Morgen begin ik echt...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ Quibus en Shanassee

Ik heb die discussie al zo vaak met haar gehad. Het heeft gewoon geen nut, ze is gelukkig zo zegt ze. Van al de feiten over obesitas wordt ze toch niet bang.
    Ik laat het maar zo. Mijn eigen lichaam hou ik wel goed bij
    Geniet, en drink met maten!

Comment

En de eerst volgende keer dat ze zeurt over zichzelf te dik vinden moet je zeggen wat zij gezegd heeft

Comment

Zou ook geen discussies voeren hoor, zorgt er meestal alleen voor dat iemand in de verdediging gaat en daardoor alleen maar zichzelf er meer van overtuigd dat het goed is zo.
        Soms flink doorvragen zou je wel kunnen doen; geen enkel waardeoordeel verbinden dus aan wat dan ook maar gewoon pure interesse tonen, vragen stellen en ook met duidelijke interesse luisteren naar de antwoorden. Geen oplossingen aandragen, alleen vervolgvragen stellen.
        Afhankelijk van de situatie en aanleiding uiteraard maar in de vorm van 'waarom kies je voor dit voedsel', 'hoe voel je je bij...', 'denk je wel eens aan...' (bv. veranderen of risico's), 'wat zijn de voors en tegens', allemaal van dat soort dingen.

Als je diep genoeg weet te komen zul je wensen of angsten te horen krijgen, en misschien zelfs wel mogelijke oplossingen! Dat is het moment om héél voorzichtig een beetje mee te gaan praten en denken, maar blijf vragen zodat de uiteindelijke beslissing altijd volledig de hare is.

Is maar een idee, is jouw vriendin dus je kent haar hopelijk beter dan ik!
        In het algemeen werkt zo'n aanpak en als ze er gezonder door wordt (en misschien zelfs wel gelukkiger) lijkt me dat een mooi resultaat.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          Nou mijn vriendin neemt het al helemaal niet serieus. Die snoept de hele dag door! Geen wonder dat ze 104 weegt bij een lengte van 1m60...

Ik hoop wel dat ze ooit es de moeite zal nemen hier wat aan te doen, dwingen kan niemand ze.
          Ik geef je helemaal gelijk! Soms moeilijk te bevatten voor mensen, maar indien je af wilt vallen (en vrij veel overgewicht hebt), is er maar 1 oplossing; degene met overgewicht moet zelf de knop omzetten! Zolang degene dat niet doet, kan je lullen als brugman, maar degene moet het zelf doen en ervoor willen gaan. Als die knop eenmaal om is, zal het gewicht wat degene verliest ook blijvend zijn.

Hopelijk komt die dag een keer, niet voor het uiterlijk, maar wel voor de gezondheid.

Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

welkom judith en succes met afvallen

Comment

Originally posted by fanny View Post
              Ik geef je helemaal gelijk! Soms moeilijk te bevatten voor mensen, maar indien je af wilt vallen (en vrij veel overgewicht hebt), is er maar 1 oplossing; degene met overgewicht moet zelf de knop omzetten! Zolang degene dat niet doet, kan je lullen als brugman, maar degene moet het zelf doen en ervoor willen gaan. Als die knop eenmaal om is, zal het gewicht wat degene verliest ook blijvend zijn.

Hopelijk komt die dag een keer, niet voor het uiterlijk, maar wel voor de gezondheid.

Ik hoop gewoon dat ze door haar overgewicht niet ziek gaat worden. Da's alles. Ik wil haar uiteraard niet kwijt

Comment

Ik hoop gewoon dat ze door haar overgewicht niet ziek gaat worden. Da's alles. Ik wil haar uiteraard niet kwijt
                Niemand wil zijn maatje kwijt, maar die van mij is 1.68 en weegt 55 kilo.
                Die moet goed en veel eten om op gewicht, te kunnen blijven.

Vraag eens aan haar of ze ook van haar eigen houd, als het antwoord nee is dan denk ze teveel aan anderen en te weinig aan haar zelf. Dan moet je samen daar aan gaan werken, zodat zij haar eigenwaarde weer terug krijgt.

Comment

Ben ik al mee bezig geweesd. Het is een stress eter. En stress is er voorlopig voldoende hier. Zeker nu haar moeder chemotherapie krijgt.

Comment

Dat hoop ik ook!!! Helaas, is overgewicht nog steeds een risicofactor.

En stress eter, dat snap ik goed, heb ik zelf ook (nog steeds). Veel succes saampjes de komende tijd!!!

Bis vincit, qui se vincit in victoria.

Comment

Originally posted by fanny View Post
                      Dat hoop ik ook!!! Helaas, is overgewicht nog steeds een risicofactor.

En stress eter, dat snap ik goed, heb ik zelf ook (nog steeds). Veel succes saampjes de komende tijd!!!

Thnx Dat waardeer ik

Comment

tja helaas heb ik gemerkt dat veel vrouwen vinden dat als je boven de 30 ben en dan ook nog eens moeder dat een goed figuur bijna of niet haalbaar is. en dat je er dan ook nog wat aan wilt doen krijg je aleen maar tegenwerking, alsof het bijna een schande is. nou ja dan ben ik maar ijdel, maar ik kijk liever blij in de spiegel, van andere vrouwen heb ik maar weinig support eigenlijk. mijn moeder is uit solidariteit ook begonnen op de sportschool(vind ik knap met 57!)om haar buikje weg te krijgen(mijn moeder en oma hebben beide een paar benen om jaloers op te zijn, dus die hoeven niet echt getraind te worden) mijn zus is er 1 die de hele dag dooreet, maar niet blij is met zichzelf. en 1 vriendin die ook vind dat je best nog mooi mag zijn als moeder! de rest is er lijkt wel gewoon op tegen! heel raar.
                        Ik vind die gedachte van je hebt toch al een man ook maar vreemd! die kan toch ook weer weg gaan als je ipv 55 ineens 100 weegt? en die wil toch ook met trots naast zijn vrouw lopen? en je wilt toch ook een keer leuke lingerie aan zonder een hangbuik die de boel verpest? Ik merk de dagen dat ik me best doe en wat leuks aan trek, dat mijn man heel beschermend word en echt een arm om me heen enzo hij doet ook zijn best om er goed uit te zien, en dat ik zwanger was kwam hij ook netjes 15 kilo aan maar hij valt van 1 x rennen meteen af, dus kan eten wat hij wilt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X