Veel afvallen,overtollig vel voorkomen, advies gevraagd.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Waarom kies je er niet voor, om langzaamaan bijna alleen kracht in de sportschool te doen, en je cardio bv met je kinderen te doen? Geen idee hoe oud ze zijn, maar bv wekelijks zwemmen, skeeleren en dat soort dingen, vinden ze vast geweldig. Sla je 2 vliegen in 1 klap.

En idd, zoals Bilo zegt, spieren wegen zwaarder dan vet. Daarbij verbrand een spier ook energie, vet niet. Spier maakt alleen maar strakker. Dus, tijd om naar de spiegel te kijken, vetmeting of dat soort dingen. Je krijgt nu steeds meer resultaat, dan dat de weegschaal aangeeft.
    De cardio heeft je stofwisseling waarschijnlijk ook langzamer doen worden.. krachttraining geeft je stofwisseling weer een kick omhoog.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Patricia, hoe kan het dat cardio mijn stofwisseling langzamer maakt? Ik zou juist het tegenovergestelde denken. (heb er niet veel verstand van, klaarblijkelijk haha).

Ik ga proberen om op zaterdag krachttraining te doen en de overige 2 keer in de week cardio, is dat wat? Sowieso pak ik altijd wel mijn armen en buikspieren mee, omdat daar bij mij het vel het meest gaat flubberen. Volgens mij is er haast geen ontkomen aan hangend vel... Vanaf hoeveel weken moet je resultaten gaan zien?

Wel merk ik dat ik zelf veel fitter ben, dat is wel lekker hoor! Het is gewoon een beetje verslavend....

Super dat jullie zo mee denken!

Blobke.

Comment

Blobke, je zal zien dat na verloop van tijd je vel wel weer goed komt en weer strak gaat staan.. Hoeveel weken? Dat zou je wel willen he? Zo werkt het niet. Je huid wisselt of vernieuwd zich 1x per jaar, als ik het goed onthouden heb.. Dus zal je toch wat geduld moeten hebben, in tussentijd train je gewoon door. Net als Patricia ook al zei tegen je, spieren verbranden vet dus ook je krachttraining niet vergeten. Als je de cardio al lang achter elkaar doet zal het minder gaan opleveren, als dat het geval is las je weer meer KT in.. Laat je spieren werken om je vet te doen verdwijnen..Hoe meer spiermassa je hebt (krijgt), hoe sneller het gaat ...

Comment

Oke, dus als ik het goed heb begrepen, dan is het zo dat hoe meer spieren je hebt, hoe hoger je stofwisseling is, dus ook in de rust zeg maar. Als je alleen cardio doet, dan is alleen je stofwisseling hoger op het moment dat je aan het sporten bent? Maar je traint toch ook spieren als je bijv. aan het roeien of crosstrainen bent?

Maar goed, afvallen zou dus sneller moeten gaan met een combinatie van cardio en krachttraining... ik ga het proberen!

Blob

Comment

Grotere spieren gebruiken meer energie. En groeien doen ze niet echt van cardio.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Blobke View Post
              Oke, dus als ik het goed heb begrepen, dan is het zo dat hoe meer spieren je hebt, hoe hoger je stofwisseling is, dus ook in de rust zeg maar. Als je alleen cardio doet, dan is alleen je stofwisseling hoger op het moment dat je aan het sporten bent? Maar je traint toch ook spieren als je bijv. aan het roeien of crosstrainen bent?
              Bingo! Goed begrepen.
              Om die reden wil je als eerste tijd spenderen om de grootste spieren in je lichaam te activeren voordat je de kleinere gaat activeren. De grootste spiergroepen zitten in je bovenbenen, daarom dat je velen hier vaak over beenspieroefeningen hoort praten (bijvoorbeeld leg press machine of squats). Tijdens cardio (bijv. fietsen) gebruik je die spieren wel maar je belast ze niet tot dichtbij het maximum en dus activeer je ze niet voldoende.
              Andere grote spiergroepen zijn bijvoorbeeld je onderrug en bovenrug, borst, kuiten, triceps en biceps.

Het is niet mijn bedoeling om op alle slakken zout te leggen. Maar de opmerking dat vet zwaarder is dan spieren klopt niet. Een kilo vet is even zwaar als een kilo spieren. Wat er bedoeld wordt is dat het soortelijk gewicht van spieren groter is dan dat van vet. Dus het volume van een kilo vet (uitgedrukt in kubieke centimeters) is meer dan dat van een kilo spieren. En daarom krijg je een kleiner lichaam als je een kilo vet vervangt door een kilo spieren. Waardoor je ruimer in je vel komt te zitten. Maar, zoals al gezegd, dat trekt vanzelf bij.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik snap het! Ga mijn best doen! Teller staat op bijna 24 kilo kwijt, dus gaat goed! Maar er kan nog veeeel meer af...

Thanks!

Blobke.

Comment

Ik heb van verschillende bronnen gehoord dat als overtollig vel hebt dat je dan
                  (kippen)lever moet eten, ja het is echt niet te vreten daarom verkopen ze het ook als tabletten.
                  geef het dan enkele maanden de tijd en het vel is zo goed als weg want lever strakt het vel aan en geloof de bronnen van waar ik het weet hadden hetzelfde probleem en zijn dankzij die tabletten er vanaf geraakt !
                  dus veel geluk

Comment

Zo!!! waar kan je die tabletten krijgen, want als er een last van los vel heeft dan ben ik het wel , alleen rond mijn buik dan !!,

GR

Comment

Waar je ook de Instant-Zwartzenegger capsules krijgt denk ik
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by generaal_becky View Post
                        Ik heb van verschillende bronnen gehoord dat als overtollig vel hebt dat je dan
                        (kippen)lever moet eten, ja het is echt niet te vreten daarom verkopen ze het ook als tabletten.
                        geef het dan enkele maanden de tijd en het vel is zo goed als weg want lever strakt het vel aan en geloof de bronnen van waar ik het weet hadden hetzelfde probleem en zijn dankzij die tabletten er vanaf geraakt !
                        dus veel geluk

Geloof hier geen snars van.

Comment

Originally posted by Lukas View Post
                          Geloof hier geen snars van.
                          En hier nog 1........

Comment

Heu? Jullie denken dat het niet werkt? Zit ik me hier helemaal misselijk te eten aan de kippenlever! Had dan even wat eerder gereageerd, weet je wel wat voor kcalorieen daar in zit... 133 per 100 gram!

Fijn weekend!

Blobke.

Comment

Originally posted by Blobke View Post
                              Heu? Jullie denken dat het niet werkt? Zit ik me hier helemaal misselijk te eten aan de kippenlever! Had dan even wat eerder gereageerd, weet je wel wat voor kcalorieen daar in zit... 133 per 100 gram!

Fijn weekend!

Blobke.
                              Ik vind lever echt om te kotsen, zelfde als kwark. Er zitten wel veel proteinen in.
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Misvatting Kippelever bevat per 100gr-- 184 Kcal-- 28.0 Eiwitten-- 2.0 Kh-- 7.2 Vetten Dus goed voer..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X