Cutten en groeien????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten en groeien????

Hoi mensen,

Voor de zomervakantie ben ik weer begonnen met trainen, ik zou graag lekker droog willen worden, maar omdat ik al weer een jaartje ofzo niks had gedaan heb ik dus niet echt spier. Maar ik wil wel afvallen, betekend dit nou dat als ik 200-500 onder bij kcal zit en 5x per week sport ik geen spieren krijg? Ik snap het niet helemaal.

Ik eet

6:00 200 gr Kwark + 50 gr havermout + 1 banaaa
    2 volkoren wasa crackers met kipfilet en runderrookvlees

9:00 2 boterhammen met 2 eieren
    2 boterhammen met kipfilet

Originally posted by talapia View Post
    Hoi mensen,

Voor de zomervakantie ben ik weer begonnen met trainen, ik zou graag lekker droog willen worden, maar omdat ik al weer een jaartje ofzo niks had gedaan heb ik dus niet echt spier. Maar ik wil wel afvallen, betekend dit nou dat als ik 200-500 onder bij kcal zit en 5x per week sport ik geen spieren krijg? Ik snap het niet helemaal.

Ik eet

9:00 2 boterhammen met 2 eieren
    de rest van je voedingschema?

het is meestal of het ene of het andere he =)

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
      de rest van je voedingschema?

het is meestal of het ene of het andere he =)
      Hoi mensen,

Ik eet

9:00 2 boterhammen met 2 eieren (eiwit)
      1 appel + 1 sinasappe

12:00 200 gr kippenborst + volkoren rijst
      2 eieren (eiwit)

15:00 2 boterhammen pindakaas
      2 eieren
      200 gr magere kwark
      1 kiwi + 1 pruim

16:00 trainen

18:00 Eiwit shake na het trainen

21:00 blikje Tonijn in water + sla + tomaat + komkommer + 2 eieren

23.30 : Eiwit shake

Betekend dit nou dat ik voor niets zo hard mijn lichaam train?

Gebeurd er echt niks? Ik voel me wel fitter worden strakker en toch wel wat groeien? of kan dit niet zo zijn? Als ik zo aan de cut ben wordt ik dan alleen maar dunner? Dus straks heb ik geen ene spier die naar buiten treed?

beetje frustrerend ik zou er bijna van gaan bulken... iemand?

Comment

een cut voedingscheme en een bulkvoedingschema verschillen nou behoorlijk van calorien
        je zou het beste je behoeftes kunnen uitrekenen. Ik persoonlijk vind je voedinschema niet echt wat
        wil je zo graag advies en uitleg geven maar momenteel kan ik dat (zit op het werk ben tevaak op het forum)

het is logies...als je bulk kom je aan
        als je cut val je af

je zal wel wat spieren aanmaken in de cut maar geen massa

je kan tog geen stevig huis bouwen als je niet genoeg cement hebt?

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
          een cut voedingscheme en een bulkvoedingschema verschillen nou behoorlijk van calorien
          je zou het beste je behoeftes kunnen uitrekenen. Ik persoonlijk vind je voedinschema niet echt wat
          wil je zo graag advies en uitleg geven maar momenteel kan ik dat (zit op het werk ben tevaak op het forum)

het is logies...als je bulk kom je aan
          als je cut val je af

je zal wel wat spieren aanmaken in de cut maar geen massa

je kan tog geen stevig huis bouwen als je niet genoeg cement hebt?
          ok thnx.. wel een beetje opluchting, dat ik wel wat spier kan maken.
          Ik snap het best van mn voedingsschema, dit is ook eigenlijk een indicatie hij verschilt per dag.
          Maar ik hoop dat je me dan wat info kan geven over mn voeding.
          Ik eet ook vaak savonds bv 200 gr kipfilet + sperziebonen. eet smiddags soms
          koolvis met snijbonen.

Maar elke hulp is welkom. Ik ben nog op zoek naar een balans in m eetschema.

bedankt in ieder geval

Comment

Het is volgens mij allemaal heel logisch.
            Als het lichaam te weinig energie heeft, dus minder te beschikking heeft dan ie nodig heeft, gaat hij op een geven moment ook spieren pakken.

Ik ben wel geen arts of expert. Maar het bied 2 voordelen ( niet als het om afvallen gaat, maar om het overleven) Het lichaam constateerd een tekort en gaat dan op een gegeven moment een manier verzinnen om te sparen.

Ten eerste gaat hij metabolisme omlaag gooien, ten tweede gaat hij spieren afbreken, om a energie te winnen en B om er voor te zorgen dat je minder enerige gebruik, minder spieren is kleine energieverbruik.

Het laatste wat het lichaam zal doen als je te weinig binnen krijgt is massaal spieren aanmaken om zo nog een grotere te kort te creeëren, dat is niet logisch.

Maar als je genoeg, of zelfs meer binnen krijgt dan je nodig hebt, dan maakt je lichaam zich niet druk om besparen ( behalve een vetreserve aanleggen natuurlijk) , dus dan zou het de groei niet tegen gaan, hij heeft immers genoeg energie om de spieren te kunnen voeden.

Dit heb niet uit boeken of van internet, dit heb ik puur met mijn logische verstand bedacht, mocht ik nu onzin gaan lullen, dan geef me een tik.
            Maar mijn ervaring zegt, het lichaam is zo logisch bezig als maar kan

Comment

je hebt gelijk

vaak zodra je al onder de 1500 calorien gaat..gaat je lichaam in survival mode wardoor het veeel langzamer gaat verbranden

Comment

Heelveel mensen vinden dit gemeen van het lichaam, maar ik ben wel blij dat het lichaam zo in elkaar zit. Stel je hebt een keer geen energie of bijna geen energie ( je verdwaald midden in de jungle of je strand op een onbewoond eiland ergens in de atlantische oceaan) , je bent lomp gespierd, maar je moet ze wel onderhouden.
                Dan ben je zo dood, dankzij ons logisch denkende lichaam kunnen we dus 10 keer langer overleven.

Zeg ben ik trouwens de enige hier die het menselijk lichaam reuze interressant vind. Het rare is, voordat ik fitnessed het lichaam heel erg saai vond, nu kan ik niet genoeg erbij leren

Comment

het menselijk lichaam is iets geweldigs waar je enigzins zuinig op moet zijn.
                  Maar het kan meer hebben dan wij denken Of dat het allemaal goed is om spieren op te bouwen, dat ter zijde
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X