Voedingsschema vriendin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema vriendin

Dames en heren,

Mijn vriendin sport al een tijd, maar ze valt niks af. Tijd om het eens met een voedingsschema te proberen. Ik heb het schema opgesteld en zou graag wat feedback willen. Ik heb haar voedingsbehoefte berekent op 2100 kcal. Haar doel is vetverbranding. Ze sport daarbij 5 keer in de week waarvan 3 keer bodypump en 2 keer spinning. Ze weegt nu 74 kg.

Alvast bedankt voor alle reacties!!

N2
    Attached Files
    Last edited by numbro2; 29-12-2008, 17:38.
    Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

vindt de post-workout wat mager..en zo bekeken de 250 gr magere kwark voor het slapen ook. Verder ziet het er in mijn ogen wel ok uit.
    Verder denk ik dat ze ipv bodypump en spinning eens aan krachttraining moet gaan doen. Prikkelen die handel! 1 x bodypump, 1 x spinning en de rest mooie fb (zónder apparaten) en eventueel dan één dag van de drie spitsen op wat vrouwelijke oefeningen. En dan dus ook tráinen.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Behoefte 2100 is dat haar onderhoudt? Of heb is dat haar cut behoefte omdat je er al 200-500 van af gehaald hebt?

Bruin brood moet volkoren zijn. Bruin is niet per definitie volkoren. Dus let er op bij boodschappen doen.

Eiwitten zit je hoog. 190-200 is voldoende.
      Koolhydraten moeten naar beneden. Richt op 170-190gr.
      Vetten mogen meer, dus wat meer nootjes :P

Als voorstel:
      Bij 15:00 kun je het brood weg halen en daar de groenten plaatsen. Samen met Zalm/Tonijn kan er icm met nog wat walnoten/cashew een salade gemaakt worden. 76gr is 2-3 sneen brood dus bij elke maaltijd 1 snee minder om de kh's te drukken. Bij de kwark voor het slapen kunnen ook nog wat nootjes.

Voor de rest ziet het er globaal wel aardig uit.

Spinning is goede verbrander. Bodypump is leuk, maar heb je verder weinig aan. Probeer 2 van die 3x om te zetten naar een KT sessie zodat er fatsoenlijke kracht en spiertjes getraind kunnen worden.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Behoefte 2100 is dat haar onderhoudt? Of heb is dat haar cut behoefte omdat je er al 200-500 van af gehaald hebt?

Bruin brood moet volkoren zijn. Bruin is niet per definitie volkoren. Dus let er op bij boodschappen doen.

Eiwitten zit je hoog. 190-200 is voldoende.
        Koolhydraten moeten naar beneden. Richt op 170-190gr.
        Vetten mogen meer, dus wat meer nootjes :P

Als voorstel:
        Bij 15:00 kun je het brood weg halen en daar de groenten plaatsen. Samen met Zalm/Tonijn kan er icm met nog wat walnoten/cashew een salade gemaakt worden. 76gr is 2-3 sneen brood dus bij elke maaltijd 1 snee minder om de kh's te drukken. Bij de kwark voor het slapen kunnen ook nog wat nootjes.

Voor de rest ziet het er globaal wel aardig uit.

Spinning is goede verbrander. Bodypump is leuk, maar heb je verder weinig aan. Probeer 2 van die 3x om te zetten naar een KT sessie zodat er fatsoenlijke kracht en spiertjes getraind kunnen worden.
        bedankt voor de reacties.
        Het voorstel heb ik doorgevoerd. Is het nog een idee om 2 sneeen brood te vervangen door een beetje zilvervlies rijst?

Comment

Een goed idee zelfs.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Een goed idee zelfs.
            want rijst is complex koolhydraat?

Comment

Ja. Plus dat je geen rotzooi hebt zoals in veel brood zit aan nutteloze extracten e.d.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ja. Plus dat je geen rotzooi hebt zoals in veel brood zit aan nutteloze extracten e.d.
                ok bedankt.
                Ik eet zelf altijd al rijst in de middag, dus het is geen moeite iets meer klaar te maken!

Comment

Brood bevat extra toegevoegd zout. Als je extra droog wilt worden kun je idd beter rijst eten.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X