Verbeteringen eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verbeteringen eetschema

Hallo allemaal,

Ik ben 23 en sport nu ongeveer een 1.5 jaar dus beginner.
    Sport 4 dagen in de week en na veelvoudig advies wil ik nu met een eetschema beginnen.

Toen ik begon woog ik 72kg en nu 84kg maar wil graag wat droger worden.
    Mijn vetpercentage is nogal hoog 18.5% ik ben vroeger nogal dik geweest en daar is nog wat van achtergebleven.

Na goed op de site te hebben gekeken en wat afgeken te hebben van andere schema's ben ik tot het volgende schema gekomen.

Ik zie graag reactie tegemoet en alvast bedankt voor de moeite!
    Attached Files

Volgens mij klopt me magere kwark niet geloof niet dat er 2gr vet in 250gr kwark zit.

Schema ziet er netjes uit, zou er nog wat fruit bij gooien en een klein beetje goede vetten in de vorm van een handje noten
    Who's the Chef

Comment

je hebt toch nog sommige dingen gemist zie ik.

Je ontbijt is een van de belangrijkste moment van de dag. Daar moet je dus meer eten dan op andere tijdstippen. Het is wel goed dat je na de training ook wat eet, maar haal daar maar iets van 50 kcal weg en van maaltijd 2 ook nog een stuk of 100. Voeg dit bij het ontbijt.

Dus doe het ongeveer zo

ontbijt
      450

2
      300

3
      300

4
      300, doe 1 boterham minder en gebruik de kcal voor dextrose na de training.

na de training 250 kcal

eten
      400 kcal. Dat is dus 100 minder. 50 naar het ontbijt en de andere 50 kcal zou ik investeren in omega 3 pillen. neem bij iedere maaltijd 1. behalve de maaltijd voor en na de training. Helpt je bij het vetverbranden.

voor het slapen gaan is kwark natuurlijk goed, maar ook hier 1 omega 3 pil nemen is niet verkeerd.

bovendien mis ik goeie vetten bij sommige maaltijden.

Moet je trouwens zeggen dat het verdomde moeilijk voor me is om met zo weinig kcal een goed schema te maken.

Maar goed, nog even over het ontbijt, probeer hier maar havermout of brinta te eten, eventueel een boterham met pindakaas er naast of om kcal te sparen een paar pindas en een appel erbij en natuurlijk whey. Pas de hoeveelheden gewoon zo aan dat je op 450 kcal komt.

Het zelfde zou je trouwens ook bij de andere maaltijden kunnen doen, een boterhammetje weg laten en gewoon wat pindas eten, zo krijg je dan ook altijd bij iedere maaltijd vetten binnen, zonder dat je kcal omhoog gaat.

En wat natuurlijk niet gaat lukken nu is, dat je meer fruit en groente toevoegd. Dus ik raad je aan om een vitamine pil te nemen, bij het ontbijt, zodat je de nodige vitas binnen krijgt.

ik hoop dat je hier iets mee kan.

EDIT: ondanks de puntjes die verbeterd kunnen worden, vind ik toch dat je duidelijk kunt zien dat je je best gedaan hebt. Mijn complimenten, hier wordt ik blij van

Comment

Alvast bedankt voor de reacties die ik al heb gekregen.

Hier kan ik heel veel mee en zal wat aanpassingen doen in mijn schema.

Bedankt voor de tips.

Comment

Ik vind het een goed schema. Als je de tips van Misterfit (zijn trouwens erg handige) aanneemt zal je snel goede resultaten boeken.

btw, als je 1,5 jaar traint ben je toch geen beginner meer, maar een gevorderde beginnener..?
          "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Zal ik met dit schema ook spiermassa verliezen of vang ik dat op met de eiwitten?

Comment

Originally posted by daniel 190185 View Post
              Zal ik met dit schema ook spiermassa verliezen of vang ik dat op met de eiwitten?
              minimaal, spier zal je altijd een klein beetje gaan verliezen als je onder je behoefte gaat zitten, maar dat is niet rampzalig veel.

Comment

Waarschijnlijk ga je wat aan spiermassa verliezen, maar met wat meer eiwitten kun je dat wel opvangen.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Nou heel erg bedankt heb de dingen aangepast en ga na de vakantie met dit schema beginnen.

eerst nog even lekker eten op vakantie!!

Bedankt voor de tips

Comment

Nou heel erg bedankt heb de dingen aangepast en ga na de vakantie met dit schema beginnen.

eerst nog even lekker eten op vakantie!!

Bedankt voor de tips
                    mag ik het schema ook nog zien, ben wel benieuwd

Comment

Natuurlijk mag dat, bij deze het verbeterde schema.

Heb eigenlijk met alle tips wat gedaan behalve met de omega3.
                      Heb hier wat over nagelezen maar hartaandoeningen en cholesterolspiegel?

Heb toch nog wat fruit ertussen kunnen doen.
                      voor de vitamientjes

Attached Files

Comment

Heb eigenlijk met alle tips wat gedaan behalve met de omega3.
                        Heb hier wat over nagelezen maar hartaandoeningen en cholesterolspiegel?

Wat zeg je nu? Omega 3 is juist goed voor je hart, goed voor de vetverbranding, goed voor je geheugen. Het is een esentiele vetzuur. Gewoon nemen die hap, weet niet op welke enge site je gekeken hebt.

Comment

Nu naar het schema.

Ik zou toch het musli vervangen door brinta of havermout.

maaltijd 3 mist vetten. Vind trouwens 222 kcal beetje weinig, gooi er gerust nog 70 kcal bij.

Een whey shakeje voor de training is genoeg, je zou er een stuk fruit bij kunnen doen, maar zou de kipfilet en brood hier weglaten en de kcal bij de andere maaltijden doen ( zoals bij maaltijd 3 om wat vetten erbij te krijgen)

meteen na de training is goed.

warme eten is ook goed

laatste maaltijd voor het slapen gaan, weg met die banaan. Doe die banaan maar gewoon voor de training of nog beter, neem het hele bakje magere kwark.

Nogmaals, omega 3 erbij. Wees trouwens niet bang voor vetten, je kunt gerust je 60 gram binnen krijgen. Het geheim ligt hem meer in het hoger doseren van eiwitten en het minder eten van kh.

Oh en nog wat tips, koffie en groene thee zijn ook goeie fatburners. Hier zitten stoffen in, die ervoor zorgen dat je lichaam meer vet gaat verbranden.

SUC6!

Comment

Inderdaad had wat dingen gelezen over omega3 die niet gingen over vetverbranding.

Maar vol vertrouwen heb ik ze meegenomen in mijn schema en heb ook al gezien dat ze gewoon bij de drogisterij te halen zijn.

Bij deze de laatste tipjes nog verwerkt.
                            Attached Files

Comment

Denk dat je vetten nu wel beter zijn, nu maken je vetten 23% uit van je totale energie inname, bij je vorig schema zat je maar op 18%,

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X