Graag hulp met het maken van geschikt voedingsschema om van buikvet af te komen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag hulp met het maken van geschikt voedingsschema om van buikvet af te komen

hallo Mensen,

Ik ben man, 24 jaar en weeg 70 kilo.
    Ik heb tot zeven maanden gelden altijd met discipline getraind en was tevreden over mijn figuur. Nadat ik verhuisd ben heb ik het trainen ruim 7 maanden lang links laten liggen en je kan het al raden... Ik ben (het meest ergelijk te zien) aan mijn buik aangekomen. Nu wil ik van de zwembandjes en de dikke buik af (die ik mezelf heb aangeggeten in de afgelopen tijd). Ik ben nu ruim twe weken begonnen met concequent krachttrainen en cardioapparaten (bij de cardio die ik na het krachttrainen doe lukt het mij overigens niet om mijn hartslag onder de 165/170 slagen per minuut te houden). Hierna zal ik de hartslagen per minuut aforten tot BPM (beats per minute)

Op zaterdag werk ik een ochtenddienst en op zondag een middagdienst. Omdat ik op zaterdagochten om 05:00 opsta heb ik mijn trainingsrooster als volgt ingedeeld:

zondag: 10 minuten opwarmen op de lopende band met 150 BPM en daarna 45 minuten benen trainen, en daarna 20 minuten op de crosstrainer.

maandag: 10 minuten opwarmen op de lopende band met 150 BPM en daarna 60-75 minuten borst + triceps trainen, en daarna 20 minuten op de crosstrainer.

dinsdag: Rustdag

Woensdag: 10 minuten opwarmen op de lopende band met 150 BPM en daarna 60-75 minuten rug+biceps trainen en daarna 20 minuten op de crosstrainer.

donderdag: 10 minuten opwarmen op de lopende band met 150 BPM en daarna 45 minuten schouders trainen, en daarna 30 minuten op de crosstrainer.

Vrijdag: Cardiodag: uurtje op de crosstrainer op 150 BPM

Zaterdag: rustdag

-------------------

Nu wil ik ook mijn voeding zodanig aanpassen dat het het ververbranden bevordert. Daar schijnt een verhouding van 50-30-20 (correct me if i'm wrong) qua koolhydraten-eiwitten-vetten voor gehanteerd te moeten worden.

Graag zou ik wat hulp en uitleg willen bij het opstellen van van een goed voedingsschema.

Ik eet voornamelijk de volgende dingen:

Water, water en water, ik drink geen vruchtensap, frisdrank etc.

muesli van zonnature zonder toegevoegde suikers bestaande uit: 55% Koolhydraten (KH) (waarvan 15% suikers), 10% eiwit (PR) en 7% vet (V)

magere kwark bestaande uit: 2,5% KH, 9,5% PR, 0,1% V

whey eiwit poeder bestaande uit: 4% KH, 80% PR, 3% V

-----------
    momenteel eet ik het volgende:

ontbijt op ma,di,wo,do,vr en zondag: 80 gram muesli + 80 gram magere kwark gevolgd door 15 gram whey protein poeder opgelost in water. gevolgd door vitabine B complex tablet ingenomen met water.

ontbijt op zaterdag: 4 sneetjes volkorenbrood met boter en kokosbrood)

op ma,di,wo,do,vr op traininguren na, om de 2 uur bovenstaande muesli met kwark gevolgd door whey.

Op zaterdag en zondag om de 3 uur een mogelijkheid om een eetmoment te hebben : op zaterdag om 09:00 uur twee sneetjes volkorenbrood met boter en kipkerriesalade (dun gesmeerd).
    om 12:00 uur 4 sneetjes brood met boter en filet americain (dun gesmeerd). om 15:00 uur 2 sneetjes brood met boter en kipkerriesalade (dun gesmeerd).

Avondeten om 17:30/ 18:00 uur: altijd mager vlees zoals kip, vis of mager rundergahakt met rijst of aardappelen en groente. (ik heb dat nooit gewogen, graag advies hieromtrent.

Op zondag eet ik om 21:00 uur nog twee sneetjes volkorenbrood met boter en kipkerrie salade. Op overige dagen eet ik rond 20:00 uur nog een keer de muesli met kwark gevolgd door een whey shake van 15 gram wheypoeder met water.

voor het slapen neem dagelijks ik nog een protein80 shake van 25 gram poeder met water.

-----------------------------------
    Kunnen jullie mij helpen door mij te vertellen wat nu exact de ideale verhoudings percentage KH-PR-V zou moeten zijn en of dit betrekking heeft op het aantal grammen van je voeding per eetmoment of per dag OF: als % van de callorien die je dagelijks binnenkrijgt?

En kunnen jullie mij helpen een goed voedingsschema samen te stellen?

Graag een heleboel opbouwende kritiek waar ik iets mee kan.

thanx!

Crabbez

Je hebt waarschijnlijk nog niks van andere voedingsschema's of stickies gelezen?

Ik zou daar mee beginnen en je zult wel zien dat er veeeeel verkeerde dingen in jouw schema zitten
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Oef wat een lap text man.

Lees even hoe mede members een voedingschema opstellen en neem dit even over.
      Is voor ons een stuk overzichtelijker en kunnen we makkelijker commentaar/suggestie's geven.

Lees ook even de sticky's door voor de basis info.
      Who's the Chef

Comment

hoe zit het met het volgende:

Kunnen jullie mij helpen door mij te vertellen wat nu exact de ideale verhoudings percentage KH-PR-V zou moeten zijn en of dit betrekking heeft op het aantal grammen van je voeding per eetmoment of per dag OF: als % van de callorien die je dagelijks binnenkrijgt?

thnx

Comment

Lees punani's Q & A to get ripped. Dat zou je ook een eind op weg kunnen helpen.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Welkom..

Even alle sticky's doorlezen ( omtrent de voeding dan ) en even je mede member hun topic doorlezen.. kom je een heel end..
            De waarheid kan erg hard zijn

Comment

thanks mensen, ik heb de stickies doorgelezen.

Ik snap het volgende aan punani's calorieformule niet:

gewicht x 2 x 16 - 400 = dagelijke kcl behoefte volgens punani

hij geeft daarbij het volgende voorbeeld: daniel weegt 80kg
              80*2*160-400= 2330 kcal per dag

als ik daniels gewicht invul kom ik op iets anders uit:
              80x2x16 = 2560 -400= 2560 toch?

gr

Crabbez

Comment

Originally posted by Crabbez View Post
                thanks mensen, ik heb de stickies doorgelezen.

Ik snap het volgende aan punani's calorieformule niet:

gewicht x 2 x 16 - 400 = dagelijke kcl behoefte volgens punani

hij geeft daarbij het volgende voorbeeld: daniel weegt 80kg
                80*2*160-400= 2330 kcal per dag

als ik daniels gewicht invul kom ik op iets anders uit:
                80x2x16 = 2560 -400= 2560 toch?

gr

Crabbez
                Je bedoelt 2160 maar ja dan kom je uit op 2160... goed gerekend

Comment

inderdaad, sorry dat was een typfout.

80x2x16 = 2560 -400 =2160

volgens punanis voorbeeld is 80x2x16 - 400 echter 2330...

waar komt die extra 170 kcal vandaan?

gr.

Comment

inderdaad, sorry dat was een typfout.

80x2x16 = 2560 -400 =2160

volgens punanis voorbeeld is 80x2x16 - 400 echter 2330...

waar komt die extra 170 kcal vandaan?

gr.
                    sport toeslag?
                    of iets dergelijks?

Comment

ik lees daar niets over in zijn Q&A.

hoe bereken ik mijn #$%& toeslag?

gr.

Comment

Er zijn twee verklaringen mogelijk: Punani heeft zich ernstig verteld, of hij heeft twee tikfouten in de calculatie. De factor zou dan geen 16, maar 17 moeten zijn, en de 2330 2320. Ik denk dat het laatste het geval is.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

by the way:

wordt de pwo shake ook als 1 vd 7 eiwit maaltijd / eetmomenten gerekend wat eiwit inname per dag die je moet delen door 7 eetmomenten betreft?

en moet je volgens punani's methode wel of geen langzame eiwittenshake voor het slapen innemen en zo ja, telt dat mee als 1 vd 7 eiwit maaltijd/inname momenten?

gr.

Comment

en ohja, hoe zit het met fruit, kan dat als KH bron worden gebruikt in de punani methode, het is toch zeker ook een bron van vitamines?

gr.

Crabbez

Comment

by the way:

wordt de pwo shake ook als 1 vd 7 eiwit maaltijd / eetmomenten gerekend wat eiwit inname per dag die je moet delen door 7 eetmomenten betreft?

en moet je volgens punani's methode wel of geen langzame eiwittenshake voor het slapen innemen en zo ja, telt dat mee als 1 vd 7 eiwit maaltijd/inname momenten?

gr.
                              Pwo shake eiwitten moet je van de verdeelbare eiwitten afhalen, net als de kwark/vis/of iets dergelijks voor het slapen gaan. De eiwitten die je dan overhoudt moet je dan delen door 5.
                              Daarmee is ook meteen je tweede vraag beantwoord.

en ohja, hoe zit het met fruit, kan dat als KH bron worden gebruikt in de punani methode, het is toch zeker ook een bron van vitamines?

gr.

Crabbez
                              Kan. Zelf geen voorstander van, maar zolang je afvalt mag het best.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X