Buikvet afbranden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

een uur van tevoren eten lijkt me kort op de training?! ga je dan geen steken krijgen in je lever? ik heb dat toch als ik kort op de training eet.

ik lees de laatste tijd nogal wat over training en vetverbranding. bijvoorbeeld dat je eerst je krachttraining moet doen om suikers in je spieren op te gebruiken zodat na die krachttraining die reserves opgebruikt zijn en je lichaam dan moet overschakelen op je vetreserves om energie uit te halen. na je krachttraining je cardio doen dan om die vetverbranding verder te zetten.

klopt dit eigenlijk een beetje? in de fitness hangt er een schema voor vetverbranding en daar staat het min of meer ook zo, krachttraining eerst, dan cardio.

greetz

Comment

Standaard is het zo dat je 60-90mins voor het trainen je laatste stevige maaltijd tot je neemt. De maaltijden rondom de training en je ontbijt zijn de enige waar koolhydraten in mogen zitten als je wilt afslanken. De andere maaltijden bestaan voornamelijk uit eiwitten/onverzadigde vetten. 60-90mins voor het trainen is voldoende voor je lichaam om de voeding beschikbaar te maken voor je systeem.

Om af te slanken zijn er verschillende manieren. Degene die jij meldt is er 1 van. 45mins krachttraining gevolgd door 30-45mins cardio of 20mins HIIT cardio. Na het sporten nam ik dan 45mins helemaal niks. En dan was het weer tijd voor me volgende maaltijd. Die 45mins na het sporten is de nawerking van je verbranding.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Standaard is het zo dat je 60-90mins voor het trainen je laatste stevige maaltijd tot je neemt. De maaltijden rondom de training en je ontbijt zijn de enige waar koolhydraten in mogen zitten als je wilt afslanken. De andere maaltijden bestaan voornamelijk uit eiwitten/onverzadigde vetten. 60-90mins voor het trainen is voldoende voor je lichaam om de voeding beschikbaar te maken voor je systeem.

Om af te slanken zijn er verschillende manieren. Degene die jij meldt is er 1 van. 45mins krachttraining gevolgd door 30-45mins cardio of 20mins HIIT cardio. Na het sporten nam ik dan 45mins helemaal niks. En dan was het weer tijd voor me volgende maaltijd. Die 45mins na het sporten is de nawerking van je verbranding.
        Ook geen whey na het trainen?

Comment

In die periode nee. Neem eigenlijk nog steeds niks na het trainen. Nam alleen lading BCAA's tussen KT en cardio in. Zorgde dat er genoeg kh e.d. in me lichaam zat voor ik begon en na afloop probeerde ik 45mins me verbranding gaande te houden tot me volgende maaltijd.

Maar je kan whey en snelle suikers nemen na de training als je dat wilt.

Comment

vet verbranden

Hallo
            Dit kan alleen maar door een goede maaltijd verdeling en veel sport
            ik ben enkele maanden geleden weer begonnen met sporten ik woog toen 121 nu naar 3 maanden zit ik op 112 kilo mijn vet percentage is met bijn 9% gedaald en dat alleeen maar door 7 keer per dag te eten ongeveer om het 1,5 a 2 uur kleine gezonde uitgebalanceerde voeding(is voor iedereen verschillend) daarbij 5 keer in de week training waarvan het eerste 1,5 uur alleen maar cardio is en inderdaad op 1 instelling voor een gelijkmatige verbranding daarna de resterende tijd kracht training, veel buikspieroefeningen hebben geen baat cardio wel

Roger

Comment

Originally posted by Falstyr View Post

20 min HIIT vink erg lang.
              15 min HIIT is genoeg

maar ik zou zeggen doe het s'morgen op een lege maag.
              gewoon ff 20 min cardio.

ik raad je niet aan om s'morgens HIIT te doen op een lege maag wand je valt dan neer tenminste ikke wel.
              het is me al eens overkomen viel ik nokkie toen ik thuis kwam.
              maar cardio s'morgens op een lege maag is het beste gewoon 20-25 min is genoeg.
              one goal: power and mass

Comment

Originally posted by annevdploeg View Post
                maar cardio s'morgens op een lege maag is het beste
                Ik wil 's ochtends voor het werk gaan joggen, maar verbrand je op een lege maag geen spieren? Niet beter om eerst wat eiwitten/whey te nemen om spierverbranding te voorkomen en dan het ontbijt na het joggen?

Comment

Originally posted by steentje View Post
                  Ik wil 's ochtends voor het werk gaan joggen, maar verbrand je op een lege maag geen spieren? Niet beter om eerst wat eiwitten/whey te nemen om spierverbranding te voorkomen en dan het ontbijt na het joggen?
                  Denk dat de meningen daarover verschillen.
                  HIIT op nuchtere maag zou normaal geen probleem moeten geven qua spiermassa verlies. Je gaat eerst glucose uit die bronnen halen, als je meer energie nodig hebt, bv. omdat je hartslag te hoog wordt, dan gaat gluconeogenese plaatsvinden (omzetting van eiwit naar glucose). Maar dat gebeurt alleen in de extreme gevallen van HIIT.

Op lege maag trainen wil zeggen, trainen op een moment dat je lichaam eigenlijk alleen energie uit vet kan halen, vet word aangesproken als glucose de secundaire energie bron word.

Na een sessie vetverbranding op nuchter lichaam moet je zorgen voor genoeg eiwitten en complexe koolhydraten. Natuurlijk moet je ook veel water drinken tijdens en erna.
                  Flexcup 2012: 2e Plaats C Klasse -80kg

Comment

Volgens mij wordt met cardio op lege maag bedoeld dat je rustig aan doet. HIIT op een lege maag is volgens mij zeer ongezond en voor je het weet lig je om.

Comment

Originally posted by Gauner View Post
                      Volgens mij wordt met cardio op lege maag bedoeld dat je rustig aan doet. HIIT op een lege maag is volgens mij zeer ongezond en voor je het weet lig je om.
                      Nadeel van op een laag intensiteit trainen is dat je lang bezig bent om wat cals te verbranden. Maar denk dat het ook per persoon afhankelijk is of iemand dit wel of niet kan..

Comment

HIT/HITT is niks voor mij in de morgen. Ben meer een diesel die rustig op gang komt. OK thanks, dan weet ik dat een half uurtje LIT cardio geen probleem is op een lege maag vwb spierverbranding. Met dit weer wel lekker om buiten te rennen ipv op de gym.

Comment

HIIT of HIT op nuchtere maag is niet goed voor je spieren. Je cortisol ligt op zijn hoogste punt in de morgen, en jij gaat daar nog eens een HIIT sessie overheen knallen. Zou dit zeker niet doen.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Maar HIIT op een volle maag schiet ook niet op, voelt niet echt heerlijk aan moet ik zeggen.. Dan toch maar op lage intensiteit in de morgen?

Comment

Originally posted by Mitchellm View Post
                              Maar HIIT op een volle maag schiet ook niet op, voelt niet echt heerlijk aan moet ik zeggen.. Dan toch maar op lage intensiteit in de morgen?
                              Zeg ook niet dat het op volle maag moet, kan zelf ook niet met volle maag trainen. Probleem is dan alleen de timing, in de ochtend is zo ongunstig als je het kunt hebben. 's Ochtends is LIT geschikt, na je training kan HIIT wel.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                                Zeg ook niet dat het op volle maag moet, kan zelf ook niet met volle maag trainen. Probleem is dan alleen de timing, in de ochtend is zo ongunstig als je het kunt hebben. 's Ochtends is LIT geschikt, na je training kan HIIT wel.
                                Ik val je niet aan maat, zei alleen wat voor mij niet werkte..
                                Dus smorgen's het beste LIT en na je KT het beste HIT. s'Morgens helaas geen tijd voor LIT, dus ik houd me bij de HIT

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X