Veel afvallen,overtollig vel voorkomen, advies gevraagd.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nou, eergisteren geweest, zit hier nu met spierpijn haha! Maar ben nu in totaal ook 19 kilo kwijt, zo lekker zeg! Het geeft wel een heerlijk gevoel na het fitnessen! Was vergeten hoe leuk het was, als je er maar eenmaal bent he?!

Blobke.

Comment

Heb je toevallig een huisdier? Bijvoorbeeld een hond ofzo. Kun je ook als cardio gebruiken, rondje gaan lopen, balletje spelen en is nog ontspannend ook.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
        Heb je toevallig een huisdier? Bijvoorbeeld een hond ofzo. Kun je ook als cardio gebruiken, rondje gaan lopen, balletje spelen en is nog ontspannend ook.
        is dit serieus bedoeld of sarcastisch?
        Groeten

Comment

Denk serieus.
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by Revius View Post
            is dit serieus bedoeld of sarcastisch?
            Nee, dat meen ik serieus. Is ook een manier om aan cardio te doen, beetje creatief zijn is niets mis mee lijkt mij.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Hihi, een hondje heb ik niet nee, maar wel 2 kids die me bezig houden hoor. We gaan regelmatig op de fiets naar school (2,5 km heen, 2,5 terug). Scheelt ook. Vanochtend weer geweest naar de fitness, het werkt verslavend! Moet wel zeggen dat het ff wennen is hoor! Maar goed, het is voor een goed doel...

Blobke.

Comment

inmiddels zijn we alweer een poosje verder en het cardiofitnessen gaat lekker. Moet zeggen dat het bijna verslavend werkt! Ik krijg meer uithoudingsvermogen en merk dat mijn buikspieren sterker worden, heerlijk gewoon.

Het enige is dat ik minder snel afval, zo raar, want ik ga 3 keer per week ruim een uur en wandel op zondagavond ook nog eens ruim een uur en dan gaat het langzamer... Maar goed het zal wel weer een periode zijn. Ben inmiddels nu 23,4 kilo kwijt, dus het gaat nog wel, maar langzamer, terwijl ik juist wel hoopte dat het sneller zou gaan nu ik ook nog erbij sport. Iemand ideeen hoe dit kan?

Bedankt alvast voor de reactie.

Blob.

Comment

net resultaat!
                  Logisch dat het wat minder snel gaat, het blijft geen feest

Doe je inmiddels ook meer krachttraining
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Dank je! Ik richt me het meest op het cardio gebeuren, fietsen, roeien, crosstrainer, zo'n handfiets, steppen etc. Daarnaast train ik mijn buikspieren en mijn armspieren, omdat dat vel natuurlijk ook slapper wordt als je veel vet verliest. Weet zo ff niet hoe die apparaten heten, maar in ieder geval je armen naar voren duwen (is dat niet de shoulderpress?) en op het andere apparaat armen omhoog. Op het eind, zou beter zijn tegen spierpijn, ga ik nog even op de trilplaat.

Trouwens, de meningen waren wel verdeeld of je nou het beste een setje van 3 keer 15 keer de oefeningen te doen (met de shoulderpress en die andere) of net zolang doorgaan totdat het pijn gaat doen zeg maar. En dan heb ik het over je armspieren trainen (tegen de kipfiletjes zeg maar...). Wat vinden jullie hier van? Moet je even rust inlassen of gewoon doorgaan?

Blob.

Comment

Mijn mening is om allé spieren te gaan trainen. Met een fullbody schema, bij voorkeur met losse gewichten.
                      Je zal echt niet binnen een week een russische kogelstootster worden en het afvallen zal een stuk gemakkelijker gaan.

Cardio is overrated, je kan prima gortdroog komen te staan met goede voeding.
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Je denkt dat dat sneller gaat dan met cardio-fitness? Of je bedoelt om dat erbij te gaan doen?

Comment

Originally posted by Blobke View Post
                          Je denkt dat dat sneller gaat dan met cardio-fitness? Of je bedoelt om dat erbij te gaan doen?
                          full-body trainen en selectief cardio aan het einde van de workout. Aanvankelijk heb ik dit iedere workout gedaan bij het fb-schema door op hometrainer en loopband te stappen maar nu bij een split program is dat max 1 keer per week.
                          44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
                          ....

Comment

spieren wegen meer dan vet.
                            Nu je afgevallen bent en je bezig bent met sporten moet je niet meer naar gewicht kijken. Gewicht zegt niks. Het gaat om je vetpercentage.
                            Even extreem voorbeeld;..professionele bodybuilders wegen 130 kilo en hebben soms vetpercentage van 4 %. Dat ziet er heel wat strakker uit dan iemand van 90 kilo en een vetpercentage van 30 %

Dus mijn advies;...meet je vetpercentage! Dat kan je laten doen bij de sportschool. Zo te lezen zit je bij fitness first;....daar doen ze dat gratis
                            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post

Cardio is overrated.
                              \

Ben ik het niet mee eens.

Met cardio kan je heel goed vet verliezen, met inderdaad een voedingsschema.
                              Zeker bij een beginner denk ik dat je sneller vet verliest met cardio als dat je KF doet.
                              Waarom?
                              Vet verliezen is hartslag verhogen. Dat lukt sneller bij een beginner met cardio als met KF.
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Welkom Blobke, respect voor je hoor zoveel afvallen. Komt langzaam maar zeker wel goed....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X