last van knieen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• last van knieen

hoi.
    ik ben zins een paar weken elke avond aan het cardiooen
    maar nou heb ik last van mijn knieen.
    het vreemde is dat ik er alleen last van heb s'morgens.
    dus als ik op sta als ik even douche en fiets naar mijn werk voel ik niks meer.
    hoe kan ik dat verhelpen.
    en wat kan ik er aan doen.
    kan ik wel rustig door cardiooen.
    one goal: power and mass

Wellicht wat overbelast?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar bij kraakbeen kan ook afnemen met de leeftijd. Dat kan tot dit soort klachten leiden (ochtendstijfheid). Glucosamine helpt erg goed bij kraakbeenproblemen.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

's nachts in bed niet teveel op je knieen zitten...

Van mij krijg je op elke vraag geen reacties meer!

Hier een link om alles op te zoeken...

Google

Comment

misschien iets te fanatiek begonnen met cardio.
        Ik zou even een stapje terug doen om te kijken hoe het dan gaat.
        Who's the Chef

Comment

dit heb ik ook, op het moment.

want ik mocht een maand ofzo niet trainen vanwege mijn schouder..dus ging ik elke dag carido doen (fietsen).. na een tijdje kreeg ik ook pijn in mijn knieen.

Gewoon niet ELKE dag cardio doen 1 of 2 rustdagen nemen in de week en dat heb je er geen last meer van.

of niet fietsen maar op de crosstrainer cardio doen verhelpt dit ook :]

Comment

Hey, ik heb een paar jaar terug ook immens last gehad van mijn knieeen, voornamelijk doordat ik compleet gedrogeerd en dus gedehydrateerd een heel weekend heb staan springen op psychedelische muziek. Toen ik zondag ochtend ging zitten en na een tijdje weer wou opstaan wilden mijn knieeen niet meer meedoen, helemaal vastgeroest. Het kraakbeen in mijn knieeen was helemaal platgedrukt waardoor het zijn functie niet meer naar behoren kon uitvoeren. Daarna heb ik zowat een jaar rondgelopen met pijn in mijn knieeen, bij het lopen voor de bus te halen, om nog snel de trein te halen, of soms zelfs bij het van het voetpad afstappen, ik voelde mij echt een oud ventje (ik was toen 21!). Uiteindelijk toch eens naar de dokter geweest die mij glucosamine heeft voorgeschreven en sindsdien kon ik weer vlot bewegen, lopen, springen, dansen, sporten, heel de shit.
            Sowieso is het aan te raden om glucosamine in te nemen voor mensen die regelmatig en intensief aan sport doen, want je belast je gewrichten toch altijd (een beetje). Glucosamine neem je niet continu maar als kuur van 3 maanden en je kan in de apotheek dan ook grote verpakkingen vinden waar je 1 hele kuur mee kan doen. Ik neem momenteel Osteoplus, dat is Glucosamine, in combinatie met Chondroitine + MSM (zwavel verbinding die water vasthoudt) Deze combinatie is veel beter dan zuiver Glucosamine alleen.
            En altijd veel water drinken, voor - tijdens en na het sporten!

BTW: Glucosamine en Osteoplus zijn voedingssupplementen en zijn zonder voorschrift te verkrijgen
            Last edited by J3000; 22-05-2007, 14:47. Reason: extra info

Comment

Originally posted by annevdploeg View Post
              hoi.
              ik ben zins een paar weken elke avond aan het cardiooen
              maar nou heb ik last van mijn knieen.
              het vreemde is dat ik er alleen last van heb s'morgens.
              dus als ik op sta als ik even douche en fiets naar mijn werk voel ik niks meer.
              hoe kan ik dat verhelpen.
              en wat kan ik er aan doen.
              kan ik wel rustig door cardiooen.
              Ik heb ook een tijdje last van mijn knieen gehad maar heb toen een potje glucosamine aangeschaft en dat helpt wel , Ik kan nu ook veel zwaarder squatten zat voorheen op 100 met veel pijn nu op 190 zonder wat te voelen , behalve in mijn bovenbenen natuurlijk:P

Succes ermee

gr Tim
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Het is nooit verkeerd voorv een krachtsporter om glucosamine te nemen. Er zijn ook veel krachtsporters die dit dus ook doen..

GRtz.
                Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

oke bedankt.

hier heb ik wat aan.

Comment

maar zitten er ook bijwerkingen aan aan glucosamine.

Comment

even nog een vraagje.

ik ging nou naar de body shop toe voor glucose.
                      maar hij had ook glucose cream.

is dat wat.

Comment

Originally posted by annevdploeg View Post
                        maar zitten er ook bijwerkingen aan aan glucosamine.
                        Glucosamine heeft geen bijwerkingen, het verstevigt enkel je gewrichten.

Die creme is eigenlijk bedoelt om lokaal (bv. op je vingerkootjes) te smeren. Naar mijn mening is het echter beter om glucosamine als voedingssupplement te nemen, daar heeft je hele lichaam baat bij ;-)
                        Ik weet niet waar je woont ma glucosamine koop je best bij je apotheker, zo weet je zeker dat je geen brol koopt. In het geval je in Nederland woont waar er geen apothekers zijn (denk ik), ja dan weet ik het eigenlijk zo niet. Kijk goed naar de dosering, normaal zou je 1500 mg per dag moeten binnenspelen tijdens je kuur, dat zijn drie tabletten per dag (1 bij elke maaltijd). Probeer de combinatie glucosamine + chondroitine + MSM te nemen, deze heeft het beste effect.
                        Last edited by J3000; 06-06-2007, 20:50.

Comment

knieen

Probeer dan alleen even wat cardio op de cross trainer te doen die ontzien je knieen.

Comment

heb nu glucosamine geprobeerd.
                            geen last meer van mijn knieen.
                            bedankt.

close

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...