Fenfluramine??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fenfluramine??

Hallo allemaal.

Ik zit met een probleem en hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen;

Ik ben vorig jaar door problemen bijna 10 kg afgevallen, en daar was ik ongelovelijk blij mee! Nu door stress etc zijn er weer aardig wat kilootjes bij aan gekomen. Nu ben ik hier zwaar ongelukkig mee aangezien deze er niet meer afgaan.
    Ik werk in de horeca dus loop de hele dag, sport 4x in de week en snoep niet en toch val ik niet meer af. Ik ben 1.70m en 63 kg. Om me heen wordt gezegd dat dit voor mijn lichaam dus het geschikte gewicht is maar ik voel me zoo ongelukkig!!
    Ik heb gelezen over fenfluramine, dit zou een vetverbrander zijn zodat je vooral in combi met sporten de kilo's makkelijk verbrand en snel zou kunnen afvallen.
    Ik wil gewoon een kilootje of 5 kwijt.
    Wie kan me helpen???!!!

Alvast bedankt voor de reacties!

Fenfluramine is een hulpmiddel bij vermageringsdiëten, het vermindert de eetlust.

Het geneesmiddel wordt over het algemeen goed verdragen. Soms treden ongewenste bijverschijnselen op zoals:
    - diarree;
    - misselijkheid;
    - braken;
    - wazig zien;
    - sufheid;
    - droge mond;
    - rillerigheid;
    - slapeloosheid;
    - opwinding;
    - verhoogde bloeddruk;
    - hartkloppingen.
    Alcohol versterkt de werking en bijwerkingen aanzienlijk.
    --------------------------------------------------------------------------
    Het lijkt mij dat je dit middel niet moet gaan gebruiken. Kan je eens bijhouden wat je op een dag zo wat eet en drinkt, en dat er dan eens gekeken wordt of we advies kunnen geven.
    Graag ook het gewicht en vetpercentage vermelden.

Grtz.

Comment

:-s Ik had gehoopt dat dit 'spul' een duwtje in de rug zou zijn, niet dus. Weet je iets over Vaporize, of is dat wel een goed 'product'?

Comment

Vaporize is een supplement, met als hoofdbestanddeel Sesamin.
        Ken persoonlijk het middel niet, maar is in ieder geval veiliger als fenfluramine.

Dus je kan het gewoon eens proberen bij een laag koolhydraat en eiwitrijk dieet.

Overigens men raad het gebruik van Vaporize of SesaMax (is een zelfde soort produkt) af als je zwanger bent.

Grtz.

Comment

Wat maakt het product niet veilig dan?
          Ik ben 1.70 lang, 63 kg en vetpercentage weet ik niet recent, ik denk dat ik nu zo rond de 22% (?) zit...
          Ik ontbijt met cruesli, m'n lunch is fruit en dan 's avonds avondeten... Dat kan van alles zijn. (pasta, rijst, kip, vis, worst etc etc) That's it.
          Alleen is waarschijnlijk dat ik over 't algemeen niet voldoende drink, maar daar doe ik hard m'n best voor.
          Ik wil alleen maar dat ik alles wat makkelijker kan laten staan en niet dat hongergevoel heb... Dat is toch ook juist de werking van fenfluramine toch??
          In je quote staat ook "wordt goed verdragen..."

Dank je
          Last edited by Annemiek; 12-07-2007, 09:41.

Comment

Veel van de medicijnen om overgewicht te lijf gegaan vallen in de categorie van de ‘stimulantia’. Stimulantia zijn stoffen die op het zenuwstelsel inwerken, waardoor je lichaamstemperatuur omhoog gaat en je hart sneller en krachtiger gaat slaan. Daardoor verbrand je meer calorieën en vermindert je eetlust.

Afslanken door middel van stimulerende middelen is niet nieuw. In verschillende Afrikaanse landen gebruiken vrouwen wel eens cafeïnerijke kolanoten, als ze zich te dik vinden.

In onze contreien schreven artsen in jaren 60 en 70 nog de klassieke amfetamine (speed) voor als ‘afvaldrug’. Totdat in de late jaren zeventig bleek dat amfetamine niet alleen ernstige geestesziekte veroorzaakte en ook nog eens verslavend was. De farmaceutische industrie probeerde toen alternatieven te ontwikkelen. In de vroege jaren tachtig kwamen die al op de markt: fenfluramine (pondimin, ponderal), dat als standaard voor de nieuwe, ‘slimme’ amfetamines ging gelden, de agressievere versie van fenfluramine, dexfenfluramine (redux, isomeride) en het hyper-agressieve fentermine (fastin, ionamin forte). De tijd van de hongerdiëten was voorbij, dacht men. Iedereen kon slank worden.

Bijwerkingen
            De vreugde was van korte duur. Ook de opvolgers van de oude amfetamines bleken bijwerkingen te hebben.

Knappen van haarvaten in longen
            Gebruik van fenfluramine (pondimin, ponderal) en dexfenfuramine (fastin, redux) bleek de kans op het knappen van haarvaten in de longen maar liefst 30 maal groter te maken. Uit een onderzoek dat in 1996 in de New England Journal of Medicine werd gepubliceerd, bleek dat er al een aantal gebruikers op zo’n manier waren overleden - al betrof het in de helft van de gevallen gebruikers die de afslankmiddelen hadden gecombineerd met drugs als cocaïne, XTC of speed. Dat soort recreatieve drugs zijn nauw verwant aan de middelen waar we het hier over hebben en hebben de bijwerkingen van de afslankmiddelen versterkt.

Cortisol-afgifte wordt verhoogd
            Fenfluramine (pondimin, ponderal) bleek de afgifte van het stresshormoon cortisol te bevorderen, waardoor gebruikers versneld spieren verloren. Voor krachtsporters is het gebruik pondimin dus af te raden.

Feedback
            Tot overmaat van ramp bleken de nieuwe afslankmiddelen de afgifte van TSH, een hormoon dat de schildklier aan het werken zet, te verminderen. Daardoor zakt de stofwisseling alsnog in. Wanneer je stopt met slikken, is je stofwisseling zo ver naar beneden geschroefd, dat elke calorie dubbel telt, en je makkelijker vet opslaat dan tevoren.

Psychoses
            Het gebruik van afslankmiddelen bleek geestesziekten in de hand te kunnen werken. Met name het middel fentermine (fastin of ionamin forte) wordt daarmee in verband gebracht. Meer dan de andere afslank-amfetamines werkt fentermine werkt in op de hersenen en verhoogt de hoeveelheid neurotransmitters dramatisch. Daardoor verdwijnt het hongergevoel, versnelt de hartslag maar kunnen ook psychoses en beroertes ontstaan.

Niet onder de indruk
            De medicijnlobby was niet onder de indruk van deze alarmerende berichten. Het aantal gebruikers dat werkelijk stierf, beroertes kreeg of krankzinnig werd, was klein. En als je bekeek hoeveel gebruikers er door een overgewicht voortijdig aan hun eind zouden zijn gekomen als er niet was ingegrepen, dan was er eigenlijk alleen maar winst geboekt. Bovendien werkten de meeste artsen met de fen-fen-cocktail. Een mix van 2 verschillende afslankmiddelen - fentermine en fenfluramine - die elkaars werking versterken, waardoor je al met een lage dosering gewichtsafname kon bewerkstelligen.

Afslank-amfetamines en het hart
            De Mayo Clinic maakte op 8 juli 1997 bekend dat fen-fen hartproblemen kon veroorzaken. Gebruikers, die enkele maanden tot anderhalf jaar hadden geslikt, konden hartaandoeningen krijgen: opgezwollen hartkleppen waardoor het bloed niet meer goed rondgepompt kon worden. Het bloed ‘lekte terug’. De schade aan de hartkleppen was onomkeerbaar. Sommige gebruikers moesten een hartoperatie ondergaan.

De misvorming van de hartkleppen heeft iets te maken met de effecten van de afslankmiddelen op de neurotransmitters. De vergroeiing is tot nu toe alleen aangetroffen bij lijders aan een ziekte waarbij te veel van de neurotransmitter serotonine wordt aangemaakt. Omdat alle afslankmiddelen sterk op elkaar lijken, is het nog het meest waarschijnlijk dat alle afslankmiddelen op de één of andere manier dergelijke hartafwijkingen kunnen veroorzaken.

Conclusies Afslank-amfetamines zijn gevaarlijk.
            De effectiviteit van afslank-amfetamines op de langere termijn is nul. Als je een blijvende gewichtsverandering wilt, zijn afslank-amfetamines niet geschikt.
            Mensen met hartklachten en een verhoogde gevoeligheid voor manieën en psychoses moeten geen afslank-amfetamines gebruiken. En al helemaal geen fentermine.
            Combinatie van afslank-amfetamines en recreatieve drugs is gevaarlijk.
            Als je desondanks een afslankmiddel wilt gebruiken, denk dan eerst aan de zeer effectieve cocktail van cafeïne, efedrine en aspirine.

Comment

Wil je niet te hard aanvallen, maar laat je vetpercentage eens goed meten en als blijkt dat je inderdaad op 22% zit, dan zou ik nog maar eens heel goed nadenken of je inderdaad nog 10 kg af wil vallen.

Als je weet dat een vrouw gemiddeld tussen de 20% - 30% vetpercentage zit, en jij denkt dat je 22% heb, dan zit je juist heel goed.

Het is misschien heel makkelijk voor mij gezegd, maar dan zit het
              afvallen tussen je oren.

Groet.
              Last edited by Castaway; 12-07-2007, 12:24.

Comment

... Ja oke, maar de verhoudingen kloppen gewoon niet
                Ook als je 't een maandje gebruikt is het zo link?
                En ionamin dan??? Alleen las ik dat dat niet meer 'zuiver' te krijgen is...

Comment

Originally posted by Annemiek View Post
                  ... Ja oke, maar de verhoudingen kloppen gewoon niet
                  Ook als je 't een maandje gebruikt is het zo link?
                  En ionamin dan??? Alleen las ik dat dat niet meer 'zuiver' te krijgen is...
                  Ik snap het wel, maar waarom gelijk aan amfetamines denken.
                  Ionamin is namelijk ook een amfetamine, en deze is eigenlijk nog aggresiever dan fenfluramine.
                  Daarnaast stel dat je het een maand gebruikt en je gaat daarna weer "normaal" eten, dan vliegen de kilo's er weer terug aan, met het risico dat je er nog zwaarder en dikker uitkomt.

Het beste en dat is niet om te pesten is je voeding goed bekijken, laag in je koolhydraten, hoog in je eiwitten en tevens bewegen is een must.
                  En daar bedoel ik niet alleen het heen en weer lopen tussen tafels mee (hier is het lichaam aan gewend), maar op hartslag cardio doen van 45 minuten tot een uur.
                  Liefst wanneer je rechtstreeks uit je bed komt, dit om sneller in je vetverbrandingszone te komen. Tevens zou je voordat je gaat cardio'en 2 tot 3 bakken sterke koffie kunnen drinken.
                  Caffeïne zorgt er namelijk voor dat de koolhydraatverbranding verschuift naar vetverbranding.

Voeding kan bestaan uit bijvoorbeeld: magere melk, brint/havermout, magere kwark, kipfilet, kabeljauwfilet, biefstuk, fruit (geen bananen), groente, liefst tussendoor harde rauwkost eten, zilvervliesrijst, volkoren macaroni of spaghetti, wit van een ei, mager vleesbelg, zoals kipfilet, casselerib, runder rookvlees, 20 + smeerkaas of 20+ gewone kaas, etc.

Grtz.
                  Last edited by Castaway; 13-07-2007, 13:57.

Comment

Oke, thx! Maar ik dacht dat spaghetti en macaroni vol koolhydraden zit... De rest ben ik mee bezig! Dank je wel voor de reacties!

Comment

Dat klopt ook, zilvervliesrijst, volkoren macaroni, volkoren spaghetti, aardappelen, zijn allemaal goede en gezonde koolhydraatbronnen.
                      En het fabeltje dat het dikmakers zijn, moet je maar met een korrel zout nemen, je moet er ook geen kilo's van eten .

Dit heb je gewoon nodig.

Grtz.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X