Carb tapering <> HIIT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Carb tapering <> HIIT

Hallo Allemaal,

Ik ben in de cut, en zoals aanbevolen door BFFM ben ik bezig met carb tapering: geen carbs meer (behalve uit groente) laat op de dag. Ik heb wel gemerkt dat ik voor en na KT wel wat carbs moet nemen, dus ik de carb tapering kan ik alleen doen op Niet_Trainingsdagen. Ik train na mijn werk 18.30 tot 19.30.

Mijn schema ziet er nu in hoofdlijnen zo uit:
    Trainingsdagen - 200kcal onder behoefte. Laatste carbmaaltijd na de training (complexe carbs) om 20.30
    Niet_Trainingsdagen - 400kcal onder behoefte. Laatste carbmaaltijd om 12.00 (en nog 50gr cashews om 1400).

Ik wil nu op Niet_Trainingsdagen beginnen met HIIT (2x per week). Is het nu wel of niet raadzaam om voor en/of na carbs te nemen voor de HIIT sessies?

De HIIT sessies zullen ook 18.30 tot 19.30 plaatsvinden, dus mijn glycogeendepots zullen ver leeg zijn als ik aan de HIIT begin... Spierverlies moet tot een minimum beperkt worden, maar er moet nog veel vet vanaf (zit op 19%).

Alvast bedankt!

Met HIIT heb je geen carbs nodig. Je hebt genoeg aan 50gr op een dag om dat te doen.

Dus als je op een niet sportdag ontbijt hebt met 25gr havermout en dan elke maaltijd 50ish gram groenten. Dan heb je genoeg carbs.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X