joggen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Niet te veel blindstaren op "wanneer verbrand ik vet" en "op welke hartslag het meest".

Cardio dient om het calorietekort groter te maken. Je kan je beter focussen op een tekort per dag te creëren dan je hoofd te breken over het minieme verschil in verhoudingen tussen de energiebronnen van die 300-400kcalletjes per cardiotraining.
    Last edited by Genjuro; 10-04-2007, 21:42.
    the one and only tabata overlord

Comment

Wat er staat is het volgende:

1. Opwarming: 5 min. op 30 a 40% max. hartslag...
      2. Daarna 30 sec. op 70 a 80% max. hartslag...
      3. Daarna 90 sec. weer terug naar 30 a 40% max. hartslag...
      4. Herhaal stap 2 en 3. Dit 3 tot 5 maal... (Bijv. eerste week 3, tweede week 4 en derde week 5)
      5. Eindig met normale aerobe training a 15 tot 20 min. (dus op 60 tot 70% max. harslag)

Succes!

Greetzzz J.

Comment

ik volg al een strak voedings schema.
        met veel minder kcal.
        maar met joggen wil ik met vet verlies zo hoog mogelijk stellen.
        wand het gaat alleen maar sneller als je ook nog gaat joggen.
        is het trouwens haal baar 20 kilo in 15weken.
        als ik een strak voedings schema volg en elke avond een eind jog op mijn goed hardslag.

bedankt trouwens

5min op 81
        3x 30 sec op 162.
        3x 90 sec op 81
        20 min op 142

---------------------+
        30min

maar je begint pas bij 20 min vet te verbranden.
        dan verbrand ik maar 10 min vet.
        Last edited by annevdploeg; 10-04-2007, 22:04.
        one goal: power and mass

Comment

Ik zou je vizier meer richten op het verliezen van vet. Dus kijken naar je vetpercentage en niet naar lichaamsgewicht. En stel kleinere doelen. Je doel is 20 kilo in 15 weken. Stel je doel op bijvoorbeeld per 3 tot 5 weken. "ik wil 5 kilo kwijt in 5 weken." Dit houdt het wat overzichtelijker.

Nou succes!

En als je net zoveel sport als vragen die je stelt, dan gaat het je wel lukken!

Edit: Het zijn richtlijnen, dan maak je van de aerobe training 30 min. in plaats van 20. (of eerste week 20, tweede week 30, derde week 35, vierde week 45)
          Last edited by Ami-Amour; 10-04-2007, 22:09.

Comment

oke beankt.

Comment

een fitnessinstructeur heeft mij ooit verteld dat na gewichtheffen ook een goed moment is om te gaan joggen omdat je dan sneller je glucosereserves gaat aanpakken

Comment

oke.
                bedankt.

Comment

heej.
                  ik zit met een probleem.
                  ik heb het nu geprobeerd jou manier.
                  maar ik kom dan op.

5 min 40% = 81 hard slagen per minuut.
                  als ik gewoon zit zit ik al op 95 hardslagen per minuut.

jij zij je moet joggen 30 sec op 80% dat is 162 slagen per minuut.
                  als ik jog in zo lang zaam mogelijk tempo zit ik al op 167 slagen per minuut.
                  als ik wat snel wanderl zit ik op 162.
                  hoe kan dit.
                  verkeerde berekening.
                  ik zit overgens wel aan een stacker 2 xplc kuur,
                  weet niet of dat wat uit maakt.

Comment

Ik houdt dit topic voor mijzelf gesloten. Teveel vragen.
                    Ik ga ook niet over een eventuele kuur waarbij je hartslag anders is dan zonder kuur. Een gezonde hartslag ligt rond de 70 hspm (jij zit al een stuk hoger...). En een berekening van 220 hartslagen minus je leeftijd, vind ik persoonlijk iets te makkelijk. Er komt meer bij kijken om je max. hartslag te berekenen en hier een juist schema op aan te passen. Het blijven richtlijnen mits je ze goed toepast. Met alleen vragen stellen en zelf geen conclusies trekken wordt het voor mij ook lastig, ook omdat ik niks van je weet.

Niks ten nadele van jou, maar hier houdt het voor mij op. Succes in ieder geval!

Greetzz J.

Comment

Ik zou me niet al te veel blind staren op die getalletjes. Iets doen is beter dan niets doen, dus als je een uur gaat rennen ipv een uur op de bank zitten, verbrand je altijd meer energie.

PS. Vanuit persoonlijk oogpunt vind ik 5 avonden in de week een uur lang buiten joggen op asfalt/tegels erg veel als je net begint. Misschien kun je beter een beetje afwisselen door ook een paar avonden te fietsen of skeeleren. Dit houdt een beetje de variatie erin, ook qua welke spieren je belast, maar vooral ontziet het je knieeen. Ik weet van mezelf in ieder geval dat ik last van mn knieeen zou krijgen als ik spontaan 5 avonden in de week een uur lang zou gaan hardlopen, zonder dat rustig op te bouwen, maar dit kan persoonlijk zijn.

EDIT. Ik lees trouwens vaak dat stackers afgeraden worden in combinatie met duursporten omdat ze beiden je hartslag omhoog jagen. Als ik het me goed herinner is je dit ook al verteld door iemand in een van je andere threads. Ik zou gewoon kappen met die troep. Vet verbranden kan je lichaam prima zelf. Dergelijke supplementen lijken me alleen relevant als je al op een heel laag vetpercentage zit en dat laatste beetje eraf wil drukken. Maar ook dit is weer mijn persoonlijke mening.
                      Last edited by choongii; 12-04-2007, 10:32.

Comment

TS heeft al een tijdelijke ban ivm wat zaken, dit topic vergeten te sluiten maar bij deze alsnog.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X