Vetmeting - de bia-methode van tanita

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by [b
    Citaat[/b] (maxloader @ Aug. 26 2003,20:52)]Ik heb een Tanita met een "atletenstand" erop. In deze stand is mijn bf 18%, in de gewone stand maar liefst 28%!! Wat moet ik nu geloven? Ik neig natuurlijk naar de eerste waarde.
    Ik zit met hetzelfde "probleem" bij een vetmeting in "gewone" - of "atletenstand".Volgens TANITA dien je de atletenfunctie enkel te gebruiken indien je het laatste half jaar minstens 10 uur per week intensief getraind hebt , of als je hartslag in rust +/-60 sl/min. is .

    Comment


    • #17
      Bij mij op de sportschool meet ik met de oudere "huidplooidiktemeter" , de millimeters die je bekomt door bicep , tricep , rug en buik te meten komen overeen met een tabel die erbij zit , zo ben ik ook gemeten toen ik op wedstrijdvoorbereiding stond , begeleider was toen Ferdy Robijns , een zeer gekent begeleider van enkele Olympia-atleten en sinds een paar jaar grote man bij Performance Nutrition , ik meet nog altijd mijn atleten met dit simpele en goedkope vetmeter , ook diegene die op wedstrijdvoorbereiding staan , en geloof me ... dit is nog altijd de meest betrouwbare meting.

      Comment


      • #18
        ben het helemaal met je eens,sammy!

        ik heb zelf ook zo'n tanita en kan er echt af en toe geen peil op trekken wat dat ding allemaal aangeeft!

        er zit bij mij wel eens 4% verschil van de een op andere dag........lijkt me sterk dat ik in een dag 4% vet erbij krijg terwijl ik niet aan het bulken ben en redelijk veel cardio.

        heb af en toe wel eens op het punt gestaan om dat ding het raam uit te gooien!

        bottom line;wil je echt weten wat je vetpercentage is dan zal je je met de huidplooimeter moeten laten meten.

        greetz...

        Comment


        • #19
          helemaal mee eens.

          de schalen moet je voor je training doen, met lege blaas, lege maag gloof ik ook nog en weet ik wat voor voorwaarden dat ding allemaal heeft.

          en wat als je veel eelt onder je voeten hebt?....
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

          Comment


          • #20
            vriend van mij heft ook zo'n weegschaal die je vet meet, ik zat daar op 21%, als ik dat heb dan mag ik ter plekke neervallen. ik heb altijd tussen de 4 en 6% gezeten, gelukkig zit ik nu op 8 a 9%. (huidplooimeting)
            Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...

            She wasn't Asian, but she sure knew how to Bang Cock...

            Comment


            • #21
              Originally posted by JTB View Post
              vriend van mij heft ook zo'n weegschaal die je vet meet, ik zat daar op 21%, als ik dat heb dan mag ik ter plekke neervallen. ik heb altijd tussen de 4 en 6% gezeten, gelukkig zit ik nu op 8 a 9%. (huidplooimeting)
              dat heb ik ook heb met z'n apparaatje op de sportschool via de vingers 13-14 (12.8 als ik veel drink) en op die andere weegschaal weeg ik 28% :s

              Comment


              • #22
                Is zo een ding ergens via internet te bestellen... en in welke prijscategorie moet je dan denken?

                Groeten,

                Nils

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Svalin View Post
                  Is zo een ding ergens via internet te bestellen... en in welke prijscategorie moet je dan denken?

                  Groeten,

                  Nils
                  Als je TANITA WEEGSCHAAL invult bij Google, krijg je gelijk een x aantal hits waar je hem kunt kopen. Dus ja het is via het internet te bestellen. Had je hier nou niet zelf opkunnen komen?

                  1.83 / 96 kg / Bf 14%

                  Comment


                  • #24
                    Prijs zou je idd even op internet moeten opzoeken.
                    Google is je vriend met zulk soort dingen.
                    Who's the Chef

                    Comment


                    • #25
                      Dag sportlui,

                      (wat info over mij en mijn doel)
                      Mijn naam is Martijn en ik ben al een lange tijd bezig mijzelf strak te trainen. Elke keer lukt het maar niet omdat ik niet van de lekkere dingetjes af kan blijven. Soms gaat het heel goed en dan stopt het "dieten" na 2 weken. Het is een motivatie die ik niet kan doorzetten door mijn onwetendheid op het gebied van voeding en het menselijk lichaam.
                      Ik heb de laatste dagen veel op het internet gezocht naar info over hoe ik het best mijn vetjes op de huipen eraf kan trainen. Mede dankzij deze site heb ik veel geleerd op het gebied van voeding en training. Mijn doel is nu om 8 weken met de juiste schema's er helemaal voor te gaan en ik weet dat het kan om helemaal strak te trainen.

                      Ik sport redelijk veel; doe ongeveer 3 x per week hardlopen (10-15km) en ben nu ook weer begonnen met intensieve fitnis (2-3x per week). Vanwege mijn werk zal het lastig worden om een trainingsschema te volgen. Ik ben wel van mening dat mijn sportprestatie's het probleem niet zal zijn.
                      Hiernaast wat mischien nogwel belangrijker is, is het voedingschema wat ik aan het opstellen ben via voedingsbehoefte.nl . Ik doe dit voor het eerst en ben van mening dat me dit erg zal helpen.
                      Bij het opstellen van het schema vragen ze om een vetpercentage. Ik heb dit uitgerekend op verschillende sites en zat zo tussen de 19 en 21%. Ik las ergens dat zo'n Tanita het best werkt dus ben ik bij mij naar de sportschool gegaan en daar las ik op het schermpje dat ik 11.5% vet had.
                      Dit verschil is wel heel groot.
                      Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan gebruiken bij het maken van een voedingsschema?

                      Zoiezo is elke tip fijn om te krijgen.

                      Groetjes,

                      Martijn

                      Comment


                      • #26
                        Ik heb wel wat tips.

                        1 Lees de regels
                        2 als je die hebt gelezen weet je dat het wel zo netjes is om je eerst voor te stellen
                        3 gebruik de zoekfunctie en neem topics door
                        4 als je hierna nog vragen hebt waar je niet uitkomt maak dan zelf een topic aan zodat je niet die van een ander loopt te vervuilen!!!
                        5 niet onnodig bumpen
                        Owner of the Iron Playground.

                        Comment


                        • #27
                          0,0 maar dan ook echt helemaal niks nada noppes aan toe te voegen.
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

                          Comment

                          Sidebar top desktop

                          Collapse

                          Actieve discussies

                          Collapse

                          Working...
                          X