4,5 Kg afgevallen en maar 1.2 % vet eraf!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4,5 Kg afgevallen en maar 1.2 % vet eraf!?

Beste Bodynetterzz!,

k zal me even voorstellen.

Ik ben robin, ik doe al zo'n 2 jaar aan krachttraining, kickboxen en af en toe cardio.
    maar de zomer is in aantocht dus wil ik graag van dat buikje af.

Statz; 76 kg
    178 Cm
    17 jaar.
    Vet % ; 14.2

ik heb op de site al wat rondgezocht naar cutschema, stickie's etc. etc. en heb daarbij naar producten gekeken wat k wel kan gebruik tijdens de cut.

dit is dan wat ik zoal op een dag eet;

5:00 1 proteine shake
    6:30 2 volkoren sneetjes met pindakaas
    8:00 Sultana
    9:30 2 broodjes kipfilet/zalm/tonijn en appel en een kiwi.
    11:30 Sultana
    13:00 2 broodjes kipfilet/zalm/tonijn en appel en een mandarijn.
    15:30 1 broodje pindakaas
    16:00 1 broodje kipfilet/zalm/tonijn.

Van 16:45 tot 18:00 KT en Cardio(Interval).

18:00 eet ik meestal aardappelen met groenten en vlees.
    20:30 Bak magere franse kwark.

mijn trainschema;

Ma; 45 min Cardio(interval)
    Di ; Kt en 30 min cardio(interval)
    Wo; Kt en 30 min cardio(Interval)
    Do; 45 min Cardio(Interval).
    Vr; Kt en 30 min. cardio(interval)
    Za; Af en toe KT en cardio 30/45 miin(interval)

ik ben 31 mei begonnen met me eetschema en heb toen ook cardio na me krachttrainen erbij gedaan.

nou zit ik dus met een probleem, 31 mei woog ik 80 kg met een vetpercentage van 15.4 %, dat was 12.3 Kg vet.

Toen begon ik dus met cardio/eetschema;

31 mei ; 80 Kg
    7 juni ; 77.6 Kg
    14 Juni; 76.6 Kg
    21 juni; 75.8 Kg

en ik heb vanochtend me vet weer gemeten. en dan stond nu op 14.2% met 11.2 kg vet.

dus ik ben in totaal 4.2 kg afgevallen, en maar 1.2 % in vet gezakt. waarvan dus maar 1.1 Kg Vet.

maar die andere 3.1 kg dan? Spiermassa? dat zint me namelijk totáál niet.

me ''4-pack'' is wel een beetje meer zichtbaar geworden. maar t lijkt wel of ik meer een opgezette buik krijg ofzo. als ik zit heb ik een ongelofelijk grote buik. maar als ik lig en ik span me buikspieren aan zie ik er wel 4 zitten en lijk ik ook zeer slank.

ik heb begrepen dat de sultana niet echt goed is. maar k zit in de bouw en dat duw ik dan snel even achter me kiezen. maar wat kan ik daarvoor in de plaats nemen? Cashewnoten ofzo?

en als er nog meer commentaar is altijd welkom.

alvast bedankt,

robin.
    The only Limitation is your Imagination!..

Sultana zou ik er inderdaad uitmikken. Cashewnoten kan, als het past qua vetten.

Maar wat betreft je vetpercentage: hoe meet je dit? En je wordt op het oog dus wel droger?

Vind trouwens wel dat je veel cardio doet.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
      Sultana zou ik er inderdaad uitmikken. Cashewnoten kan, als het past qua vetten.

Maar wat betreft je vetpercentage: hoe meet je dit? En je wordt op het oog dus wel droger?

Vind trouwens wel dat je veel cardio doet.

ik meet het via zo'n vetmetertje wat je voor je uit moet houden.

alleen me 4-pack word beter zichtbaar, voor de rest merk ik niet zoveel.

ik heb nog niet uitgerekent wat me energie behoefte is etc.

maar ik denk toch niet dat ik zóveel onder me onderhoud zit dat ik in 4 weken 3,1 kg spier kwijt ben:S.

ik weeg trouwens wel in de morgen, zonder iets te eten of te drinken. ga wel altijd eerst naar het toilet.

en de vetpercentage doe ik meestal na me krachttrainen of cardio. rond 6 uur dus.

kan het ook wezen dat daar verschil in zit ? wanneer ik het doe?

maar k ben bang dat ik straks weer teveel vetten eet als ik die cashewnoten erin doe. zijn er nog andere opties?

Comment

4 weken tijd...
        gemiddeld is 0.5-0.7kg met 0.5% vet per week een goed gemiddelde. Dus zou je ergens rond de 2.8kg en 2% vet kwijt kunnen raken. Met je huidig schema ben je dus te veel afgevallen en niet optimaal vet.

Geen idee of je eetpatroon klopt. Weet niet wat je onderhoud kcal is en wat je qua macro voeding verdeling moet hebben. En er staat niet vermeld hoeveel je met je huidige eetpatroon binnen krijgt. Pas als je dat weet kun je bijhouden hoeveel eiwitten en vetten je eet.

Nu val je te snel af qua gewicht en te weinig vet. Of te wel te veel spier. En dat komt omdat je eetpatroon niet klopt.

Je moet altijd meten op hetzelfde moment onder dezelfde omstandigheden anders krijg je incorrecte gegevens die afwijken.

Comment

ehm je moet toch juist voor de training je vetpercentage meten? na de training is geen juiste waarde. in ieder geval zo heb ik het geleerd of misschien is het onzin ?

Comment

Je moet meten als je uit bed komt en net naar de wc bent geweest voordat je ook maar iets gaat doen. En dan elke week op die dag onder die omstandigheden weer meten. En anders inderdaad voor het trainen en zorgen dat je elke keer hetzelfde doet om de metingen gelijk te houden.

Comment

Je doet veel te veel. Interval training maximaal 3x per week (voor vetverbranding dan, als je wedstrijden wilt gaan lopen is het anders), en 3-4x per week KT is de grens voor de meesten.

Zou dat dus aanpassen om mee te beginnen.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ten eerste lijkt het of je veel te veel doet.
                tijdens cutten zou ik persoonlijk 2-3xpw fullbody doen,
                en 2xpw hiit, 2-3 rustdagen.

bereken je behoefte,
                bereken wat je binnenkrijgt,
                pas je schema aan.

dat men spiermassa verliest is normaal als men wil afvallen,
                maar je doel is natuurlijk zo min mogelijk te verliezen

Ik denk dat doordat je zoveel traint,
                juist je massa verbrand.

maargoed ga maar eens rekenen,
                en post een schema, dan kunnen we meer zeggen
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

plus als je goed rekent:

had je vooraf: 12.32 kilo vet
                  en achteraf: 10.76 kilo vet.

maakt een verschil van 1.56 kilo en niet 1.1 kilo (bijna halve kilo verschil)
                  (dus zou je ipv 3.1 maar 2.64 kilo massa kwijt zijn)

(daarnaast moet je op zelfde tijdstoppen meten om een goed meetresultaat te verkrijgen. als je bijvoorbeeld een glas water drinkt en je gaat dan meten, dan zegt zoon apparaat gewoon dat je vet% hoger is geworden.)
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik heb 22% met die dingen, terwijl mijn abs al afgelijnt zijn ontspannen... Vertrouw die dingen niet, wat zegt de spiegel?
                    the one and only tabata overlord

Comment

ik zal morgen wel me behoefte berekenen en wat ik binnenkrijg etc.

kga nu lekker op bed:P.

jullie horen nog van me.

alvast bedankt!

Comment

nieuwe ronden nieuwe kansen

kheb me energiebehoefte uitgerekent

kcal totaal; 2950.
                        eiwittotaal; 165 gram
                        klhydraten; 456 gram
                        vetten; 65 gram

heb ff een klein schemaatje gemaakt wat ik zo ongeveer eet op een dag;

kcal eiwitten koolhydraten vetten

8 broodjes 700 23 110 8,5

Protein shake 111 27 0.6 0.3

Sultana? 330 5.4 6.4 5.4

Kipfilet 151 29 0 3,0

Pindakaas(2 br) 200 8 5 16

2 appels 120 2 28

2 kiwi’s 48 12

aardappelen 340 10 70

biefstuk 250 40 6.0

kwark(500gr) 320 65 15 0.5

Totaal; 2570 kcal 200 gram eiwit 245 koolhydraten 39 vetten.

ik zit dus 400 kcal onder me onderhoud.
                        in eiwitten zit ik wel goed
                        koolhydraten en vetten dus te weinig.

maar met me kcal tekort zit ik wel goed?
                        en voor wat kan ik me sultana vervangen? handje noten?

kipfilet wissel ik af met tonijn/makreel op waterbasis. of kan ik dit op oliebasis kopen voor me vetten?

en wat Dynobet zegt; doordat ik zoveel traint juist massa verbrand.

ik train met vrienden. en die zeggen ook dat ik minder groot ben geworden. terwijl ik juist vaker doe trainen.

ik denk dat ik dus maar een stapje achteruit ga doen met KT en kijken hoe het dan gaat.

maar waarom maar 3 keer in de week interval? bedoel je daarmee álle soorten cardio of echt alleen interval.

als k voortaan 3 keer in de week KT ga doen. en na me KT een half uurtje Interval. en op rustdagen gewoon half uurtje/3 kwartier ga Joggen. Is dit dan ook teveel van het goeie of moet ik écht op rustdagen me ''rust'' pakken?

Last edited by vest; 22-06-2009, 11:28.

Comment

Je onderhoud is dus 3000kcal
                          Je gaat er -500 dus 2500.
                          2.5gr eiwit per 1kg lichaams gewicht (200gr = 800kcal)
                          60gr onverzadigd vet (540kcal)
                          rest qua kcal aan koolhydraten (290gr koolhydraten)

3-4x KT in de week en 2-3x op niet KT dagen kun je 20-30mins interval cardio doen. Meer niet qua cardio of kracht.

Op dagen dat je geen KT doet zou ik nog verder zakken in kcal door koolhydraten te schrappen tot 100-140gr.

Comment

Je zou alleen je dierlijke (en evt soja) eiwitten moeten meetellen. Niet die van brood enz
                            Eiwitten uit kipfilet is best veel, maar als je er iets meer dan een pakje op gooit, kan dat best kloppen.
                            Wrom vervang je die sultana (?) niet voor iets beters? Vis, nootjes ofzo?

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Je zou alleen je dierlijke (en evt soja) eiwitten moeten meetellen. Niet die van brood enz
                              Eiwitten uit kipfilet is best veel, maar als je er iets meer dan een pakje op gooit, kan dat best kloppen.
                              Wrom vervang je die sultana (?) niet voor iets beters? Vis, nootjes ofzo?

jaa dat wil ik ook doen maar k doe werken en heb dan niet tijd om even rustig een blikkie vis op te eten.

k zat ook al te denken aan noten. maar welke? en hoeveel dan?

kan japanse mix ook?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X