KEV-Verhouding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KEV-Verhouding

Ik zou graag weten wat jullie een goede KEV-verhouding vinden om af te slanken. Is 40-40-20 of 35-50-15 of 30-50-20 een goede verhouding? Wat zijn de voor- en nadelen?

ik zou 50% eiwitten nemen en 15-20% (grotendeels meervoudig onverzadigde) vetten. 30-35% koolhydraten dus.
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Om af te slanken moet je hoog in de EW gaan zitten en zo laag mogelijk in de KH. Vetten blijven altijd praktisch hetzelfde. Daarnaast zijn de percentages meer een richtlijn en moet je het in de praktijk verder fijnstellen.

40ew-40kh-20vet=op gewicht blijven

60ew-25kh-15vet=afslanken en 1x in de week of 2 gooi je het percentage EW-KH even om zodat je KH bijgetankt wordt. Dit tevens nog idealer als je het in carbcycle gaat hanteren. Dan eet je 3-4 dagen hoog EW en 1 dag hoog KH. Of je gooit er gewoon af en toe een junkdag tussen door.

Met Carbcycle heb je dagen dat je een hoge koolhydraat/glycogeen voorraad hebt. De dagen er na leeg je deze weer. Gedurende de dagen met een laag glycogeen voorraad is het mogelijk deze sneller te legen tijdens sport, waardoor de vetreserves aangesproken gaan worden Een High Carb dag tankt het lichaam weer bij en bezorgt een stimulans voor het lichaam zodat deze niet aan 1 vast patroon gewend raakt. Die stimulans zorgt ook voor een verbetering in metabolisme, zodat het zelfs mogelijk is op High Carb dagen nog vet% te verliezen. Door op de High Carb dag tevens op onderhoud te eten wordt voorkomen dat het metabolisme verslechterd. En op de Highcarb dag eet ik persoonlijk dan weer op onderhoud.

30ew-50kh-20vet=meer gericht op spiermassa/kracht te ontwikkelen.

Comment

ei kh vet
        40-45-15 heb ik zelf gedaan en was me prima bevallen.
        Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X