Wandelen ipv hardlopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wandelen ipv hardlopen?

De zon laat zich weer steeds vaker zien en daar geniet een mens van. Tenminste ik wel.

Helemaal op zondag heb ik dan meer zin in een flink stuk wandelen ipv hardlopen.

Hoe verhoudt zich dat?

Kan ik een half uur op 10 km per uur gelijk trekken met een uur wandelen op 5km per uur?

kwa arbeid moet het gelijk zijn.
    tenmisten dat is mij verteld in natuurkunde.
    Arbeid=F(kracht)*afstand

licht met cardio anders geloof ik want je moet toch op 70% van je max.Hartslag werken

Comment

Als je een factor als EPOC meetelt, nee. Aangezien je daar niks van gelooft, ja. Zou er zelf echter niet op hopen, epoc mag dan niet het hele verhaal zijn, maar er zit een mechanisme achter wat het vele malen effectiever maakt dan lit.
      Het zal overigens wel beter zijn voor je knieën, mocht je toch een argument voor willen hebben.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Waar wil je het voor gebruiken? Voor behoud conditie of vet verlies? In het geval van vetverlies moet je dan je kh inname gaan verlagen.

Comment

Vetverbranding houdt verband met hartslag. Als je in stevig tempo zou wandelen zou je toch echt wel een uur moeten wandelen om 20/30 minuten joggen te benaderen.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Tis idd voor de verbranding en dat uurtje red ik gemakkelijk op mijn luie zondag

Comment

Zo deed ik dat ook altijd. Ik ging 2 uur met de hond de bossen in. En daarmee verbrandde ik toch heel wat calorietjes.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X