Hulp bij voedingsschema vetverlies

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hulp bij voedingsschema vetverlies

    Hallo,

    Ik sport sinds kort bij Anytime en wil graag mijn vetpercentage omlaag brengen. Ik sport minimaal 2x per week en hoogstens 3x per week. Verder heb ik ook nog redelijk actief werk 1x per week.

    Bij Anytime heb ik vorige week een fullbody scan gedaan. De resultaten hiervan zijn:
    Gewicht: 57.1 kg
    BMI: 21.5
    Vetpercentage: 31.7%
    BMR: 1213 kcal

    Verder staat er bij "Recommended calorie intake" 2390 kcal. Met behulp van de Katch-McArdle formule kom ik bij het BMR ook uit op 1213 kcal en een onderhoudsniveau van 1879 kcal. Mijn vraag is hoeveel kcal ik in mijn voedingsschema zou moeten zetten bij vetverlies?

    Verder heb ik verschillende topics gelezen over de macro's, maar ik kom er niet uit met welke macro's ik zou moeten aanhouden.

    Zouden jullie me hiermee op weg kunnen helpen?

    Gr. Jill.

  • #2
    Hallo Jill.
    Een BMI van 21.5 klinkt als een goed getal. Maar een vetpercentage van 31.7% klinkt een beetje aan de hoge kant. De twee klinken een beetje tegenstrijdig.
    De handigste aanpak is om je huidige voedingspatroon als uitgangspunt te nemen en hier wat (kleine) aanpassingen op te maken. Dat werkt vaak beter dan alles overboord gooien en helemaal opnieuw beginnen. Als je kijkt naar je huidige voedingspatroon over de afgelopen 2~3 maanden, kom je dan aan in gewicht, verlies je gewicht, of blijft je gewicht constant? Als je al geleidelijk aan gewicht aan het verliezen bent, dan hoef je niks te wijzigen. Dan heb je alleen geduld nodig. In de overige gevallen zou je wat van je voeding moeten schrappen, totdat je gewicht verliest.

    Over macro's: er zijn een paar vuistregels:
    (a) eiwitten: 1.5 a 2 gram per kg lichaamsgewicht. Dus in jouw geval ongeveer 90 a 115 gram eiwitten per dag.
    (b) vetten: ongeveer 50 a 70 gram per dag.
    (c) koolhydraten: hiermee kan je variëren tot je een niveau bereikt waarbij je geleidelijk aan gewicht verliest.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

    Comment


    • #3
      Als ik in 92 dagen van 171 pond naar 160 pond wil gaan, moet ik dagelijks 2225 calorieën eten, exclusief training.

      Comment


      • #4
        Het resultaat hangt niet alleen af van het aantal calorieën, maar ook van de kwaliteit van het voedsel.
        Je moet je voeding op de site volgen www.funandfood.nl dan zal je welzijn goed zijn. Ik adviseer dit aan alle atleten.
        Last edited by Gereck; 3 weken geleden.

        Comment

        Sidebar top desktop

        Collapse

        Actieve discussies

        Collapse

        Working...
        X