Vraag over mijn cut progressie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over mijn cut progressie

Ik heb een vraagje, ik ben nu al een kleine 5 weken aan het cutten en naar mijn gevoel ging het wel goed, val ongeveer een kilo per week af en merk weinig spierverlies ( doe nog steeds krachttraining en ga zelfs iets vooruit), toen ik begon woog ik 72 kilo en mn taille was 83cm( ik drukte toen 50 a 55 kg en nu 60 a 70 kg)

Nu 5 weken later weeg ik mijzelf weer is ff en zie ik tot mijn verrassing dat ik 66.0 kg weeg, ik natuurlijk blij, maar toen ging ik mijn taille weer is meten en die was praktisch hetzelfde gebleven.

Ik ben 1.71 en liet ook gister door de sportschool met de huidplooimeter mijn % opmeten, toen kreeg ik me tog een dreun want daar kwam 20.6% vet uit, ik geloof het nog niet helemaal, maar als dat waar is heb ik het gevoel dat ik iets fout doe, hoe kan ik 6kg verliezen, spieren behouden maar geen daling in vetpercentage zien?

had je je verpercentage dat je begon ookal laten opmeten? en die metingen zijn niet echt denderend nauwkeurig...verder kan t verschil voor een deel zijn door vocht.

houd de meetlint en je kg in de gaten

Comment

Heb je je vetpercentage gemeten op dezelfde momenten? Waarmee heb je het gemeten?
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ja, ik doe al mijn wegen en meten elke zaterdag voor het eten en na het wc gaan:P

Ik betwijfel namelijk echt dat ik met mijn 66 kilo en 1.71 nog 21%vet heb, dat is ook niet echt te zien maar toch wat de huidplooi zegt.

Dit was wel de eerste keer dat ik het met de huidplooi liet meten, daarvoor deed ik het met de voedingscalculator, ik weet dat die niet precies is maar ik dacht dat het me wel een ruwe schatting zou geven( en die schatting zit rond de 15.5 %)

Comment

Je moet alle metingen altijd op hetzelfde tijdstip doen omdat je alleen dan een accuraat beeld hebt van je progressie of juist je stagnatie.
          Vaak is gewichtsverlies vaak vocht dat verloren gaat. Maar je kunt er door teveel vocht en zout ook juist pafferig uitzien.
          Conclusie: een duidelijker log bijhouden! Ben accuraat en je kunt je koers makkelijker bijstellen!
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Mijn metingen worden altijd op zelfde tijdstip gedaan om die reden.
            Maar 6 kg vocht? klinkt onwaarschijnelijk in mijn oren, het kan toch niet zo zijn dat ik elke week 1kg vocht verlies en niks anders?

Comment

moeilijk, misschien dat je wat losser in je vel bent komen te zitten? Daarnaast is het bij huidplooi altijd maar afwachten hoe goed het gedaan wordt. foto's helpen je denk ik nog het meeste.

Comment

Dat vel kan ik nog enigzins inkomen, sinds vorig jaar heb ik totaal 30 tot 35 kilo kwijtgeraakt, maar het lijkt me dan ook weer onlogisch dat mn vel totaal niet in ingekrompen, ik weet dat dat langzaam gaat maar toch.
                Maar dat lijkt mij niet de enige reden..

Ik ga volgende week zaterdag weer met de huidplooi laten opmeten en dan kijken wat eruit komt, maar ik vind het toch allemaal vreemd zo...

Comment

Neem vandaag ff een rust dag, mezelf net weer gewogen en de schaal zegt hetzelfde al vorige week, voel me alleen wel iets strakker worden dus denk dat dat niet zoveel uitmaakt.
                  Vraag hierbij is dan: ik doe veel krachttraining, 4x per week zwaar en is het dus mogelijk dat er iets vet af is maar hetzelfde aantal spiermassa erbij zodat mijn gewicht op hetzelfde niveau is?

Ook hier wat foto's gemaakt vandaag, kan iemand mij bf% schatten?

net wakker en met telefoon gemaakt, kon de camera niet vinden, vandaar de iets mindere kwaliteit.

Ik vind het niet slecht voor een jongen die een kleine 7 maanden terug 30kg zwaarder was
                  Attached Files

Comment

14-16% zal stuk accurater zijn. Je hebt alleen nog je onderbuik en als je dat meet als je taille...uhm...je gaat nu pas beginnen met dat deel te verminderen. Bovenbuik staat al redelijk droog. Meet de bovenbuik omvang en de omvang onderbuik ter hoogte van je navel.

Je zal zien dat de bovenbuik rond de 76cm zal zitten en je onderbuik 81cm. Dus...uiteindelijk zal je onderbuik ook net zo zijn als je bovenbuik.

Als je dik wordt gaat je lichaam bij de meesten als eerst vet opslaan bij de onderbuik, de heupen en bovenbenen, dan de bovenbuik en begint het zich uit te spreiden als een virus. en in diezelfde volgorde zal je het gaan verliezen.

Als je wilt zien hoe een 20+ vet% er uit ziet wil ik best me shirt even uit doen hoor hehe

Comment

Net ff snel opgemeten en je hebt gelijk, bovenbuik is 76 en onderbuik (navelhoogte) is 78.5.

Mja ik schrok vorige week gewoon want ik kon me niet voorstellen dat ik bijna 21% was

Maar thx, en je mag je shirt wel aanhouden van mij hehe:P

Comment

En weer een vraag hoor:

Tot welk gewicht is het gezond om te cutten, ik ben 1.71 weeg 65kg ongeveer (iets minder) en mn bf is 14.5% ongeveer?

En hoe kan je weten hoeveel kg vet er nog af moet om 10-12% te bereiken?

Comment

rekenen 65kg met 14,5% = 9.4 kg vet
                          Ik reken zelf met kg's vet en niet met percentage's, als je lichter wordt en je vet neemt gestaag af is de vordering niet goed bij te houden.

perfect vind ik zelf 11%, niet te droog en niet te vet
                          Wedstrijd BB gaan tot 3% of sommige lager(check ff Andreas Munzer in de Gallery)
                          Last edited by Shredmaster; 14-03-2009, 14:52.
                          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                          Go heavy or go home!

Comment

De meesten hier trainen voor een vetpercentage van zo om en nabij de 10%. Dat wordt over het algemeen gezien als het mooiste. Je bent dan niet te droog zodat je al die aderen niet ziet, maar je ziet wel mooi je spieren.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

BUMP!

Had ff nog een vraag of 2 waarbij iemand mij mischien zou kunnen helpen:

Ben nu al sinds eind januari/begin februari serieus aan het cutten, ging allemaal goed tot eind maart, ben van een vetpercentage van 22% naar eentje van 13% geklommen waar ik zeer tevreden mee ben.

Nu is het zo dat ik al een week of 2/3 compleet stil sta, ik verlies nauwelijks gewicht en de meetlint zegt elke week weer hetzelfde.

Ben vanaf het begin (februari) begonnen met een schema van 250kcal onder mijn behoefte en dat is nu 450 kcal onder mijn behoefte geworden.

Train 3x per week kracht, boks 2x per week en op wanneer ik geen kt doe dan ga ik naar de sportschool om 25 min HIIT te doen.

Mijn vraag was hierbij dan: is het normaal dat je op een gegeven moment zo een plateau tegenkomt en wat kan ik eraan doen?

Een secundaire vraag is: ben nu in totaliteit iets van 15 kilo afgevallen waarvan 90% vet is ( wat mij goed lijkt?) maar in mijn cutperiode ben ik ook vet in mijn gezicht verloren (naar mijn mening iets teveel), is dat een teken dat ik toch iets fout doe en/of kan er wat aan gedaan worden of moet ik dat maar voor lief nemen tot ik ga bulken?

ALvast bedankt voor enige hulp

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X