welke voeding heb ik nodig bij mijn sportschema om gezond bezig te zijn????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke voeding heb ik nodig bij mijn sportschema om gezond bezig te zijn????

Hallo,

Ik ben een vrouw van 23 jaar en ik weeg rond de 60kg en heb een vetpercentage van 13.6%.

Ik geef les op een sportschool en trainingsschema ziet er als volgt uit:
    Ma 1 cardio les (high impact) en 1 krachttraining les
    Di rustdag
    Woe 1 cardio les (High impact)
    do 2 cardio lessen (low impact) en 1 krachttraining les
    vrij mix les (kracht en cardio) en 1 cardio les (High impact)
    Zat mix les
    zon rustdag

Ik zou graag nog een beetje af willen vallen en verder gewoon lekke fit blijven en genieten van het sporten en het lesgeven.

Wellicht zijn er mensen die wat tips voor mij hebben wat betreft voeding en sportschema?

Mijn eetschema ziet er ongeveer als volgt uit;
    ontbijt; kommetje volkoren muesli met soja melk vanille smaak of brintapap met soja melk light
    tussendoortje; 1 voorverpakt stuk ontbijtkoek 'minder suikers'
    middag; 1 snee volkoren brood met kipfilet, dunnetjes besmeerd met yofresh mayonaise en wat rucola-sla
    tussendoor; banaan en appel
    avond; iets met koolhydraten, vis of kip en veel groente
    tussendoortje; druiven of rozijnen

Ik ben een beetje verslaafd aan de druiven en rozijnen, een gezond tussendoortje, maar kunnen ze ook kwaad als je er te veel van eet?

Is mijn eetschema en beweegschema zo een beetje in balans? Of heeft iemand nog tips voor beter herstel van spieren of om vermoeidheid tegen te gaan? (Wat is goed voor mijn lichaam, maar wordt ik niet dikker van?)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Zie mijn post in je voorsteltopic! Minus de opmerking dat je beter in de voedingssectie kan posten dan
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Regels...geduld...
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Van te veel rozijnen en druiven kan je zeker dik worden.Maar ik vraag mij af...als je les geeft op een sportschool,dan lijkt het mij dat je dat toch wel weet?:$

Comment

Originally posted by anouk22 View Post
          Van te veel rozijnen en druiven kan je zeker dik worden.Maar ik vraag mij af...als je les geeft op een sportschool,dan lijkt het mij dat je dat toch wel weet?:$
          De triest waarheid is, dat heel veel mensen daar geen tot weinig verstand hebben van hoe het lichaam werkt en zeker niet wat betreft voeding.

Comment

ik zal even wat toelichten;
            Ik heb vroeger een eetstoornis gehad en de laatste 3 jaar, met name laatste driekwart jaar, ging het weer de anorexia kant op. Daarnaast geef ik pas sinds kort les en doe ik dat als bijbaantje. Op de cursus heb ik inderdaad geen uitleg over voeding gekregen. Met behulp van een coach ben ik nu bezig langzaam weer een "fatsoenlijk" eetpatroon te creeeren, maar de nadruk ligt eigelijk meer op mijn geestelijke vooruitgang. Omdat ik merk dat ik meer energie nodig heb om fatsoenlijk les te kunnen geven, ben ik er denk ik wel aan toe om langzaam meer en/of anders te kunnen eten. Daarnaast wil ik gewoon de zekerheid hebben dat ik gezond bezig ben wat betreft eten, maar er ABSOLUUT niet dikker van wordt. Wie kan mij daar mee helpen?( een dietist weet vaak toch te weinig over specifieke sportvoeding)

Ik hoop dat ik hiermee toch wat duidelijker ben geworden, en dat iemand mij kan helpen.
            De reden dat ik heb bij afslanken heb gezet is omdat ik volgens het vetmeet-apparaat op de sportschool sinds begin maart in vetpercentage omhoog ben gegaan en ik ben gewoon hel erg bang om dikker te worden(ik heb geen ondergewicht) vetpercentage was in maart 13,8% en vandaag 16,4%

Groetjes

Comment

Als ik zo bekijk wat je zoal eet, constateer ik, dat je veel te weinig eet.

Wat je zou moeten doen is, je behoefte bepalen en langzaam daarna toe opbouwen. Dus zolang je met kleine stapjes verhoogt, zal de vettoename minimaal zijn en misschien dat je ook wat meer spier erbij krijgt, zodat het vet misschien wel een beetje stijgt, maar je vetpercentage niet. ( zo zie je er waarschijnlijk nog strakker uit, dan nu )

Je weet je vetpercentage, dus je kunt je behoefte zo uitrekenen. Ik moet wel zeggen, dat je niet lager dan 14% moet gaan. veel lager dan dat, is niet meer gezond voor een vrouw.

en niet bang zijn om in vet aan te komen, want zo snel gaat dat niet. Verhoog met kleine stapjes, totdat je op je behoefte zit. En ook al mocht je in de toekomst 1 kilo aankomen, dat is geen ramp, desnoods zou je er voor kunnen kiezen, om weer 1 kilo af te vallen ( wel op de goeie manier en geen sonja bakker )

Zorg dus dat je je voeding op orde hebt, informeer je eerst goed en jij hebt controle over je lichaam en vooral zekerheid. Je angst wat betreft eten, ontstaat denk ik door je onwetendheid. Je weet niet wat je het beste kunt eten en vooral niet hoeveel. Je durft daarom ook niet zomaar iets meer te nemen, zonder dat je weet, wat het met je doet. Waarschijnlijk bekijk je de dingen daarom ook veel dramatischer, dan ze werkelijk zijn. Goed informeren is daarom ook belangrijk, zodat je precies weet wat er gebeurd.

Ik wens je veel suc6

Comment

Misterfit, je haalt me de woorden uit de mond

Met een kleine aanvulling richting Curly: spieren wegen meer dan vet. Dus kans is groot dat je wel zwaarder wordt, maar niet dikker.
                Dat je het even weet.
                Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

je kan met een spreadsheet waar de gegevens van KCAL en dergelijke zijn ingegeven lekker zelf puzzelen aan een voedingsschema dat helemaal top is voor jezelf

Het is dan wel aan te raden dat je eerst je voedingsbehoefte een keertje uit gaat rekenen, je kan dan kiezen om op onderhoud te eten of op net eronder (say 100Kcal?) zo kan je nog op een lichter tempo wat vet verbranden.

Van je trainingsschema kan ikzelf niet echt opmaken WAT je nu net doet als je gaat cardio'en of krachttrainen misschien is het handig als je dat even zou willen toelichten? enkele vormen van cardio gaan nu eenmaal beter voor sommige mensen dan voor anderen dus misschien kan je wat anders proberen als dit je geen gewenste resultaten opleverd?
                  "those who want glory need to realise how much pain it takes to get there"

Comment

Originally posted by erikv View Post
                    Misterfit, je haalt me de woorden uit de mond
                    srry, volgende keer mag jij weer

Comment

Nu heeft Pinada je in je vorige topic al wat advies gegeven. Toch staat die ontbijtkoek er nog steeds in?! Ik vraag me dan af wat je wilt; advies of gewoon horen wat je wílt horen.

Over je vetpercentage (aangezien die daar al op 13,nogwattes stond) lager is slecht. Waarom slecht? Omdat je menstruatie dan zwaar onregelmatig is, je (tijdelijk) onvruchtbaar raakt, je vet gaat verbranden wat je organen beschermd, je weerstand vreselijk naar beneden valt, en nog tig andere dingen.

En jij geeft les, maar ondertussen weet je niet wat verstandig is om te eten? Sterker, ondertussen weet je totaal niet wat je behoeftes zijn? En je gebruikt als excuus dat je nooit die info hebt gekregen? Nu is het lastig dat je die info daar niet kreeg. Maar de info ligt overal (ook hier op dit forum, waar jij al een tijdje zit) voor het oprapen. Beetje simpel als je er zelf ook geen moeite voor doet...
                      Nou, geef jezelf een schop onder je kont, en ga lezen en vooral DOEN. Succes.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X