Heb net vorige week zondag mijn eerste meting gehad, en blijk na 4 weken streng cutten en veel sporten (zowel cardio als kt) 2,3 kilo te zijn afgevallen... maar 1% lichaamsvet te hebben gewonnen. Mijn coach zegt dat dat komt omdat ik een week of 2 voor de meting ben begonnen met creatine en dat vrouwen daar als een gek vocht van vast gaan houden. Toch merk ik dat mijn motivatie heel erg ingezakt is. Ik vind het moeilijk te geloven dat het gebruik van creatine voor zo'n groot verschil kan zorgen, en heb dus het gevoel dat ik voor niks bezig ben geweest en dat het verschil in lichaamsgewicht is ontstaan door verlies van spier - maar geen vet. Dat kan eigenlijk niet, want ik ben alleen maar sterker geworden in die 4 weken, maar toch. Ik snap er niks van en baal als een stekker van mijn lijf.
Jullie hebben vast ook wel eens momenten dat het niet goed gaat en dat er zo'n stemmetje in je achterhoofd gaat lispelen dat het niet erg is als je nog een extra boterhammetje pindakaas neemt of het sporten een dagje overslaat... hoe ga je daar mee om? Hoe hernieuw je je motivatie nadat je lichaam je teleur heeft gesteld?
Jullie hebben vast ook wel eens momenten dat het niet goed gaat en dat er zo'n stemmetje in je achterhoofd gaat lispelen dat het niet erg is als je nog een extra boterhammetje pindakaas neemt of het sporten een dagje overslaat... hoe ga je daar mee om? Hoe hernieuw je je motivatie nadat je lichaam je teleur heeft gesteld?
Comment