hulp nodig met voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp nodig met voedingsschema

hallo allemaal,
    ik ben mustafa ik ben 16 jaar, weeg 88 kilo met 24% lichaamsvet vandaar dat ik wil afvalle
    wat ik wil wete of jullie nog suggesties hebben om het te verbeteren me helpen met het avond eten want daar ben ik nog niet over uit
    mijn voedingschema ziet er als volgt uit

07:00
    brinta wake up 48 gr met 300ml halfvolle melk
    cal: 310
    eiwitten: 13.4
    koolhydraten: 31.8
    vet:5
    10:00
    80 gr volkorenbrood
    cal: 168.80
    eiwitten:6.72
    koolhydraten: 32.40
    vet: 1.44
    50 gr kipfilet
    cal: 55
    eiwitten: 10.40
    koolhydraten: 0.0
    vet: 1.5
    20 gr walnoten
    cal: 132
    eiwitten: 3
    koolhydraten: 1.6
    vet: 12.6
    12:00
    80 gr volkorenbrood
    cal: 168.80
    eiwitten:6.72
    koolhydraten: 32.40
    vet: 1.44
    50 gr kipfilet
    cal: 55
    eiwitten: 10.40
    koolhydraten: 0.0
    vet: 1.5
    15:00
    3 eieren
    cal: 246
    eiwitten: 21
    koolhydraten: 0
    vet: 18
    20 gr walnoten
    cal: 132
    eiwitten: 3
    koolhydraten: 1.6
    vet: 12.6
    18:00
    avondeten ben ik van plan rijst+vlees+groente te eten maar ik weet neit hoeveel gram van alles en de voedingswaarde dus ook graag hulp met avond eten

en voor het slapen gaan
    500 gr kongins magere naturel kwark
    cal:325
    eiwitten: 50
    koolhydraten: 26
    vet: 1

intotaal
    cal: 1592.6
    eiwitten: 124.6
    koolhydraten: 126
    vet: 55
    deze gegevens zijn zonder avondeten please help met dat

volgens voedingsbehoefte.nl zijn mijn behoeftes

Lichaamsgewicht: 88 KG
    Lichaamsvet percentage: 24%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2547 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 147 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 57 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 362 Gram

en ik weet dat ik 500 cal eraf meot halen om af te vallen maar ik weet niet zo goed hoe die die 500 onder de macro's moet verdelen ik dacht zelf aan
    200 gr eiwiten
    70 gram vetten
    en 200 gram koolhydraten
    ik doe om de dag ook nog full body

ik weet dat ik veel van jullie vraag maar ik ben nieuw en heb de stickies al een paar keer gelezen maar dit is tot waar ik kom vandaar dat ik jullie hulp vraag
    alvast bedankt en hoop op veel en veel reacties

Is niet nodig om 2 keer te posten hoor.
    De dingen die je eet zijn goed, enkel te weinig. Er is dus nog werk aan.
    Eiwitten moeten omhoog (tot 2.5 of 3 x gewicht), vetten evt ook nog wat omhoog. Met de carbs moet je dan wat "goochelen". Neem zoveel carbs dat je in totaal ongeveer 200 kcal onder behoefte zit en pas ze dan aan na verloop van tijd.

Dit is de basis. Wat ik doe is op trainingsdagen carbs redelijk hoog houden (200gram), op niet trainingsdagen carbs laag (100gram) en vetten hoger en 1 dag in de week een refeed dag met 300gram carbs.
    Dit hoeft niet en moet je zelf wat aanvoelen, dit werkt bij mij maar misschien bij jou niet. Lees gewoon zoveel mogelijk en hou je vooruitgang bij en komt wel in orde

succes!
    @ ketIF

Comment

wat ik wil wete is wat moet ik toevoegen en eraf hale en als iemand me met mijn avondeten kan helpen zou dat geweldig zijn

Comment

Vis, vlees, melk, eieren, proteine shake, kwark,... Staat toch in de stickies?

En voor je avondeten, wat eet je normaal?
        Als ik bulk eet ik gewoon wat mn ouders klaarmaken, dan weet ik het exact aantal kcal ook niet. Nu ik cut vraag ik mn ouders wel om voor mij apart eten te maken zodat ik weet wat ik binnenkrijg.
        Niet alle ouders willen dit doen wat ik wel begrijp, maar het is toch belangrijk om een idee te hebben van wat je ONGEVEER binnenkrijgt. Neem een gemiddeld avondmaal en weeg hoeveel vlees/vis en aardappelen/rijst/pasta je eet en hoeveel vet er wordt gebruikt. Dan heb je er tenminste een idee van en kan je de rest van je voedingsschema aanpassen.
        @ ketIF

Comment

ok thanks ja mijn ouders willen dat best voor me doen alleen ik wist niet hoeveelheid van alles denk dat ik maar ga expirimenteren met de hoeveelheden brambo bedakt voor je advies
          ik hoop anderen nog ook adviezen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X