Vetverbranding in verband met cardioduur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetverbranding in verband met cardioduur

Verbrand ik meer vet als ik 1 uur aaneengesloten fiets dan dat ik 10 min fiets, 1 uur rust, 10 min fiets, 1 uur rust etc? (6 keer)

Ik ben na 1 uur aaneengesloten vermoeider en ik heb het idee dat ik meer verbrand.
    You can not become LEGenDArY without Legday

Ik denk dat het beter is om het in 1 uur te doen. Je begint pas met het verbranden van vet na minstens 10 minuten.
    Probeer anders HIIT, bijv: 1 minuut snel, 1 minuut rustig, 1 minuut snel, 1 minuut rustig, en dat een minuutje of 15 om mee te beginnen (het is zwaar ), zo krik je je metabolisme ook wat op voor NA de cardio.
    Mvg,
    Bonehead

Comment

Ben geneigd te zeggen dat het laatste beter is.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Ben geneigd te zeggen dat het laatste beter is.
        U bedoelt de 6x 10 minuten?
        Verklaar uw nader s.v.p.,

In mijn ogen:

6x 10 minuten: Meer verspreid over de dag, maar je hebt er geen profijt van want vetverbranding start pas na zo'n 10 minuten. Dus telkens als je stopt zou het pas beginnen.

1x 1 uur: Vermoeiend, maar wel effectiever..

Zoals ik al zei kan je ook HIIT proberen.
        Mvg,
        Bonehead

Comment

Originally posted by Bonehead View Post
          Ik denk dat het beter is om het in 1 uur te doen. Je begint pas met het verbranden van vet na minstens 10 minuten.
          Probeer anders HIIT, bijv: 1 minuut snel, 1 minuut rustig, 1 minuut snel, 1 minuut rustig, en dat een minuutje of 15 om mee te beginnen (het is zwaar ), zo krik je je metabolisme ook wat op voor NA de cardio.
          had volgens mij ergens gelezen dat je het vet na 20 minuten pas begint te verbranden.

Comment

Originally posted by martin01 View Post
            had volgens mij ergens gelezen dat je het vet na 20 minuten pas begint te verbranden.
            Haha zou goed kunnen , iedereen zegt wel iets anders in feite, maar de precieze tijd weet ik niet.
            Mvg,
            Bonehead

Comment

Het is een moeilijke kwestie vind ik.
              Voor vetverbranding is HIIT erg goed. Maar Hiit bedoelt wel dat je rustig met volle bak afwisselt. Niet normaal tempo met helemaal niks.
              Aan de andere kant;..als ik een uur fiets ben ik moe na 45 mins. En als ik moe ben kost het me meer energie om de snelheid te behouden. Meer energie = meer kjoule= meer kcal.

Maar ja;..aan de andere kant. kcal = gedane arbeid. En 35 km in uur fietsen of 35 km in 10 uur;...is dezelfde arbeid.

vetverbranding start pas na zo'n 10 minuten is wel waar. Maar het gaat ook op APOC. Dat is belangrijker;..de kcal die je na training verbrand. Daarom verbrand je met TABATA zo veel. En dat is maar 4 minuten

Ok;..nu raak ik in de war hahaha

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                Voor vetverbranding is HIIT erg goed. Maar Hiit bedoelt wel dat je rustig met volle bak afwisselt. Niet normaal tempo met helemaal niks.
                Aan de andere kant;..als ik een uur fiets ben ik moe na 45 mins. En als ik moe ben kost het me meer energie om de snelheid te behouden. Meer energie = meer kjoule= meer kcal.

Maar ja;..aan de andere kant. kcal = gedane arbeid. En 35 km in uur fietsen of 35 km in 10 uur;...is dezelfde arbeid.

vetverbranding start pas na zo'n 10 minuten is wel waar. Maar het gaat ook op APOC. Dat is belangrijker;..de kcal die je na training verbrand. Daarom verbrand je met TABATA zo veel. En dat is maar 4 minuten

Nu maak je mij ook in de war.

In principe denk ik dan dat het volgende het beste zal werken:
                2x30 minuten. Met een uurtje of 2 rust ertussen. Zo wordt je nog niet moe, maar verbrand je wel fatsoenlijk vet.

Maar de keuze is aan jou,
                Succes!
                Mvg,
                Bonehead

Comment

Originally posted by Bilo View Post

haha
                  de beste optie is gewoon heel simpel:
                  niet lullen maar gewoon doen

Comment

Originally posted by martin01 View Post
                    haha
                    de beste optie is gewoon heel simpel:
                    niet lullen maar gewoon doen
                    Klopt , maar een beetje wetenschap kan geen kwaad .
                    Mvg,
                    Bonehead

Comment

Nou niet alleen de wetenschap;..voor mij is dit praktisch.
                      Ik merk namelijk dat in een flink tempo fietse bij mij goed werkt om vet te verbranden.
                      Nu fiets ik vaak 1,5 uur. Maar laatste tijd vind ik het ook leuk om ergens heen te fietsen. net zoals gisteren toen ik bij vrienden wat ging drinken. Fietste ik 45 mins heen,..1,5 uur water drinken en wat lullen....en toen 45 mins terug.
                      Dan vraag ik me af of ik evenveel verbrand. Ik was iig minder moe

Comment

Volgens mij kan je beter 1 uur achter elkaar fietsen, zal je meer vet verbranden als dat je dat in etappes doet.
                        Je hartslag elke keer weer tot een niveau brengen tot je vet gaat verbranden lijkt me langzamer gaan.
                        Als je een uur achter elkaar gaat fietsen zal na een x aantal minuten je hartslag 140/150 zijn. Deze hartslag zal je dan een uur achter elkaar aan kunnen houden.
                        Als je elke keer weer op moet starten om die 140/150 slagen per minuut te halen, heb je dus minder tijd om op die 140/150 te blijven fietsen.
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Als jij in die 10 minuten harder fiets gemiddeld dan in een uur, dan ja is 10 minuten beter. Als jij 10 minuten op je aars gaat zitten en fiets als een oma met reuma nee dan is dat niet beter nee.

Waar zit het enigma dat ik hier schijn te missen

Dat gezegd hebbende, who the fuck cares hoeveel calorieën je verbrandt of het er nou 250 of 275 zijn zal je lichaam zich echt aan ze kont roesten. Gaat erom dat je bezig bent. Denk je echt mensen die bezig zijn met prowler pushes zich ook maar enige zorgen maken of ze nou wel of niet de 300 calorieën hebben verbrand zodat ze precies 500cal in de min zitten. Don't overcomplicate things
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik denk dat je net zoals bij voeding moet uitgaan van het totaalplaatje. Vet verbranden doe je immers niet enkel tijdens cardio.

De reden waarom ze zeggen dat je pas na 20 minuten cardio vet verbrandt is waarschijnlijk omdat je eerst de opgeslagen koolhydraten verbruikt.Stel dat je dan na die 20 minuten stopt met cardio en in een zetel gaat zitten, verbrand je vet omdat je lichaam geen energie meer uit koolhydraten kan halen om de verschillende processen in je lichaam te ondersteunen.

Heel simpel gezegd, misschien te simpel en zit ik er helemaal naast Maar als ik nu de tendens zie bij voeding en gewichtstoename of afname (IF,...) komt het hier op neer:
                            Dagelijkse kcal inname - dagelijkse kcal behoefte = gewichtstoename of afname.
                            Het maakt dus niet uit wanneer je eet, het totaal telt. Wie weet is dit bij cardio hetzelfde?
                            @ ketIF

Comment

Ik denk echt als je je zorgen gaat maken of je 2x45 min moet fietsen of 1x90 min, dan leef je echt compleet in het donker over wat je allemaal nog kunt leren m.b.t. bodybuilding
                              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X