog een appel of een wortel.
      * 1 glas water

En als ik getraind heb, drink ik daarna ook nog een halve liter water.
      Zie je iets verkeerd?

Bedankt!
      Matthias

Comment

Ik zie een hele berg, maar er ontbreken nogal wat gegevens zoals inderdaad de totalen ervan en minstens net zo belangrijk, je behoefte...

Tip: leest eerst even de sticky over voeding en schema's, je kunt deze vinden in dit onderdeel bovenaan de topiclijst bij de sticky's, in het rood dus.
        Je zegt namelijk heel goed op je eten te letten maar er ontbreekt duidelijk een stukje basiskennis, als je dat topic eenmaal hebt gelezen weet je wat beter wáár je op moet letten.
        Plaats daarna gerust een nieuw voedingsschema en dan wel compleet met behoefte en totalen, valt er een stuk meer over te zeggen.

Succes.

Comment

ok, bedankt, dit was inderdaad interessant! Via http://www.voedingsbehoefte.tk/ kwam ik aan volgende cijfers:

Lichaamsgewicht:
          64
          Kg
          Vetpercentage:
          15.6
          %
          Vet Vrije Massa:
          54
          Kg

Totale dagelijkse behoefte energie:
          2474
          Kcal

Dagelijkse behoefte Eiwitten:
          119
          Gram
          Dagelijkse behoefte Vetten:
          55
          Gram
          Dagelijkse behoefte Koolhydraten:
          376
          Gram

Ik zou mijn vetpercentage toch wel naar 10 willen krijgen.
          Als voedingsschema heb ik nu dit samengesteld:

Ontbijt:
          * 150g Havermout + 250 ml magere melk = 627 kcal (101 kh; 31,75 ew; 10,75 vet)

10u:
          * 1 appel = 60 kcal (14,0 kh; 1,0 ew; 0,0 vet)

Middagmaal:
          * 80g volkoren brood = 166,4 kcal (32 kh; 4,56 ew; 2,24 vet)
          * 70g gekookte ontvette ham = 340 kcal (0,7 kh; 15,61 ew; 2 vet)
          * 60g lightkaas = 170,4 kcal (16,08 kh; 11,4 ew; 11,4 vet)

16u:
          * 1 granny = 131 kcal (19,2 kh; 2,4 ew; 5,1 vet)

Avondmaal:
          * 130g mager vlees = 157 kcal (0 kh; 26,52 ew; 5,72 vet)
          * 250g groenten = 80 kcal (9 kh; 5 ew; 0 vet)
          * 80g volkoren deegwaren = 338 kcal (51,2 kh; 10,4 ew; 2 vet)

19u30:
          * 125g yoghurt = 128,75 kcal (20 kh; 4,5 ew; 3,5 vet)

TOTAAL = 2258 kcal ( 277,18 kh; 113,14 ew; 42,71 vet)

Dit is dus zo'n 220 kcal onder mijn behoefte. Dit moet dus lukken?

Right me if I'm wrong

Bedankt!

Comment

Hmm, ik heb niets nagerekend hoor maar ik twijfel nogal aan de getallen die je opgeeft...
            Als ik zo je maaltijden bekijk lijkt het me veel te weinig en betwijfel dan ook heel erg of het werkelijk 2250 kcal zijn.

Verder is met name de verdeling verre van goed, in dat topic heb je kunnen zien dat het de bedoeling is je voeding zo gelijkmatig mogelijk over al je eetmomenten te verdelen. Dus niet 3 maaltijden en tussendoor een paar appels, maar zeker 6 (mini) maaltijden. Dit stimuleert je verbranding veel meer en zorgt ervoor dat zoveel mogelijk voedingsstoffen ook daadwerkelijk door je lichaam gebruikt kunnen worden.
            In de avond is magere kwark trouwens een betere keus en dan niet al te vroeg, een half uurtje tot een uur voordat je gaat slapen.

Verder heb je het iig wel prima begrepen, die 200 kcal onder je behoefte zal ervoor moeten zorgen dat je vet verliest, zeker in combinatie met training en cardio.
            Ik weet alleen niet wat de totalen zijn van wat je eerst at, hou er wel rekening mee dat als dit nieuwe schema duidelijk meer is dan eerst dat je dan hoogstwaarschijnlijk eerst even zult aankomen. Dat komt doordat je lichaam zich nog moet aanpassen, geen paniek dat hoort erbij en gaat snel genoeg weer voorbij.

Comment

Ja, over die verdeling: ik heb het gelezen hoor, maar ik zit nog op school, dus zie ik niet echt een oplossing om een "mini-maaltijd" te eten tijdens de speeltijd.. of is er zoiets als "vervanger"?
              Voor die getallen heb ik die voedingslijsten gebruikt die op dit forum te vinden waren. En kheb dan alles mooi uitgerekend met de rekenmachine... Lijkt dit zo weinig?
              Nog een vraagje: fatburners (pilletjes), is dit ongezond?

thanks!

Comment

Het lijkt inderdaad erg weinig ja, maar als je de tabellen hebt gebruikt zal het wel kloppen. Neem wel aan dat je alles hebt omgerekend dan? Waarden staan per 100 gram vermeld dus als je 60 gram van iets neemt moet je dat even omrekenen.

Je kunt op school in de pauze toch makkelijk een paar boterhammen ofzo eten? Alleen een appel is echt geen eetmoment hoor, wordt je lichaam nou niet bepaald diep gelukkig van.

Fatburners zijn idd niet bepaald gezond en voorlopig ook bepaald niet nodig lijkt me, eerst maar eens zorgen dat je voeding goed klopt en kijken wat dat je brengt.

Comment

een apper is geen maaltijd
                  ik zou de kaas troep gelijk vervanger door kipfilet of rosbief og kalkoen

ipv de yoguhrt zou ik magere kwark nemen denk dat je cijfers dan een stuk mooier zijn
                  en blijven cardio'n
                  Who's the Chef

Comment

merci!
                    nog wat sleutelen aan het schema dus..
                    Ik heb deze morgen ook gemerkt dat 150g havermout echt wel veeeel is! kheb de helft moeten laten staan.. :s Ik ga het schema dus aanpassen!

Comment

suc6 er mee

het is voor iedereen een beetje passen en meten voor ie goed is hoor
                      Who's the Chef

Comment

thx, maar kzit even vast hoor.. veel te weinig KH en VET maar te veel EIW...
                        pff is nie makkelijk!

Comment

BEHOEFTE: 2474 KCAL à 119 ew 376 kh 55 vet

Ontbijt: 373,5 kcal à 17,15 ew 64,5 kh 5,38 vet

* 75g Havermout + 250 ml magere melk = 313,5 kcal (50,5 kh; 16,15 ew; 5,38 vet)

10u: 131,2 kcal à 2,92 ew 28,8 kh 0,48 vet

* 3 rijstwafels = 71,2 kcal (14,8 kh; 1,92 ew; 0,48 vet)

Middagmaal: 456,1 kcal à 31,8 ew 56,58 kh 16 vet

* 100g volkoren brood = 208 kcal (40 kh; 5,7 ew; 2,8 vet)
                          * 70g gekookte ontvette ham = 77,7 kcal (0,5 kh; 14,7 ew; 1,8 vet)
                          * 70g lightkaas = 170,4 kcal (16,08 kh; 11,4 ew; 11,4 vet)

16u: 222,6 kcal à 16,68 ew 28,65 kh 4,92 vet

* bruin broodje = 148,4 kcal (28,35 kh; 5,88 ew; 1,26 vet)
                          * 20 g ham = 23,2 kcal (0,3 kh; 3,8 ew; 0,76 vet)
                          * 20 g kaas = 51 kcal (0 kh; 7 ew; 2,4 vet)

Avondmaal: 575 kcal à 41,92 ew 60,2 kh 7,72 vet

* 130g mager vlees = 157 kcal (0 kh; 26,52 ew; 5,72 vet)
                          * 250g groenten = 80 kcal (9 kh; 5 ew; 0 vet)
                          * 80g volkoren deegwaren = 338 kcal (51,2 kh; 10,4 ew; 2 vet)

22u30: 132 kcal à 26 ew 0 kh 0 vet

* 200g magere kwark = 132 kcal (0 kh; 26 ew; 0 vet)

TOTAAL = 1890,4 kcal ( 238,73 kh; 136,47 ew; 34,5 vet)

Dit heb ik.. Maar dit is te weinig vermoed ik? Maar als ik iets bijvoeg, komen er ook meer eiwitten bij.. Kent er iemand iets dat geen/heel weinig eiwitten bevat?
                          bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X