Cardio in de ochtend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio in de ochtend

Hallo,

ik wil binnenkort gaan beginnen met cardio in de ochtend.. (09.00 ofzo) , maar ik wil dat dus gaan doen op nuchtere maag want ik hoor dat je zo vooral je vetten aanspreekt..

maar hoe zit het dan met na de cardio met het eten?

Ik zou graag ook nog een paar tips willen hebben over cardio in de ochtend

http://forum.bodynet.nl/afslanken/16...tere-maag.html

Comment

cardio doen na de kracht training.

op een lege maag..ja moaw...ben ik niet zo'n fan van

Doe dan cardio zegmaar 3 uur na je avond eten ofzo en dan daarna alleen nog een goede dosis eiwitten nemen voordat je gaat slapen.

Comment

Hoi allemaal, ....

Ik wil zelf ook deze week beginen met meer cardio en het is in eerste instantie de bedoeling om dat dus s'morgens vroeg te doen, op een lege maag ja....
        Dar is mij aangeraden om te doen. Het zou effectiever zijn omdat je dan rechtstreeks aan vetverbranding zou doen. Nou lees ik heel veel tegenstrijdige info... hierover. Ik werk zelf onregelmatig en dat maakt het moeilijk om s'morgens vroeg dat te gaan doen. Is het dan wel verstandig. En kan iemand mij vertellen wat nou daadwerkelijk het beste moment is om cardio te doen.Voorheen heb ik het altijd gewoon bij mijn training gedaan. Voor mijn training om op te warmen en na mijn training ook nog. Heerlijk heb ik dat altijd gevonden. Is het wijsheid om gewoon op deze manier door te gaan of om de cardio te schrappen tijdens mijn training omdat het s'morgens gewoon effectiever is of op welk ander moment dan ook.

Alvast bedankt........

Ceresita....

Comment

Er zijn nogal wat meningsverschillen te vinden over wat nou het meest effectieve moment van de cardiosessie zou zijn.
          .
          Je kunt het in de ochtend doen als je, je daar prettig bij voeld. Maar er zijn ook veel mensen die dat weer helkemaal niks vinden en het daarom op een ander tijdstip doen. Ik doe het meestal na mijn krachttraining. dat bevalt mij dan weer het beste.
          Probeer het uit en kijk of het voor jou goed werkt en of je, je er prettig bij voeld.
          Het belangrijkste is dat je het met regelmaat doet, ongeveer 30-40 min en dat je daarbij je voeding op orde hebt. Alleen dan ga je er serieus resultaat van zien.

gr

Comment

Is de manier volgens velen, probeer het gewoon uit, Suc6!

Comment

Precies! Je voeding moet ook op orde zijn anders kan je cardioen wat je wil en gebeurt er niks.
              Ikzelf DURF niet op nuchtere maag cardio te doen, ik neem zoiezo een shake voor ik ga trainen.

Succes
              Sponsored by:
              Inshapesupplements

Comment

Hoi,

Op de nuchtere maag lijkt me niet zo best. Ik neem meestal eerst 10 gram eiwitewn en 5 gram glutmaine.

Na de cardio neem ik wederom 10 gram eiwtten en 4 eetlepels havermout met 200 ml melk.

Comment

tenzij je een eiwitspaarder in je bloed hebt is het zo ongeveer het meest spierafbrekende dat er is.

Geef je daar niet om, doe maar, resultaten zullen super zijn. Maar voor welke prijs.
                  the one and only tabata overlord

Comment

Dit is misschien ook een interresant stukje (wel in het engels: het zijn 5 artikelen)
                    Howstuffworks "How Fat Cells Work"

Persoonlijk ben ik van mening dat cardio op een later tijdstip van de dag beter voor je is dan op nuchtere maag. 'S ochtends is je cortisol niveau iets verhoogt, dit geeft het hongergevoel. Op het moment dat je dus zou gaan cardioen zal dit toenemen, met als gevolg dat je lichaam het cortisol niveau weer stabiel wil krijgen door het afbreken van eiwit uit spier om deze om te zetten naar glucose. Deze energie dus te gebruiken om het cortisol niveau op pijl te brengen. Met eventueel een daling van de spiermassa als gevolg.
                    Dat bij cardioen (met doel, vetverbranding - goed dieet) je altijd vet zult verbranden, maar deels ook spier, valt niet te vermijden.

Ik denk wel dat op nuchtere maag, je meer spier dan vet zult verbranden. Ook omdat je lichaam zich op slot gooit, en vet wilt sparen en dus eerder de eiwitten zal aanspreken, omdat spieren veel energie gebruiken. Minder spier, minder energie nodig. En behoudt van vet voor de 'magere tijd' in de toekomst.
                    Op het moment dat je cardio op een later tijdstip doet, zal je lichaam minder snel vet opslaan, doordat je al voeding hebt binnen gekregen en je lichaam niet bang is om in een eventuele 'magere tijd' te komen. Dus zal hij eerder je vet gaan aanspreken.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een klein ontbijt die gewoon bestaat uit eiwit, koolhydraat en vet. En 1 à 2 uur hierna je cardiotraining volgt. Dit wel voor een duur van 45 minuten.
                    Wat we niet moeten vergeten of je nu cardio (met doel vetverbranding) volgt op nuchtere maag of op een later tijdstip, dat je met je dieet al onder je voedingsbehoefte zit, waardoor je al afvalt.

Conclusie:
                    - Voor een snelle afname van gewicht (dus vet en spier) volstaat cardio op nuchtere maag. Dit met doeleinden waarbij je snel gewicht moet verliezen.

- Voor een afname van vetpercentage (dus meer vet dan spier) volstaat cardio na een maaltijd.
                    Uiteraard voor de rest van de dag met een goed dieet. Dit is in mijn ogen een gezondere manier van afvallen.

Greetzz J.

Comment

dus cardio een uurtje na het ete is niet goed??

Comment

Tuurlijk wel...

Ligt eraan hoe groot je ontbijt is, en hoe hoog je stofwisseling is...
                        Op 'volle' maag trainen is nou niet echt lekker om te doen, vaak ook een reden waarom mensen steken krijgen in hun zij. Reden, bloed naar maag spijsvertering, bloed naar spier. kan niet beide samen. Dit ff kort door de bocht.

Probeer het uit. merk je niks is een uur daarna prima.

greetzz J.

Comment

Ik denk dat cardio na de training het beste is, zodat je al aan het verbranden bent door het trainen...

Comment

Cardio op je nuchtere maag is wel de beste manier om vet te verbranden, dit omdat je cortisol level zo hoog is. Maar daardoor zal je ook spiermassa verliezen. Een goede tussen oplossing is voor de de cardio een kleine eiwitrijke maaltijd te nuttigen. Dit heeft tijdens de cardio geen effect maar erna werkt het anti-katabool..

grtz.
                            Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X