vraagje over cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje over cardio

heeej./

ik had even een vraagje.

ik ben nu druk aan het cardio en

maar ik zat te denken ik ren elke avond.

maar mijn vraag:

stel je voor ik ren de ene avond 40min met een hardslag van 160
    omdat ik bij 145 begin mijn vet te verbranden

en de andere avond fiets ik 40min met een hardslag van 160.

wanneer zal ik dan meer vet verbranden.
    of maakt dat niks uit.

groeten anne
    one goal: power and mass

Originally posted by annevdploeg View Post
    stel je voor ik ren de ene avond 40min met een hardslag van 160
    omdat ik bij 145 begin mijn vet te verbranden
    Je vetverbranding begint niet bij 145. Je vetverbranding is het hoogst in rust procentueel gezien. Wanneer je aan aerobe training gaat doen dan begint je verbranding met een verhoging in de koolhydraat verbranding. Na verloop van tijd gaat je vet aandeel in de verbranding omhoog. Na ongeveer 20 minuten bereikt je vetverbranding het maximale niveau.
    Je vetverbranding wordt weer minder naar mate je richting de anaerobe drempel nadert. De stel regel die vaak wordt gebruikt is dat je vetverbranding optimaal is tussen de 65 en de 75% van je maximale hartslag. Voor een 20 jarige ligt dat op ongeveer 130 en de 150 slagen per minuut.

Originally posted by annevdploeg View Post
    en de andere avond fiets ik 40min met een hardslag van 160.

wanneer zal ik dan meer vet verbranden.
    of maakt dat niks uit.
    Bij hardlopen verbrand je meer caloriƫn omdat je spieren in je lichaam gebruikt. De afwisseling is vooral goed om cardio leuk te houden.
    Fietsen en harlopen zijn beide uitstekende methoden om vet te verbranden.

gr

Comment

heej bedankt.

jah ik had het toen eens uit gerekend en kwam bij mij op 145 maar maakt niet uit.
      maar ik moet dus wel zorgen dat ik minimaal 20 min ren of fiets wil ik vet verbranden en dan rond de 150 hardslagen per min.

Comment

Alsm je serieus vetten wilt gaan verbranden is 150 een goed niveau. Maar ga niet veel hoger want dan ga je weer meer koolhydraten verbranden omdat er dan minder zuurstof beschikbaar is voor de verbranding.

gr

Comment

oke bedankt.

maar is dat in nadeel dan koolhydraten verbranden.

groeten anne

Comment

Dat is geen nadeel. Maar als je doel vet verbranden is. Dan gaat de koolhydraatverbranding ten koste van de vetverbranding.

grts

Comment

oke snap het.
              bedankt.

Comment

ik ben best wel zwaar en mijn hartslag gaat zo snel omhoog..
                als ik 3 minuut bezig ben op de crosstrainer is mijn hartslag al 170 ofzo.
                Dit is toch goed ofniet? Ik hoorde iets van HIT trainingen waarbij je het tempo afwisseld van hoog naar laag, hierbij gaat mijn hartslag ook tekeer.
                Dit is goed voor de verbranding na de training hoorde ik.

Ik houw echt maar 15 minuut cardio vol op de crosstrainer....fietsen houw ik langer vol maar het is saai en ik verbrand veel minder dan op de crosstrainer.

Kan iemand mij vertellen wat ik nouw het best kan doen om mijn hartslag laag te houden.
                Ik weeg 140 kilo en ben pas 18, vet verbranding is mijn nummer 1 prioriteit!

Comment

zorg eerst maar dat je voedings schema in orde is.

je kan met 140 kilo niet in een keer beginnen te joggen en lopen.
                  krijg je last van je gewrichten.

je kan beginnen met fietsen en lopen.
                  gewoon rustig aan.

je gaat pas naar 20 min je vet reserves verbranden.

als je bij de 100kg bent kan je beginnen met joggen.

maar eerst die 40 kilo er maar van af.
                  als jij alleen al 30 min elke dag zou lopen en je voedings schema goed hebt kom je al een heel eind.

ik zou zeggen post je voedings schema ff in het topic (voedings schema's)
                  dan kunnen we je altijd verder helpen.
                  we kunnen zo niet veel.

suc6

groeten anne

Comment

Je zult toch als eerste je koolydraten aan spreken met verbranden daarom heb je ook vaak een honger gevoel na trainen.

meestal na 20 minuten ga je vet verbranden als ezels bruggertje heb je zo dra je gaat hijgen ben je vet aan het verbranden omdat je zuurstof van buiten afnodig heb.

Comment

ja het beste om veel eiwitten te eten in plaats van koolhydraten. je lichaam verbrand deze als eerst. eet veel tonijn en magere kwark. laat brood zo veel mogelijk staan. de kilo's vliegen er dan af

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X