Een vraag over CARDIO-NIVEAU.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een vraag over CARDIO-NIVEAU.

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn cardio niveau.

Ik ben al een maand bezig om mijn cardio niveau omhaag te krikken wat wel aardig goed lukt.
    Ik ren nu ongeveer 7.5KM in 40 minuten tijd.
    Kan iemand me vertellen of dit gezond is om af te vallen of ga je hierbij veel spieren verliezen.

Zou iemand met kunnen helpen in normale mensen taal aub.

Groetjes

Afvallen door middel van cardio doe je d.m.v. hit interval training, dus 2 minuten snel sprinten, dan 2/3 min snelle loop. Dit op dagen waarbij je geen kracht training hebt.

Daarnaast kun je ook afvallen door 30/45 min lang op een snelheid te bewegen waarbij je nog net met iemand een gesprek kunt voeren. Ik raadt hierbij wel aan om het weerstandsniveau van een cardio toestel vrij hoog te zetten zodat je veel calorïen verbrandt. Hierbij verbrand je ook spieren maar door te zorgen dat je genoeg proteine op een dag neemt en/of zelfs voor het trainen een shake te nemen, zal dit beperkt worden.

Op een hoge snelheid, dus door te sprinten, ontwikkel je een conditie en een uithuidingsvermogen. Natuurlijk zul je ook afvallen maar minder snel omdat je op een hoge snelheid met vrijwel geen weerstand weinig calorien verbrandt. Daarnaast is het risico bij een hoge snelheid dat je eerder spiermassa verbrandt.

Comment

Originally posted by Darthsoula View Post
      Afvallen door middel van cardio doe je d.m.v. hit interval training, dus 2 minuten snel sprinten, dan 2/3 min snelle loop. Dit op dagen waarbij je geen kracht training hebt.

Daarnaast kun je ook afvallen door 30/45 min lang op een snelheid te bewegen waarbij je nog net met iemand een gesprek kunt voeren. Ik raadt hierbij wel aan om het weerstandsniveau van een cardio toestel vrij hoog te zetten zodat je veel calorïen verbrandt. Hierbij verbrand je ook spieren maar door te zorgen dat je genoeg proteine op een dag neemt en/of zelfs voor het trainen een shake te nemen, zal dit beperkt worden.

Op een hoge snelheid, dus door te sprinten, ontwikkel je een conditie en een uithuidingsvermogen. Natuurlijk zul je ook afvallen maar minder snel omdat je op een hoge snelheid met vrijwel geen weerstand weinig calorien verbrandt. Daarnaast is het risico bij een hoge snelheid dat je eerder spiermassa verbrandt.

Hallo Darthsoula,

Dank je wel voor je tips, dus vooral als het gaat om 30/40min op een normale ritme hardlopen dus.
      Wat ik normaal doe is nadat ik 20min op een tempo heb gerend dat ik dan ff stand laag zet en water drink en mezelf afdroog, en dan 4 min sprinten en dan weer normaal.
      Ik zie net dat jij paar maanden geleden 94KG woog, ik woog een maand terug ook 94 KG en nu weeg ik 88KG, ik ben 1.85M Lang.
      Kan jij me wat tips geven, want deze mensen hier komen met van die moeilijke termen.

Alvast bedankt.

Comment

Beste uutje,

Leuk om te zien dat je ook vooruitgang aan het boeken bent.
        Ik weet hoe lang de weg is maar met discipline zul je ooit je bestemming halen.

Mijn beste tips voor jou zijn:

Niet te veel afhankelijk te zijn van cardio. Aan het begin van mijn dieet dacht ik
        dat cardio de weg was om dun te worden. Dit is onzin. Voeding komt op plaats nummer 1. Zie cardio als een aanvulling om extra vet te verbranden zodat je sneller je doel hebt behaald. Wat ik zou doen als ik jou was, is informatie verzamelen en een goed dieetplan in elkaar te zetten. Het kost veel tijd dat weet ik. Ik heb weken lopen frutsen om een goed dieet op te stellen. Dit terwijl ik een kant en klaar dieet boek voor me neus had liggen. Elk persoon is anders, dus je moet je dieet ook afstemmen op je zelf door naar de spiegel te kijken. KIJK NOOIT NAAR DE WEEGSCHAAL. Weegschaal = leugen + verslaving. Kijk naar jezelf in de spiegel, zie je naar 1 week in de spiegel geen verandering, eet dan minder. Eet ook altijd direct na het opstaan. Ik gooi meestal sambal door mijn sperziebonen heen om de oven van binnen een opwekker te geven .

Verder stop met rennen!!! Veel te zwaar om vol te houden. Daarnaast is het NIET de beste cardio afvalmethode. Ik << vind dat de step (threadmill) DE manier is om snel caloriën te verbranden. Daarnaast is het leuker en minder slecht voor je benen kwa belasting. Je kunt hierdoor vaker sporten dan wanneer je constant aan het rennen bent. Wel leuk voor een duursporter maar bodybuilders houden het bij de step . En hou geen PAUZE in je training. Water drinken doe je maar tijdens je cardio sessie. Of ervoor of erna. Zorg ervoor dat je minimaal 30 minuten bezig bent indien je echt een waterpauze nodig hebt. Dit omdat je vetverbranding dan echt in werking treedt.

Wat ik altijd doe:
        steppen op verschillende standen, 2 minuten normaal, 2 min zwaarder, 2m nog zwaarder, dan afbouwen naar normaal dan opbouwen naar zwaar. Ga zo maar door. Dus elke 2 minuten 2 standen omhoog, na dit 2 keer te hebben gedaan weer 2 standen omlaag. etc.

Begin met 30 min cardio minimaal 3 x per week. Dit kun en mag je opbouwen naar 45min 3x per week. Indien het een eitje wordt kun je het zelfs elke dag doen. Ik doe het 4 x per week (45min).
        Last edited by Darthsoula; 10-06-2008, 22:08.

Comment

Mwahahahaha. Sorry. Steppen is dè manier om af te vallen? Joker. Hardlopen is vele malen beter, en nog steeds is intensiteit en niet de duur het belangrijkst om vet te verbranden. Lit is inferieur, HIIT superieur. Eventueel kun je combineren, maar als je moet kiezen is HIIT de absolute beste.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

HIIt op de loopband of de fiets werkt idd veel beter. En als je het liever zonder cardio apparatuur doet zijn tabata's ook geweldig. Persoonlijk zit ik het liefst aan de roeimachine als ik cardio wil doen. Roeien verbrand ook ruim 600 tot 1000 kcal per uur.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Mwahahahaha. Sorry. Steppen is dè manier om af te vallen? Joker. Hardlopen is vele malen beter, en nog steeds is intensiteit en niet de duur het belangrijkst om vet te verbranden. Lit is inferieur, HIIT superieur. Eventueel kun je combineren, maar als je moet kiezen is HIIT de absolute beste.
              General ik heb duidelijk laten weten dat IK dat vind. Rennen/joggen is belastend voor je lichaam, en op een strik dieet waarbij je al 4/5 per week kracht training doet is het onmogelijk goed te blijven presteren met joggen/rennen. Ik heb ook gezegd dat HIT training goed is op niet kracht trainings dagen. Wat ik heb uitgelegd is ook een soort van HIT maar dan op weerstands niveau op een step. Elke 2 minuten de weerstand verhogen en dan weer laten afnemen zodat je lichaam niet went aan het gebeuren. Ik ben hier tesamen met mijn dieet 18 kilo aan kwijt geraakt. Dus rennen is overbodig. Er zijn makkelijkere manieren om vet kwijt te raken.

Voeding = nog steeds nr 1 Cardio is extra, dus de manier waarop je dit doet boeit niet echt. Enige waar je op moet letten is dat je ervoor zorgt zo weinig mogelijk spiermassa te verbranden. Probeer maar eens 4/5 keer per week je kracht training te doen + HIT trainingen op de loopband en te leven op 1700/1800 cal. Dit hou je geen 2 weken vol. En vooral voor iemand die nu pas serieus begint met dieeten (topicstarter) is het beter om rustig op te bouwen en niet als een hardcore fanaat dit te gaan proberen. Resulteerd in gegarandeerd jojo effect.
              Last edited by Darthsoula; 11-06-2008, 09:00.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Hardlopen is vele malen beter, en nog steeds is intensiteit en niet de duur het belangrijkst om vet te verbranden.
                Beide zijn belangrijk! En goede intensiteit bij een verkeerde duur of andersom geeft je ook geen optimale resultaten

Om af te vallen heb je een goed dieet nodig en een goed sportprgramma om je vetten extra te verbranden. Hardlopen is daarvoor geschikt. En je weegschaal is en prima hulpmiddel om het proces te volgen. Let wel op dat je ook kijkt naar je lichaamssamenstelling. Je kunt dan je voeding en eventueel je sportprgramma aanpassen op de veranderingen van je lichaam (lees; energiebehoefte).

grts

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  HIIt op de loopband of de fiets werkt idd veel beter. En als je het liever zonder cardio apparatuur doet zijn tabata's ook geweldig. Persoonlijk zit ik het liefst aan de roeimachine als ik cardio wil doen. Roeien verbrand ook ruim 600 tot 1000 kcal per uur.
                  Loopband? Je mag toch ook wel gwoon lopen? Of vergis ik me?

Comment

Nee hoor. Gewoon lopen is zelfs beter. Enige waar je meer rekening mee moet houden is de ondergrond waar je op loopt.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by ice-hockeyfreak View Post
                      Loopband? Je mag toch ook wel gwoon lopen? Of vergis ik me?
                      Als je de ruimte daarvoor hebt wel ja. Bij mij in de buurt zijn ze allemaal aan het slopen en ik woon ook nog eens aan een drukke ringweg. Geen ideale wandel situatie dus. Ik gebruik de loopband dus.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X