Inzakkende motivatie :(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Inzakkende motivatie :(

Heb net vorige week zondag mijn eerste meting gehad, en blijk na 4 weken streng cutten en veel sporten (zowel cardio als kt) 2,3 kilo te zijn afgevallen... maar 1% lichaamsvet te hebben gewonnen. Mijn coach zegt dat dat komt omdat ik een week of 2 voor de meting ben begonnen met creatine en dat vrouwen daar als een gek vocht van vast gaan houden. Toch merk ik dat mijn motivatie heel erg ingezakt is. Ik vind het moeilijk te geloven dat het gebruik van creatine voor zo'n groot verschil kan zorgen, en heb dus het gevoel dat ik voor niks bezig ben geweest en dat het verschil in lichaamsgewicht is ontstaan door verlies van spier - maar geen vet. Dat kan eigenlijk niet, want ik ben alleen maar sterker geworden in die 4 weken, maar toch. Ik snap er niks van en baal als een stekker van mijn lijf.

Jullie hebben vast ook wel eens momenten dat het niet goed gaat en dat er zo'n stemmetje in je achterhoofd gaat lispelen dat het niet erg is als je nog een extra boterhammetje pindakaas neemt of het sporten een dagje overslaat... hoe ga je daar mee om? Hoe hernieuw je je motivatie nadat je lichaam je teleur heeft gesteld?

Gedeeltelijk herkenbaar.

Het verhaal van vochthouden dmv creatine gebruik is iets wat vroegah zo was. Met de hedendaagse creatine is dat er zo goed als niet meer. En als je vocht vasthoud is dat geen vet. Het zou er voor zorgen dat je op de weegschaal zwaarder wordt en niet dat je vet% hoger gemeten wordt lijkt mij.

Ik vind het ook niet slim om 1x in de 4 weken te meten. Dat is te lang om op tijd aanpassingen te kunnen doorvoeren. Zelf meet ik me helemaal op qua cm's en vet om de week. Heb je iets geprobeerd en je ziet dat het niet het gewenste resultaat geeft kun je meteen dingen gaan aanpassen. Doe je het om de 4 weken...tja dan is de schade groter om in te grijpen.

Dat stemmetje dat gaat lispelen in me hoofd draai ik meteen de nek om. Paar fikse meppen en hij houdt zijn bek dicht Heb zodoende al heel lang geen ongeplande/cheat meal tussen door gehad als het niet in me schema staat beschreven.

Op moment is bij mij de motivatie ook minder. Wellicht komt dat door te veel trainen en dat je lichaam begint te roepen om rust voor je oververmoeid raakt en wellicht achteruitgang gaat krijgen. Weet niet hoe lang en hoe actief je al sport. Als je van normale trainings intensiteit opeens naar zwaar gaat kan behoorlijk taxing zijn voor je lichaam. Je lichaam moet wennen en aanpassen.

Comment

Gedeeltelijk waar, monohydraat houdt nog steeds vocht vast, toen en nu.

Je moet niet letten op percentages van die weegschaal. Die kunnen afwijken als een gek, zo goed zijn ze echt niet. Pak een meetlint en meet om de week eens. Dan zie je het verschil beter dan zo'n weegschaal het ooit kan.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

't Is alleen niet gemeten met een weegschaal, maar met een vierpuntsmeting met zo'n tang... volgens mij is dat net zo betrouwbaar als een meting met een centimeter. In beide gevallen wordt vocht wel meegenomen als vet, omdat beide substanties als massa bovenop de spier liggen. Bij een vierpuntsmeting kan het dus worden 'opgepakt' en met de centimeter meet je omvang, waar vocht en vet in meetellen. Ik weet dus gewoon niet wat mijn lichaam aan het doen is

En de spiegel, die werkt voor vrouwen niet zo goed... wij kunnen om 10 uur in de spiegel kijken en denken "mwah, ik zie er niet slecht uit" en om 11 uur in dezelfde spiegel kijken en een aangespoelde walrus zien

Comment

Hahaha. In dat geval is het natuurlijk lastig. Zodra je kapt met de creatine zul je in no time een behoorlijk aantal procenten "vet" verliezen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Maak en foto van jezelf in lingerie en hang er een foto naast van een persoon met een figuur wat jij graag wilt bereiken. Dat zou je als het goed is wel gemotiveerd moeten houden!
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Ja, dat vind ik een super idee "ophaler", en dan post je die foto van jou (in lingerie uiteraard) hier op bodynet, en dan elke 2 weken een nieuwe.

Comment

Originally posted by druifje View Post
                't Is alleen niet gemeten met een weegschaal, maar met een vierpuntsmeting met zo'n tang... volgens mij is dat net zo betrouwbaar als een meting met een centimeter. In beide gevallen wordt vocht wel meegenomen als vet, omdat beide substanties als massa bovenop de spier liggen. Bij een vierpuntsmeting kan het dus worden 'opgepakt' en met de centimeter meet je omvang, waar vocht en vet in meetellen. Ik weet dus gewoon niet wat mijn lichaam aan het doen is

En de spiegel, die werkt voor vrouwen niet zo goed... wij kunnen om 10 uur in de spiegel kijken en denken "mwah, ik zie er niet slecht uit" en om 11 uur in dezelfde spiegel kijken en een aangespoelde walrus zien
                Daar ligt het probleem al.... Ik zou lekker gaan sporten, en je motivatie niet van de spiegel of het gewicht laten afhangen. Als je het gevoel hebt dat je lekker bezig bent en je daar bij lekker voelt heb je doel al gehaald.
                Je doel is afvallen zodat je je lekkerder gaat voelen in je eigen velletje...

bij de sticky's staat een link naar een site die slank en sterk heet. Dit vind ik een erg goede site voor vrouwen. Lees die eens door

Grtz..
                Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by zwaan View Post
                  Ja, dat vind ik een super idee "ophaler", en dan post je die foto van jou (in lingerie uiteraard) hier op bodynet, en dan elke 2 weken een nieuwe.
                  Nooit zelf gedaan?Foto van jezelf maken in ondergoed of zwembroek als geheugensteuntje voor je dieet en trainingschema? Kerel, je bent hier met je lichaam bezig dus je zult kritisch moeten zijn en jezelf van tijd tot tijd moeten bekijken om je vorderingen te bepalen. Ik doel er ook niet op dat druifje hier foto's van haarzelf op het forum moet zetten maar dat ze die foto's van tijd tot tijd zelf moet bekijken. Dan ziet ze aan welke spiergroepen ze extra aandacht moet schenken, of ze haar dieet moet aanscherpen en of ze dichterbij of juist verder weg van haar einddoel is gekomen.

En nee..lingeriefoto's van mij bespaar ik jullie allemaal (en mezelf ook trouwens)

Comment

Hoi druifje,

denk dat iedereen dat wel eens heeft en als vrouw zijnde herken ik het gevoel. Ook van de mwah en de walrus .

Ik probeer een vaste datum te prikken waarop ik foto's neem van mijzelf, en meet eens in de maand alles op. De foto's zijn idd wel belangrijk omdat je jezelf elke dag ziet en dan geen vooruitgang voor jezelf ziet, terwijl je die toch wel degelijk maakt. En als ik die foto's heb genomen denk ik vaak, ik moet dit en dit anders doen in mijn training en soms denk ik weleens ' wow, het begint heel langzaam ergens op te lijken'.

En cm's zijn belangrijker dan gewicht. Ik hecht (en stiekem nog steeds, misschien een vrouwending) nog veel waarde aan de weegschaal, maar ik val bijna niets meer af, maar vetpercentage gaat heel langzaam naar beneden en de cm's gaan er goed af. Dan probeer ik dan maar naar te kijken.

En als ik even geen motivatie heb, probeer ik naar mijn doel op de lange termijn te kijken......(ook ik wil meer spieren en rond de 18% vet gaan zitten. )

Succes en gewoon lekker blijven trainen!!!!

Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

Zo..nu hoor je het ook es van een vrouw

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X