strategie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• strategie

Zoals ik al eerder aanhaalde in een vorige topic gaan de laatste kilootjes die ik zou kwijtwillen er zeer moeilijk af. Ik zit op een strict dieet van 1800-1900 kcalorien, 4xKT per week en 5xcardio.

en er gaat weinig tot niets meer af voor het moment. Natuurlijk durf ik sommige dagen al wel eens iets eten dat niet op mn schema staat maar dit zal zelden of nooit 150kcal extra zijn.

Ik ben aantal jaren geleden al eens bij de dieetiste langsgeweest en ook zij heeft een tijdje moeten sleutelen aan een geschikt dieet, heb echt wel een zeer lage stofwisseling van nature. Zonder rekening te houden met eiwitten is dit mogelijk, maar om voldoende eiwitten binnen te krijgen kan ik volgens mij (en sommige forumleden die naar mn schema gekeken hebben) er weinig of geen kcalorien meer afdoen.

nu dacht ik, aangezien spieren extra kcal gebruiken (in het boek van vermageren.com staat zelfs 300kcal per kilo spiermassa extra). Dat het misschien handig was om een half jaartje nog te bulken of op behoefte te eten zoals nu ongeveer, een klein beetje extra nog. Zodat ik spiermassa kan opbouwen en dan na deze opbouwfase te cutten. Zodat ik toch nog genoeg en gezond kan eten en toch lichaamsvet verliezen.

is dit een goed idee? of is het normaal dat dit laatste beetje vet er zo heel moeilijk afgaat. Ik sta al 4 weken ongeveer op hetzelfde gewicht, kilotje eraf, paar dagen 200gram erbij enzovoort... Het is wel vet dat er al zeker 5jaar zit ondertussen, hardnekkig vet dat dus wel.

dus doorzetten zoals ik bezig ben, of de alternatieve methode?

EDIT: dit was trouwens mijn doel in het begin, afvallen tot ik een goed gewicht heb en dan spiermassa kweken zodat ik daarna een normaal eetpatroon er kan op nahouden zonder dik te worden, anders kom ik gegarandeerd weer bij. Mag echt wel weinig verkeerd doen of ik verdik
    Last edited by Spectral; 11-12-2007, 17:23.

Hangt van je bf af. Als je bf op de 15/16% ligt zou ik gaan bulken. Een kilo spiermassa verbrand trouwens maar 100kcal extra, geen 300.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Hangt van je bf af. Als je bf op de 15/16% ligt zou ik gaan bulken. Een kilo spiermassa verbrand trouwens maar 100kcal extra, geen 300.
      ofwel herinner ik het me verkeerd ofwel staat er een fout in het boek (voor de rest toch een degelijk boek vind ik, wel een beetje zagerig in het begin maarja), ik zou toch kunnen zweren dat er 300 stond

Comment

ik heb eigenlijk totaal geen idee van mn bf.

de weegschaal zegt 14.5%. Enkel het onderlichaam zou hiermee gemeten worden maar het meeste vet zit namelijk nog op mn bovenbenen dus zou mn bovenlichaam zelfs nog minder moeten zijn dan?

ik vind van mezelf dat ik nog redelijk veel zichtbaar vet heb zitten, terwijl andere mensen zeggen dat ik moet stoppen met afvallen.

kan een doker je BF meten? kan een sportdokter dit? en kan elke dieetiste dit? Anders ga ik eens een afspraak maken met 1 van die denk ik.

Comment

Maak een afspraak bij een sport arts die kan dat zeker.
          Who's the Chef

Comment

Meestal kan het zelfs op je sportschool. Volgens mij meet een weegschaal nooit alleen je onderlichaam trouwens, lijkt me onmogelijk.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heb hier een sportarts vlakbij maar ik heb niet echt veel vertrouwen in haar bekwaamheid, bij het onderzoeken van ziektes doet ze het ook niet echt grondig.

en in de sportschool waar ik geweest ben denk ik niet dat ze zo een tang hebben. Ik heb toen ook zon ding in mn handen moeten houden en dat zei dat ik 11% had, waarvan ikzelf en zij ook verbaast was.

Comment

Dan is de meting waarschijnlijk niet goed verricht. Vetmeting met een tang is absoluut een goed instrument tenzij je de tabellen verkeerd afleest en/of de verkeerde formule hanteert om je BF vast te stellen. Als je via electrische impulsen je lichaamsvet wilt meten kom je vaak bedrogen uit. De meeste van deze apparaten zijn ongeschikt voor sporters. Daarom gebruiken de profs ook gewoon een tang.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Dan is de meting waarschijnlijk niet goed verricht. Vetmeting met een tang is absoluut een goed instrument tenzij je de tabellen verkeerd afleest en/of de verkeerde formule hanteert om je BF vast te stellen. Als je via electrische impulsen je lichaamsvet wilt meten kom je vaak bedrogen uit. De meeste van deze apparaten zijn ongeschikt voor sporters. Daarom gebruiken de profs ook gewoon een tang.
                  Okay.., waarom zou je met een impulsenmeter bedrogen uitkomen volgens jou? Ter vergelijking hebben ze bij mij zowel de analoge manier gedaan (tang) als electrisch en het is redelijk nauwkeurig! Wegen heeft bij mij niet meer zo'n zin omdat spierweefsel toeneemt en uiteraard zwaarder weegt dan vetweefsel maar mijn BF neemt dus gewoon af.

Ik denk ook dat het vaak ondeskundig gebruik is bij zo'n electrische meting., verkeerde instelling., e.d.! Zoals met weegschalen..., houd het bij 1 en dezelfde apparaat.

Maar om echt accuraat te werk gaan is uiteraard de analoge manier het best met BF meting, en ook wegen!
                  Last edited by FENDER; 16-12-2007, 16:33.
                  Hijs fijn!

Comment

Beste is de onderwatermethode.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Beste is de onderwatermethode.

Alsook de duurste
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

over 20 weken moet ik een onderwating meting doen op school, natuurlijk wel op kosten van de school ...ben benieuwd naar de resultaten...

Comment

het meest nauwkeurige en minst tijdrovende (10 minuutjes) is de botdensiteitsscan. Kost zo'n 30-40 euro. Gewoon even plat liggen met alle kleren aan, scan passeert van kop tot teen en je krijgt een print met alle gegevens zoals VVM, vet% per lidmaat,...totaal vet%. Zo kun je effectief zien waar je vet verloren hebt, resultaat geen invloed van vocht (drinken of niet). Heb dit al laten doen, voor meer info; let me know

Comment

wat het allerbeste is maar wel duur...

chiropractor Heemstede and Zaandijk, Rugkliniek Chiropractie Munksgaard - Heemstede and Zaandijk chiropractor en dan idxa scan. dit is de nauwkeurigste meting op de markt

Comment

Originally posted by jurgenhuyghe View Post
                              het meest nauwkeurige en minst tijdrovende (10 minuutjes) is de botdensiteitsscan. Kost zo'n 30-40 euro. Gewoon even plat liggen met alle kleren aan, scan passeert van kop tot teen en je krijgt een print met alle gegevens zoals VVM, vet% per lidmaat,...totaal vet%. Zo kun je effectief zien waar je vet verloren hebt, resultaat geen invloed van vocht (drinken of niet). Heb dit al laten doen, voor meer info; let me know
                              ja zet die info hier maar neer hé, zullen wel meer mensen naar geinteresseerd zijn

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X