Na het afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Na het afvallen

Hoi

Gelukkig ben ik klaar met het cutten. Hoe kan ik dit nu zo houden? Ik moet 2x in de week doorgaan met KT, 1x in de week hardlopen en verder op onderhoud eten. Ik hoef verder niet veel te groeien qua massa. Kan ik zo heel mijn leven dit lichaam zo vast houden?

Op onderhoud eten en trainen? Ik zou niet weten wat anders.

Comment

Hele rare vraag, voor n kerel van 19...

Comment

Het zal allemaal niet vanzelf gaan. Als jij dit lichaam zo wilt houden inderdaad onderhoudend eten. cardio bij houden. en blijven trainen ( onderhoudend )
        1.83
        93 KG
        19 JAAR

Comment

Als je je lichaam zo wilt houden hoef je geen cardio te doen als je op onderhoud eet anders val je nog af hé
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Ik kan me niet voorstellen dat het mogelijk is om je hele leven zo'n lichaam te houden. Wil je echt niet meer groeien of heb je je einddoel bereikt?
            Zou je dan geen nieuw doel opleggen?
            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
              Zou je dan geen nieuw doel opleggen?
              Zijn nieuwe doel is dat hij zijn hele leven het lichaam wilt behouden zoals het nu is.........en wat mij betreft mag jij hem daarin begeleiden hoor
              .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
              There is no failure except in no longer trying

Comment

Mwa, ik zal nog wel een beetje in spiermassa willen groeien hoor, maar ik wil mijn BF houden zoals hij nu is. En waarom is dit een rare vraag voor iemand van 19 jaar? Ik wou een kickboks lichaam, en dat heb ik nu. Een kinderhand is snel gevuld zeggen ze, en dat is waar, want ik ben nu tevreden. Een mager koppie, mooie benen, spieren op mijn rug, en een harde borst (ik zeg dus niet dat hij groot is)
                Nu zou ik alleen willen weten hoe ik zou moeten eten. Ik reken mijn energiebehoefte voor elke dag. Als ik een half uur ben wezen hardlopen, ik ben de hele dag wezen lopen op mijn werk, en ik ben nog 90 min. bezig geweest met krachttraining, dan bereken dit ik tot de intensiteitsniveau: zware training, en moet ik dus 4100 kcal eten.

Is het geen idee om elke dag te meten hoeveel kcal ik verbrand op basis van een hartslag meting?

En is het verstandig anders te trainen? Ik ben nu van plan om gewoon dezelfde setjes te blijven doen: 3x8, en dan zo zwaar mogelijk. Met squatten, deadliften, chinnen, BOR enz enz...

Bedankt voor de reacties tot zover.

Comment

Zolang je geen 130kg bent lijkt me 4100kcal een beetje hoog onderhoud...
                  Ik zou in ieder geval je onderhoud zoeken, in het begin zal je nog wel aankomen na je cut, maar dat zal niet lang duren.
                  Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                    Zolang je geen 130kg bent lijkt me 4100kcal een beetje hoog onderhoud...
                    Ik zou in ieder geval je onderhoud zoeken, in het begin zal je nog wel aankomen na je cut, maar dat zal niet lang duren.

Met 30 minuten cardio en 90 minuten krachttraining en nog eens een intensieve baan zou dat best wel eens kunnen die 4100 hoor.

Door die 30 minuten cardio gaat je onderhoud wel veel omhoog natuurlijk.
                    Deze zou je bijvoorbeeld weg kunnen laten als dit mogelijk is ivm conditie training of whatever.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                      Met 30 minuten cardio en 90 minuten krachttraining en nog eens een intensieve baan zou dat best wel eens kunnen die 4100 hoor.

Door die 30 minuten cardio gaat je onderhoud wel veel omhoog natuurlijk.
                      Deze zou je bijvoorbeeld weg kunnen laten als dit mogelijk is ivm conditie training of whatever.
                      Ik lees het meestal globaal en dus kwam ik tot de conclusie dat zijn bmr 4100 is, wat me nogal veel leek.
                      Maar het kan inderdaad goed dat je op een dag dat je kt, cardio en werkt 4100kcal als onderhoud hebt.
                      Groeten

Comment

Nee, ik moet hardlopen, want ik ben graag high.

Ik reken volgens: Wat Is Jouw Caloriebehoefte?

BMR: 2165 kcal
                        Onderhoud: 2977 kcal
                        Activiteitsniveau: 2 = lichte sport 2x in de week: 2x keer in de week Fullbody krachttraining, 1x in de week 30 min. hardlopen, verder dagelijks fietsen, lopen op school/werk/stage...
                        Leeftijd: 19
                        Lengte: 199CM
                        Gewicht: 90KG

Mijn ervaring is dat als ik 3000 kcal per dag eet (ook op rustdagen) ik op een lange termijn al in vet afneem. Want herstellen van je workout kost, lijkt mij, ook kcal?

Comment

In plaats van omslachtig te doen met kcals enzovoorts, kan je natuurlijk ook gewoon vaak op de weegschaal gaan staan. Dat is de meest direkte en objectieve terugkoppeling die je kunt krijgen. Zolang je gewicht niet al te veel verandert en je het gevoel hebt dat je BF niet al te veel verandert is er niks aan de hand. Eventueel kan je ook regelmatig je buikomvang meten om objectief in de gaten te houden dat je niet stiekem een zwembandje aan het groeien bent.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ja, goeie tip indd. Thanks.

Comment

Dat zou ik dus niet doen, want een weegschaal geeft totale lichaamsmassa weer en maakt geen onderscheid tussen spier, vocht of vet dat je verliest. En we weten allemaal dat als je te veel onder onderhoud gaat zitten je meer spier dan vet verliest. Dus nee van een weegschaal kun je niet op aan.

En om je lichaam te behouden moet je gewoon op onderhoud eten. Is dat 2900 dan eet je 2900 en geen 2100.
                              Last edited by Falstyr; 03-11-2009, 16:28.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X