cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cutschema

bij deze mijn cutschema

tips of opmerkingen zijn welkom en worden waarschijnlijk ook toegepast
    verder wort er minimaal 2x p/w cardio gedaan na de training
    grtz
    Last edited by Pinada; 14-08-2009, 12:04.
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

waarom neem je bij het ontbijt ijsthee? dat lijkt me niet zo gezond, maak daar maar een whey shakeje van, want ik mis snelle eiwitten.

wat ik ook niet echt snap is het verschil tussen maaltijd 2 en 3. niet alleen verschillen ze meer dan 150 kcal van elkaar. maar je neemt bij maaltijd 3, 56 gram eiwitten en bij maaltijd 2 maar 20. wat is de reden hiervoor? gewoon wat eiwitten van 3 naar 2 doen. Heb je de kcal weer gelijk en ook de eiwitten bij maaltijd 2 aangevuld.

maaltijd 4 is geen maaltijd, te weinig kcal.

pwo is opzich wel goed. Ik ga er vanuit dat promax, whey eiwitten heeft, zo niet is dat niet echt een logische keuze. Zou dan ook meer dan 10 gram nemen en de dextrose kan ook wel iets hoger. Denk dat je met 200 a 250 kcal hier wel goed zit.

maaltijd 6 en 7 lijken me goed zo.

de rest laat ik over aan andere.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
      waarom neem je bij het ontbijt ijsthee? dat lijkt me niet zo gezond, maak daar maar een whey shakeje van, want ik mis snelle eiwitten.

wat ik ook niet echt snap is het verschil tussen maaltijd 2 en 3. niet alleen verschillen ze meer dan 150 kcal van elkaar. maar je neemt bij maaltijd 3, 56 gram eiwitten en bij maaltijd 2 maar 20. wat is de reden hiervoor? gewoon wat eiwitten van 3 naar 2 doen. Heb je de kcal weer gelijk en ook de eiwitten bij maaltijd 2 aangevuld.

pwo is opzich wel goed. Ik ga er vanuit dat promax, whey eiwitten heeft, zo niet is dat niet echt een logische keuze. Zou dan ook meer dan 10 gram nemen en de dextrose kan ook wel iets hoger. Denk dat je met 200 a 250 kcal hier wel goed zit.

maaltijd 6 en 7 lijken me goed zo.

de rest laat ik over aan andere.
      ijthee vanwege de suikers, s'ochtends heb je snelle kh nodig.
      en generalix zij ooit dat er in melk whey zit, dus ga ervan uit dat dat ook in kwark zit.

van maaltijd 4 heb ik geen pauze op het werk, dus kan geen complete maaltijd naar binnen werken.

promax bevat whey ja, en waarom meer????
      half uur later eet ik me warmeten, dus zie de nut er niet van in.

maaltijd 2 zal ff kijken wat ik eraan doe, zit hier ook met de tijd wat ik maar heb

thnx
      Last edited by bodybuildr1990; 05-07-2008, 19:51.
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
        ijthee vanwege de suikers, s'ochtends heb je snelle kh nodig.
        en generalix zij ooit dat er in melk whey zit, dus ga ervan uit dat dat ook in kwark zit.

van maaltijd 4 heb ik geen pauze op het werk, dus kan geen complete maaltijd naar binnen werken.

promax bevat whey ja, en waarom meer????
        half uur later eet ik me warmeten, dus zie de nut er niet van in.

maaltijd 2 zal ff kijken wat ik eraan doe, zit hier ook met de tijd wat ik maar heb

thnx
        je zou het toch beter moeten verdelen. Desnoods een zelfgemaakte shake maken, die je lekker makkelijk weg kunt werken. En waarom heeft ijsthee snelle suikers volgens jou? Neem liever een stuk fruit.

Drink een glas melk, neem een whey shake, maar kwark bevat langzame eiwitten en geen/ tot niet voldoende whey eiwitten.
        Kwark is geen goeie vervanging van een whey shake, geloof me dat maar.

Comment

ijsthee heeft snelle suikers ja...en is meteen ook slecht voor je tanden.. als ik me niet vergis heeft ijsthee nog een lage ph waarde van 2 of 3

fruit is idd een betere alternatief

Comment

volgens mij is maaltijd 4 wel goed voor in de cut, omdat je wel je eiwitten binnenkrijgt, maar geen koolhydraten, misschien dat je er wat goeie vetten bij zou kunnen doen, maar dat doe ik zelf ook niet, en aangezien je dit snel tussendoor neemt gaat dit ook niet.....doordat je alleen eiwitten naar binnen werkt, stimuleer je vetverbranding.....

volgens mag je smorgens wel snelle suikers hebben.....ik vind het eigenlijk een goeie optie om smorgens ijsthee te drinken, persoonlijk vind ik ijsthee gewoon lekker en eigenlijk zijn maar 2 geschikte momenten om het te drinken, net na het opstaan of na de training.....
            Last edited by cojones; 05-07-2008, 21:22. Reason: quote

Comment

Originally posted by cojones View Post
              volgens mij is maaltijd 4 wel goed voor in de cut, omdat je wel je eiwitten binnenkrijgt, maar geen koolhydraten, misschien dat je er wat goeie vetten bij zou kunnen doen, maar dat doe ik zelf ook niet, en aangezien je dit snel tussendoor neemt gaat dit ook niet.....doordat je alleen eiwitten naar binnen werkt, stimuleer je vetverbranding.....

volgens mag je smorgens wel snelle suikers hebben.....ik vind het eigenlijk een goeie optie om smorgens ijsthee te drinken, persoonlijk vind ik ijsthee gewoon lekker en eigenlijk zijn maar 2 geschikte momenten om het te drinken, net na het opstaan of na de training.....
              en snelle suikers voor de training vind je niet goed? leg uit

en maaltijd 4 is niet goed voor in de cut, niet vanwege het produkt, maar de hoeveelheid. Of je nou cut of bulkt, je moet je kcal goed verdelen. Dus ook je vetten, kh en eiwitten gelijkmatig verdelen.

alleen eiwitten naar binnen werken stimuleert je vetverbranding? dat is onzin. En maar 250 kcal eten op dat moment is niet echt geweldig om je stofwisseling opgang te houden. Je moet gewoon regelmatig, gelikmatige maaltijden binnen krijgen, zodat je stofwisseling hoog blijft. Dat stimuleert wel de verbranding.

Ik bedoel deze jonge heeft 3900 kcal nodig per dag. dus deze maaltijd vult slechts 6% van de dagelijkse kcal behoefte.

ik zou er eerder van maken.

ontbijt
              850 kcal

maaltijd 2
              450 kcal

maaltijd 3

450 kcal

voor de training
              250 kcal

na de training
              250 kcal

1 uur na de training
              800 kcal.

voor het slapen gaan
              250 kcal

Ik zou bij hem 450 kcal een echte maaltijd noemen, maar 250 dat is in zijn geval helemaal niks. voeg er nootjes bij ofzo. ik bedoel er zijn zat alternatieven die snel weg zijn.

Wat voor een werk doe je eigenlijk alsik vragen mag?

Comment

misschien zelfs wat van die 800 kcal na de training over de andere maaltijden verspreiden, weet namelijk niet of je in de cut na de training ook veel moet eten. Ben er wel benieuwd na, can somebody tell me?

Comment

Zover ik weet moet je zorgen dat je na een training genoeg aan voedingswaardes binnenkrijgt..ook in de cut. Denk zelfs voornamelijk in de cut, omdat je anders spieren gaat verbranden.
                  Dat is tenminste mijn logische beredenering..
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                    Zover ik weet moet je zorgen dat je na een training genoeg aan voedingswaardes binnenkrijgt..ook in de cut. Denk zelfs voornamelijk in de cut, omdat je anders spieren gaat verbranden.
                    Dat is tenminste mijn logische beredenering..
                    tja zou kunnen, heb het nog nergens zien staan, vandaar dat ik vraag,

Comment

Zou me in de ochtend niet druk maken over snelle kh's tijdens de cut. Zorg dat je snelle ew hebt dat is belangrijker. Spendeer je Kh's zoveel mogelijk aan complexe volkoren zaken die je als ontbijt neemt, voor het sporten en er na. Als je ruimte hebt zorg voor een dextro ofzo voor het sporten als extra energie boost. Voor de rest niet druk maken om KH's. E

Voldoende voedingswaardes is voor de rest eiwitten/onv. vetten.

Ipv ijsthee zou ik groene thee doen.

Zou ook zo doen dat je op sportdagen bijv. rijst neemt en ergens nog een maaltijd met groenten rond de middag. Op niet sportdagen voornamelijk groentes als kh bron.
                      Last edited by Falstyr; 05-07-2008, 23:20.

Comment

ijthee vervang ik dan wel, door een banaan/peer. eet 1 snee brood minder en vervang door 20 gr promax ( zit ook whey in )

maaltijd 2 wordt lastig, geen idee wat ik hier bij kan doen, kheb nog niet eens tijd om die vier snee weg te werken, laat staan meer.
                        tips??????? of om hier totaal iets anders te eten

@misterfit:
                        ben leerling interieurbouw
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

Comment

en snelle suikers voor de training vind je niet goed? leg uit

en maaltijd 4 is niet goed voor in de cut, niet vanwege het produkt, maar de hoeveelheid. Of je nou cut of bulkt, je moet je kcal goed verdelen. Dus ook je vetten, kh en eiwitten gelijkmatig verdelen.

alleen eiwitten naar binnen werken stimuleert je vetverbranding? dat is onzin. En maar 250 kcal eten op dat moment is niet echt geweldig om je stofwisseling opgang te houden. Je moet gewoon regelmatig, gelikmatige maaltijden binnen krijgen, zodat je stofwisseling hoog blijft. Dat stimuleert wel de verbranding.

Ik bedoel deze jonge heeft 3900 kcal nodig per dag. dus deze maaltijd vult slechts 6% van de dagelijkse kcal behoefte.

ik zou er eerder van maken.

ontbijt
                          850 kcal

maaltijd 2
                          450 kcal

maaltijd 3

450 kcal

voor de training
                          250 kcal

na de training
                          250 kcal

1 uur na de training
                          800 kcal.

voor het slapen gaan
                          250 kcal

Ik zou bij hem 450 kcal een echte maaltijd noemen, maar 250 dat is in zijn geval helemaal niks. voeg er nootjes bij ofzo. ik bedoel er zijn zat alternatieven die snel weg zijn.

Wat voor een werk doe je eigenlijk alsik vragen mag?
                          klopt, snelle suikers kunnen ook voor de training.

volgens mij kan het wel, dat je op 1 maaltijd alleen maar eiwitten innneemt, zal het ff aan punani vragen.....

Comment

Originally posted by cojones View Post
                            klopt, snelle suikers kunnen ook voor de training.

volgens mij kan het wel, dat je op 1 maaltijd alleen maar eiwitten innneemt, zal het ff aan punani vragen.....
                            Je moet je eiwitten toch verdelen over alle maaltijden? Alleen na het trainen lijken me eiwitrijke maaltijden geoorloofd...
                            "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Originally posted by Mattroid View Post
                              Je moet je eiwitten toch verdelen over alle maaltijden? Alleen na het trainen lijken me eiwitrijke maaltijden geoorloofd...
                              is ook zo, alleen eiwitten nuttigen is goed voor het slapen gaan, maar voor de rest moet je naast eiwitten ook kh en vetten binnen krijgen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X