afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afvallen

Hey hallo,
    Ik wil graag gaan afvallen,ik ben 1,78cm en weeg 104,4kg(wil graag 78/80 wegen)
    Sport sinds deze week 3x in de week 2x spinning en 1x fitness

Nu heb ik mijn voeding ook proberen aan te passen(voorheen deed ik super veel snoepen)Daarom ben ik te dik

ontbijt:Kom yoghurt met kellogs (die special K),kopje thee
    tussendoor:liga of cruesli reep
    Lunch:2a3 sneedjes bruin brood met kaas of kipfilet,fricando en 1x fruit
    tussendoor:fruit
    avond eten 2 normale aardapelen,veel groente stukje vlees +/-150GR
    tussendoor:koekje,thee/kofie
    tussendoor:fruit of groente
    ongeveer 2 liter water

NU weet ik dus totaal niet of dit te veel is of te weinig.Ik heb in iedergeval nog geen last gehad van honger deze week.

Graag jullie mening over mijn eet schema

Liga, mueslireep en koekje eruit. Special K is wat mij betreft ook troep en mag je er gewoon uitgooien. ( kijk eens rond, wat andere mensen zoal eten bij het ontbijt en tijdens het afvallen/cutten )

Zet even de kcal en de KEV verdeling erbij ( Koolhydraten, Eiwitten, Vet )
    Ook even je behoefte uitrekenen en erbij zetten, ik kan zo niet zien of je te weinig, te veel of genoeg eet.

Hersenloos gaan afvallen, werkt meestal averechts. Dus ga in ieder geval eerst met die dingen aan de gang en verdiep je nog eens wat meer in de materie, hier op het forum.

Comment

Wat Misterfit zegt ! Lees de stickies ook eens door, zo beantwoord je de meeste vragen !

Succes!
      Flexcup 2012: 2e Plaats C Klasse -80kg

Comment

schema ziet eruit als een sonja bakker schema. En die zijn KUT!
        Lees de stickies inderdaad door, bereken je persoonlijke behoefte en stel aan de hand daarvan je schema samen.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Hoi,

Ik wil zelf ook afvallen.
          Dit door te letten op mijn voeding en 3/4 keer per week te gaan sporten (cardio)
          Ook ik ben op zoek naar een voedingsschema, en ben door mijn vriend naar deze site verwezen.
          Nu zie ik dat er reacties zijn geplaats waarin gesproken wordt over stikkies.
          wat zijn dat, en waar kan ik die vinden. wellicht kom ik daar ook verder mee.

alvast bedankt!

Comment

Stickies zijn de rode topics bovenaan een subforum, aangegeven met een punaise.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Tussendoor lijken die liga's of repen me niet handig...neem wat (ongezouten) cashewnootjes, amandelen of pinda's. Wel letten op je vetinname natuurlijk.
              "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Uitgegaan van jouw gewicht lengte etc.
                ga ik ervan uit dat je ongeveer 2800kcal per dag moeten eten,
                om niet af te vallen of bij te komen.

Op het moment eet je ruim gerekend rond de 2000 calorien per dag.
                er zit teveel koolhydraten in, te weinig eiwitten en gezonde vetten.
                je eet nu ongeveer 60g eiwit, 20-30g vet, veel te veeeel koolhydraten.

jouw verhouding van voedsel zou ongeveer zo moeten zijn:
                175g eiwitten per dag (elke 1g eiwit heeft 4 kcal = 700k cal)(25%)
                77g vet (voornamelijk onverzadig) (1g vet is 9kcal =700kcal)(25%)
                350g koolhydraten (1g kh is 4kcal = 1400kcal)(50%)

Als je wil afvallen moet je onder je dagelijkse behoefte eten.
                als je ongeveer 250-500kcal per dag onde rje behoefte gaat eten,
                en daarbij je sportprogramma doet zul je op een gezonde manier afvallen.

die kcal die je onder behoefte gaat, kun het beste voornamelijk weghalen bij je koolhydraten. maar bijv 150g eiwit, 70g vet, 300g kh is ook al veel beter dan dat je nu doet.

conclusie: Bereken je dagelijkse behoefte op
                Voedingsbehoefte.nl - Vetten, Gezonde vetten, Voedingsschema

kijk wat je behoefte is, en maak een normaal schema dit keer.
                probeer rond de 200-500kcal onder je behoefte te gaan met je schema.
                post het hier, en je zal zeker feedback krijgen.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik vraag me echt af hoeveel je op dit forum gelezen hebt, en wat je wilt horen.
                  In iedere maaltijd zitten aardig wat koolhydraten/suikers.

Reken uit hoeveel cal je per dag eet, en hoeveel cal je per dag eet. Doe hetzelfde met de eiwitten, vetten, koolhydraten. Goede vetten zijn alleen maar goed voor het afvallen, net als eiwitten. Van koolhydraten en cal heb je liever minder.
                  Lees de stickies en kijk welke voeding jij lekker vind, en welke goed op je schema aanpast. Succes.
                  Last edited by Patricia86; 12-06-2009, 17:41.

Comment

Ohwja.. En weet je wat een groot nadeel is van veel suiker? Los van dat het niet vult, krijg je alleen maar zin in meer suiker. Als ik me periodes heb waarin ik veel suiker eet, merk ik echt dat ik moet 'afkicken', en daarna de drang naar suiker minimaal is. Van goede voeding gaat je stofwisseling omhoog. Dus makkelijker afvallen door meer te eten.

Comment

Klopt ja. Suiker is echt verslavend.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

eat your veggies
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X