Afvallen & Spiermassa ( proberen ) te krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen & Spiermassa ( proberen ) te krijgen

Hallo mensen

Ik weet niet echt hoe ik moet beginnen maar ik ben 1.71 centimeter lang en weeg 70-71 kilo ik heb een buikje , dubbele kin en best brede benen.
    Ik wil ongeveer 6-7 kilo afvallen om een goed gewicht te krijgen en dan wil ik wat spieren kweken.

Ik ben 14 jaar dus ik weet niet of het echt gaat lukken omdat ik zo jong ben maarja , kan altijd proberen.

Ik ga binnenkort ( begin januari ) onder basketball en dan train ik 2 keer per week , en dan 1 wedstrijd. Bij basketball moet je best veel heen en weer rennen dus ik hoop dat dat ook helpt.

Mijn eetschema is echt slecht.. maar dan ook SLECHT....
    In principe deze vakantie niks , 3-4 koppen chocolade melk, 1-2 glazen water. En dan avondeten , meestal een schzitnel , Curry/Ketchup saus. wat tomaat en misschien wat komkommer , en dat is het dan ook..

Normale schoolweek : Meestal geen ontbijt ( ga ik mee beginnen ooit...) 3boterhammen ( 6 sneeën ) meestal met Kaas , Boterhammenworst, of kip. en dan weer iets bij het avondeten.

Ik wil echt iets gaan doen met m'n lichaam want het ziet er niet uit en wil het wat beter maken..

Dus hierbij vraag ik : Kunnen jullie mij helpen met een eetschema maken? of wat ik thuis kan doen met 2 gewichten waarbij je totaal 11 kilo kan doen. een optrekpaal bij de badkamer.

PS : ik heb wat sticky's gelezen maar ik kan er niet zo veel mee omdat ik er niet zo veel van snap..

PPS : Dit kan misschien veel help voor jullie zijn maar ik ben zeker al 3- jaar bezig met mijn gewicht en kan maar niks uithalen.... Ik wil 1 Januari beginnen met SERIEUS afvallen en dat ik ook echt iets bereik.

A.U.B help me !

Alvast bedankt!

kant en klare schema's worden hier niet voor je gemaakt.

De kip is al goed in ieder geval. Als je ketchup neemt, neem dan tomaten ketchup, geen curry.

Wil je echt succesvol afvallen, dan zou je toch een goed voedingsschema in elkaar moeten zetten.

Dat je de hele tijd niet afviel ligt waarschijnlijk aan dst je te veel at of op je behoefte at. Te weinig eten kan ook een oorzaak zijn voor het niet afvallen. omdat je lichaam bij een te lage kcal inname in de "spaarstand" gaat.

Ik raad je aan om krachttraining te gaan doen.
    Wat ook goed kan helpen is cardio op nuchtere maag zou dan wel sneller eiwitten nemen, om je spieren te beschermen. Die wil je namelijk niet verliezen tijdens het afvallen, anders moet je steeds minder gaan eten en dat vind je lichaam niet zo fijn. Interval training is ook stimulerend voor de vetverbranding. Ga vooral niet op dat gelul in van die mensen die je wijs willen maken, dat je bij een middelmatige hartslag het effectiefs vetverbrandt

Maar goed, zorg in ieder geval dat je vezelrijk gaat eten en vooral niet vetten gaan mijden. Deze heb je nodig voor het afvallen. Omega 3 helpt zeer bij de vetverbranding. Caffiëne is ook bevordelijk voor de stofwisseling.'

Ik zou er dus voor zorgen dat je koolhydraatbronnen vooral vezelrijk zijn. Zorg er wel voor dat je de koolhydraten inname vermindert. De eiwitten inname verhoogd en ook in vetten op je vet behoefte blijft of zelf er iets overheen.= zit.

En waag het niet om met sonja of een andere oplich(s)ters aan te komen zetten. Want dan gaat dat afvallen alleen maar slechter mee

Suc6 ermee

En ga eens serieus aan de slag met het rondneuzen op dit forum, dan kom je er wel uit.

Ik ga weer lekker offlijne, nog even en het is nieuw jaar.
    Wens je al vast een fijn en gezond 2009.

EDIT: ben groene thee nog vergeten. stimuleert ook de vetverbranding.
    Last edited by Misterfit; 31-12-2008, 23:20.

Comment

Topreply van mrfit weer. Hij was een tijdje minder actief, maar hij is terug.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Topreply van mrfit weer. Hij was een tijdje minder actief, maar hij is terug.
        ik doe dit graag, probleem is dat ik nogal druk ben, sind ik met mijn studie ben begonnen en op mijzelf woon.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
          ik doe dit graag, probleem is dat ik nogal druk ben, sind ik met mijn studie ben begonnen en op mijzelf woon.
          :
          Last edited by dedicated_athlete; 01-01-2009, 11:28.

Comment

Originally posted by tREJ View Post
            Hallo mensen

Ik weet niet echt hoe ik moet beginnen maar ik ben 1.71 centimeter lang en weeg 70-71 kilo ik heb een buikje , dubbele kin en best brede benen.
            Ik wil ongeveer 6-7 kilo afvallen om een goed gewicht te krijgen en dan wil ik wat spieren kweken.

Ik ben 14 jaar dus ik weet niet of het echt gaat lukken omdat ik zo jong ben maarja , kan altijd proberen.

Ik ga binnenkort ( begin januari ) onder basketball en dan train ik 2 keer per week , en dan 1 wedstrijd. Bij basketball moet je best veel heen en weer rennen dus ik hoop dat dat ook helpt.

In principe deze vakantie niks , 3-4 koppen chocolade melk, 1-2 glazen water. En dan avondeten , meestal een schzitnel , Curry/Ketchup saus. wat tomaat en misschien wat komkommer , en dat is het dan ook..

Normale schoolweek : Meestal geen ontbijt ( ga ik mee beginnen ooit...) 3boterhammen ( 6 sneeën ) meestal met Kaas , Boterhammenworst, of kip. en dan weer iets bij het avondeten.

Ik wil echt iets gaan doen met m'n lichaam want het ziet er niet uit en wil het wat beter maken..

Dus hierbij vraag ik : Kunnen jullie mij helpen met een eetschema maken? of wat ik thuis kan doen met 2 gewichten waarbij je totaal 11 kilo kan doen. een optrekpaal bij de badkamer.

PS : ik heb wat sticky's gelezen maar ik kan er niet zo veel mee omdat ik er niet zo veel van snap..

PPS : Dit kan misschien veel help voor jullie zijn maar ik ben zeker al 3- jaar bezig met mijn gewicht en kan maar niks uithalen.... Ik wil 1 Januari beginnen met SERIEUS afvallen en dat ik ook echt iets bereik.

A.U.B help me !

Alvast bedankt!
            ik zou 3x per week krachttraining doen en alleen basisoefeningen.
            Qua dieet hoger in eiwit en kwaliteitskoolhydraten.
            en op de dagen dat je basketball doet, zou ik mn koolhydraten verlagen, omdat dit eigenlijk een vorm van cardio is.
            en je zou echt wat aan je voedingsschema moeten doen. Dit verklaart nl. je 'niet sportieve' fysiek.

en een optrekpaal in de badkamer?
            je bedoelt toch geen aftrekpaal he

Comment

[quote=Misterfit;498884]kant en klare schema's worden hier niet voor je gemaakt.

De kip is al goed in ieder geval. Als je ketchup neemt, neem dan tomaten ketchup, geen curry.

Wil je echt succesvol afvallen, dan zou je toch een goed voedingsschema in elkaar moeten zetten.

Dat je de hele tijd niet afviel ligt waarschijnlijk aan dst je te veel at of op je behoefte at. Te weinig eten kan ook een oorzaak zijn voor het niet afvallen. omdat je lichaam bij een te lage kcal inname in de "spaarstand" gaat.

Ik raad je aan om krachttraining te gaan doen.
              Wat ook goed kan helpen is cardio op nuchtere maag zou dan wel sneller eiwitten nemen, om je spieren te beschermen. Die wil je namelijk niet verliezen tijdens het afvallen, anders moet je steeds minder gaan eten en dat vind je lichaam niet zo fijn. Interval training is ook stimulerend voor de vetverbranding. Ga vooral niet op dat gelul in van die mensen die je wijs willen maken, dat je bij een middelmatige hartslag het effectiefs vetverbrandt

Maar goed, zorg in ieder geval dat je vezelrijk gaat eten en vooral niet vetten gaan mijden. Deze heb je nodig voor het afvallen. Omega 3 helpt zeer bij de vetverbranding. Caffiëne is ook bevordelijk voor de stofwisseling.'

Ik zou er dus voor zorgen dat je koolhydraatbronnen vooral vezelrijk zijn. Zorg er wel voor dat je de koolhydraten inname vermindert. De eiwitten inname verhoogd en ook in vetten op je vet behoefte blijft of zelf er iets overheen.= zit.

En waag het niet om met sonja of een andere oplich(s)ters aan te komen zetten. Want dan gaat dat afvallen alleen maar slechter mee

Suc6 ermee

En ga eens serieus aan de slag met het rondneuzen op dit forum, dan kom je er wel uit.

Ik ga weer lekker offlijne, nog even en het is nieuw jaar.
              Wens je al vast een fijn en gezond 2009.

EDIT: ben groene thee nog vergeten. stimuleert ook de vetverbranding.[/quote]

sterker nog... het krimt de vetcellen van een mens ...:

De voordelen van groene thee
              De gewoonte om groene thee te drinken in Japan stamt al van heel lang geleden. De thee staat vanouds bekend om zijn gezondheidsbevorderende en levens verlengende eigenschappen. Hoewel de gezondheidsbevorderende eigenschappen van de groene thee door de eeuwen heen proefondervindelijk zijn bewezen, neemt de wetenschapper van tegenwoordig daar geen genoegen meer mee en vindt dat de werkzaamheid in het laboratorium bewezen moet zijn. Recente studies over de groene thee hebben het geloof en de voordelen van het drinken van groene thee dan ook gerechtvaardigd. Sebastiaan Kneipp had ook al de stelling: 'laat je voeding je medicijn zijn en je medicijn je voeding.'

Omdat groene thee niet wordt gefermenteerd (gistingsproces), blijven alle natuurlijke stoffen behouden. Dit heeft tot gevolg dat de groene thee nog vol zit met waardevolle stoffen. Hieronder zal ik ze op een rijtje zetten, alhoewel er nog aanzienlijk veel meer stoffen zijn gevonden in de theestruik:
              • provitamine A
              • vitamine A
              • vitamine B1
              • vitamine B2
              • vitamine B12
              • vitamine C
              • vitamine E
              • vitamine D
              • caroteen
              • calcium
              • chroom
              • ijzer
              • kalium
              • kobalt
              • koper
              • mangaan
              • magnesium
              • molybdeen
              • natrium
              • nikkel
              • fosfor
              • tannine
              • theobromine
              • theofylline
              • selenium
              • strontium
              • zink
              Verder treft men nog vele verschillende aminozuren (eiwitten) in groene thee aan en catechinen, waarover later meer. Zoals u in bovenstaande lijst kunt zien vindt men bijvoorbeeld ook selenium in groene thee. Al naar gelang de bodem waar de thee op groeide, zal het wat meer of minder zijn, maar uit onderzoek is gebleken dat de thee een rijke bron van selenium is. Sommige studies tonen aan dat het sterftecijfer wat betreft kanker, lager ligt bij mensen met een hogere seleniumspiegel in het bloed. Ook veel van de andere stoffen in deze thee zijn van belang voor het algemeen welbevinden. Door de afzonderlijke stoffen op internet te zoeken, bijvoorbeeld als zoekwoord: selenium en kanker kan men hierover weer een heleboel te weten komen. Mensen met een gestoorde suikerstofwisseling hebben behoefte aan chroom, en mangaan is belangrijk voor de eiwitstofwisseling én de bloedsuikerspiegel. Ook zink is van belang voor een goed werkend immuunsysteem.

Groene thee laat vetcellen krimpen
              Poeder van gedroogde groene thee remt de groei van de vetlagen. Dat ontdekten Japanse onderzoekers. Volgens hun proeven komt de vetverbrandende werking van het preparaat op het conto van de bijna weer vergeten anti-oxidantwerking van groene thee.

De Japanse onderzoeksgroep bestudeert de werking van groene thee al enkele jaren. In de jaren negentig ontdekte de groep dat groene theepoeder de opslag van vetzuren in vetcellen afremt. In reageerbuizen, tenminste. Maar werkt thee ook in organismen? Om daar achter te komen gaven onderzoekers de extracten tien dagen lang aan mannelijke ratten. Elke rat kreeg dagelijks 130 milligram extract, opgelost in water, toegediend via een slangetje in de mond dat doorliep tot in de maag.

De dieren kregen een dieet dat voor vijftig procent uit suiker bestond, en voor 15 procent uit boter. Zo hoopten de onderzoekers de dieren vet te mesten. Dat lukte prima. De ratten werden snel zwaarder. Maar zoals je in de onderstaande figuur kunt zien remde het extract de gewichtstoename af. PGT staat trouwens voor powdered green tea.

De verminderde groei betekende ook minder vetmassa, bleek toen de Japanners de epidymale, perirenale en mesenterische vetmassa's uit de dieren haalden en wogen. Ook de lever was minder zwaar.

Uit reageerbuisproeven wisten de Japanners al dat groene thee-extract de hoeveelheid triglyceriden in vetcellen vermindert. De resultaten hieronder zijn verkregen door vetcellen bloot te stellen aan een concentratie van 0.1 milligram per milliliter. Dat is hoog.

In de vetcellen was de aanmaak van het enzym SOD - voluit: superoxide dismutase - verhoogd, ontdekten de onderzoekers. SOD is een anti-oxidant die agressieve verbindingen uitschakelt. Als vetcellen insuline waarnemen gebruiken ze zulke agressieve stoffen om het insulinesignaal aan de rest van de cel door te geven, waardoor de cel vetten gaat opslaan. Groene thee blokkeert dat proces, vermoeden de Japanners.

Eerder ontdekten de Japanners al dat vitamine C dat het afslankeffect van groen thee versterkt. In reageerbuizen legden vetcellen, in een omgeving met groene thee-extract, minder triglyceriden vast naarmate de onderzoekers er meer vitamine C aan hadden toegevoegd. (VC-L staat voor een concentratie van 0.18 microgram vitamine per milliliter, VC-H voor 0.35 microgram per milliliter.)

Bronnen

1. Hasegawa N, Yamda N, Mori M. Powdered green tea has antilipogenic effect on Zucker rats fed a high-fat diet. Phytother Res. 2003 May; 17(5): 477-80. [PubMed]
              2. Mori M, Hasegawa N. Superoxide dismutase activity enhanced by green tea inhibits lipid accumulation in 3T3-L1 cells. Phytother Res. 2003 May; 17(5): 566-7. [PubMed]
              3. Hasegawa N, Niimi N, Odani F. Vitamin C is one of the lipolytic substances in green tea. Phytother Res. 2002 Mar; 16 Suppl 1: S91-2. [PubMed]

BRON : groene thee - gezonde voeding

en zo heeft het nog VEEEEEELL MEEER VOORDELEN!!! je moet dat stuk hebben gelezen op : groene thee - gezonde voeding

4. Ergogenics.org
              HERSTEL FASE , PIEP? zooi

Comment

"Mijn eetschema is echt slecht.. maar dan ook SLECHT....

Normale schoolweek : Meestal geen ontbijt ( ga ik mee beginnen ooit...) 3boterhammen ( 6 sneeën ) meestal met Kaas , Boterhammenworst, of kip. en dan weer iets bij het avondeten. "

Wel handig dat je het zelf door hebt :P Jij hoeft natuurlijk niet droog te trainen voor een bodybuilding kampioenschap maar ik zou echt een beetje afbouwen met die chocomelk. Het liefst helemaal mee ophouden.

Wel een ontbijt is beter, gewoon klein beginnen.
                Probeer eens een snee brood met kip.
                Kaas kan, boterhamworst is iets minder en kip is prima. Probeer ook eens pindakaas, ei (wel een beetje lastig op school) en misschien vis. Vis wordt waarschijnlijk wel even wennen, toen ik de eerste keer tonijn rook kon ik zweren dat het kattevoer was. Als je het echt slecht vind smaken zijn er in ieder geval nog genoeg andere dingen over.

Groene thee is ook iets wat je moet leren drinken, zeker als je chocomelk gewend bent maar dat komt goed
                Succes!

Comment

A.U.B help me !

Alvast bedankt!
                  Het enige wat ik hier nog mis is een viooltje op de achtergrond. Bah.
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                    Het enige wat ik hier nog mis is een viooltje op de achtergrond. Bah.
                    En iedereen bedankt ik ga ermee beginne , vandaag in de winkel geweest , kip natural gekocht , File American , Pindakaas , en bruin brood.. ik ga me volgende week inschrijven voor Fitness , En het gaat me goed

@ Erikv : Wat bedoel je daar precies mee?

Comment

En iedereen bedankt ik ga ermee beginne , vandaag in de winkel geweest , kip natural gekocht , File American , Pindakaas , en bruin brood.. ik ga me volgende week inschrijven voor Fitness , En het gaat me goed

@ Erikv : Wat bedoel je daar precies mee?
                      bruin brood is niet meteen volkoren he
                      het eerste wat er bij ingredienten moet staan is "volkorentarwemeel" en niet "tarwemeel". Als er tarwemeel staat, dan is het witbrood met een kleurtje.

Comment

68.5 kilo vanochtend Ik ga mezelf elke zaterdag wegen

Comment

Hecht vooral niet al te veel waarde aan de weegschaal... Prima om jezelf iedere zaterdag te wegen, maar de spiegel zegt tig keer meer
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Nog een vraag , als ik tijdens deze weken dit ga doen YouTube - Aerobic - 8 minute Abs (workout fitness)
                            Zou het dan helpen?
                            En in de video zeggen ze dat ik het elke dag kan doen ..true?

Comment

Was te laat met edite : Bij de comments zeggen ze dat je nek pijn gaat doen maar je moet het correct doen.. En je kan al een verschil zien na 2-3 weken?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X