overgewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• overgewicht

hey mensen hiero zit al een aantal weken op deze forum rond te snuffelen enzo, dus dacht ik maar laat ik maar wat advies vragen hier.

Ik heb nogal wat overgewicht. En daar wil ik graag vanaf. Ben nu 17 jaar oud
    en vroeger toen ik nog een klein jongentje had ik geen last van overgewicht.
    zit nu al constant volgens de school arts met 10kg overgewicht voor mijn lengte. Ben de afgelopen jaren nogal veel aangekomen

wat gegevens over mij.
    jongen, ik ben 1,80m weeg nu 94kg weet niet wat mijn BF is maar ik gok op 24%
    Doel is niet echt gespierd worden maar een beetje snel en lenig worden wil graag weer voetballen ben nu keeper en dat vind nu saai worden.

dag schema

staat om 6 uur op
    eet 2 witbroden meestal ham of jam
    7 uur op de fiets naar school moet 22km fietsen.
    10 uur pauze 1 stuk brood of stuk fruit
    12 uur grote pauze weer 2 stukken witbrood met ham of jam ben nogal zinnig. soms weleens naar de winkel voor chip enzo.
    15:00 uit weer 22 km fietsen doe dit wel binnen 1 uur

als ik thuis kom eet ik meestal een koekje of 2

18:00/18:30 uur wat mijn moeder gekookt heeft.

21:00 meestal een koekje of een stuk fruit

en dins/donderdag heb ik voetbal trainen 1 uurtje.
    zaterdag wedstijd en 4 uur bij tnt werken dus actief buiten werken.
    ------------------------------------------------------------------
    Heb trouwens ook E-books gelezen burn fat feed the muscle van Tom venuto. Ben daarna semi gestopt met frisdranken en begonnen met veel waterdrinken. Ben over gestapt naar 6 maaltijden per dag stond in het boek dat dat je metabolisme versnelt. Kan trouwens nu wel voelen dat mijn lichaam stukken warmer is

zou graag wat advies willen hebben van de pro's die deze forum bied.
    voor wat thuis oefeningen heb niet echt toegang tot een sportschool dichstbijzijnde is al 15 km verderop.

Witbrood is killing, ga voor volkorenbrood! Daarnaast pak op je brood mager vlees zoals kipfilet of vis.. Koekjes om 21.00 vervangen door magere kwark. Eiwitten, eiwitten en nog eens eiwitten toevoegen!!
    Probeer 6 maaltijden per dag te eten!

Comment

Kan niet zeggen dat ik het gek vind dat je blijft hangen op je huidige gewicht met dit eetpatroon. Wit brood? Jam? Chips? Koekjes?
      Ik mis eiwitten, goede vetten en ik zie een overschot aan nutteloze koolhydraten. Wil je afvallen dump al die meuk en lees eens cutschema's van anderen en Q & A to get ripped van Punani.

Dit zijn overigens geen 6 maaltijden, hoogstens zes eetmomenten.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Man daar was ik al bang voor dat witbrood niet goed is hoor het al jaren.
        ben witbrood begonnen met eten omdat het er beter in gaat, weet niet maar ik krijg braak neigingen van volkorenbrood. Maar zal witbrood vervangen door bruinbrood lijkt mij al een goed stap.

Comment

als je braakneigingen krijgt van bruin pak dan wit waar bruin in zit

Welkom by the way
          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Bruin brood en wit brood zijn beiden troep. Je zal toch echt volkoren moeten nemen. Niet zeiken maar vreten!!
            Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

hey,

als je tien kilo wilt afvallen zal je je eetpatroon idd deftig moeten veranderen. ten tweede eventjes karakter kweken om een defitg dieet vol te houden. eet 's morgens je fruit, eet 's middags een salade, met wat kip of tonijn. eet meer en kleinere porties per dag. ik ben zelf onlangs 11 kilo vermagerd op drie maanden, het is echt niet zo hard als je denkt, ik heb ook geen honger geleden.

zal je echt wel lukken!!

greetz

Comment

braakneigingen van volkorenbrood? kom op man, dat zit allemaal tussen je oren! ALLES went als je het maar consequent en lang genoeg eet (ik vond kwark eerst ook het meest gore wat er was, maar loos er nou elke dag zonder problemen een halve liter per dag van naar binnen).

En als je al jaren hoort dat wit brood slecht is, waarom ben je er dan nog steeds niet mee gestopt?
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dattie allergisch is voor bepaalde zaken in volkoren of bruin brood. Niet dat ik wit brood zit goed te praten maar meer enige kortzichtigheid. Er kan namelijk een reden voor zijn. Of hij die nu weet of niet.
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

indd,
                    een ex van mij was bijvoorbeeld allergisch voor pinda zetmeel

laat je anders even testen op eventuele allergieen, om dat uit te sluiten

ikzelf eet geen volkoren ben er ook niet echt weg van eerlijkgezegt.
                    wel eet ik oerbrood en vind dat enorm lekker.
                    verder indd veel eiwitten pakken, mager vlees, en letten op goede vetten.

in plaats van chips of koekjes zou ik gaan voor een stuk komkommer of iets in die geest.
                    ik weet wel dat als je eetpatroon goed is en je voldoende voedingstoffen binnenkrijgt je niet eens trek hebt in chips of koekjes

suc6man
                    Sometimes you need a second chance, because time wasn't ready for the first one

Comment

Ben vandaag overgestapt op bruinbrood er was geen volkoren dus dat kon ik niet proberen. Denk dat het braken van vroeger is heb er nu geen last meer van.

Heb even zitten kijken wat ik dagelijks nodig heb volgens Q&A to get ripped moet ik qua kcal inname gewicht*2*16-400
                      94*2*14-400=2608 kcal

maar de calc op voedingsbehoefte.tk
                      geeft 2800kcal.

nou mijn vraag heeft die formule in Q&A al een aftrok van 200Kcal
                      die nodig is om aftevallen

Comment

het boek wat je noemde staat een veel betere formule in

Comment

Ja klopt heb het er effe bijgehaald er staat dit in.

voor mannen BMR=66+(13,7*gewicht)+(5*je lengte in cm)-(6,8*je leeftijd)

voor mij dus
                          BMR=66+(13,7*94)+(5*180)-(6,8*17)
                          BMR=66+1288+900-116
                          BMR=2138 kcal

dat moet je nog * je activiteit niveau doen wat bij mij dus 1,55 is
                          dan kom ik op 3314Kcal. Wat aardig hoogt ligt volgens mij.

daarom weet ik niet welke ik moet nemen

Comment

Originally posted by idontknow View Post
                            Ben vandaag overgestapt op bruinbrood er was geen volkoren dus dat kon ik niet proberen. Denk dat het braken van vroeger is heb er nu geen last meer van.
                            Mooi zo, maar probeer dan toch nog over te stappen op volkoren. Bruin brood verschilt amper van wit brood qua 'ongezondheid'.

"Bruinbrood, geen volkoren, is meestal hetzelfde als witbrood. Het is dan bruinbrood met als het ware een kleurstof en een paar pitjes. Veel mensen denken dat bruinbrood dus gezonder is dan wit brood, maar dat is alleen het geval als het een variant van volkoren brood is."
                            Brood - Wikipedia

Succes met de rest, gewoon effe volhouden in het begin en dan wen je vanzelf aan een nieuw dieet. Worden andere dingen ineens een snack, maar dan wel gezonde. Zoals fruit of wat noten. En ik kan het weten, want ik kon zo spareribs wegstouwen bij het ontbijt. Sporten en goed eten en de kilo's vlogen eraf daarna. Met je voetbal en werk moet dat jou ook lukken!

Comment

Je kunt brood beter vervangen door betere ontbijtgranen zoals brinta of havermout. Dit is veel beter en het gaat er beter in.
                              Brood zou ik alleen nemen als je naar school gaat of als je gaat werken. Da's namelijk makkelijker mee te nemen. Denk dan aan mueslibollen of volkorenbrood. En niet teveel brood nemen uiteraard. Neem wat minder brood mee en doe er liever wat extra mager vleesbeleg op. Meer eiwitten, minder koolhydraten en (nagenoeg) geen vet. Perfect dus.
                              Ow en eet vis. Koop grote zakken diepvriesvis bij de supermarkt en grill elke dag of om de dag een visje. Dat zal je ook helpen spieren aan te zetten en droog te worden.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X