onderhoud Kcal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• onderhoud Kcal

Hallo allemaal

Ik wil binnenkort een voedingsschema opstellen vanwege het feit dat ik vetter en vetter word en nu echt keer even klaar moet zijn. Nu zit ik met het volgende. Wat is mijn normale behoefte aan Kcal? Hier ga ik dan vervolgens, zoals door velen hier gezegd, 500 kcal onder zitten. Ik ben 19 jaar (bouw van iemand van 23, zo schatten ze me altijd in), 1.94 lang en 94 kilo.

Ik kan me nog herinneren van tijd terug dat mijn spiermassa 71 kilo is (weet niet zeker) en mijn vet% is 18% (dit weet ik wel zeker) volgens een apparaat waar ik op moest gaan staan. toen was ik echter ook nog 88 kilo en deed ik braaf aan krachttraining en cardio. Dit was half jaar terug. In de tussentijd heb ik niet meer gefitnesst maar ben wel begonnen met roeien wat ik nu al 4 maanden vrij intensief (2 keer fanatiek roeien, 1 keer fanatiek hardlopen) doe. Deels zit toegenomen gewicht dus in spieren (bredere armen bvb) en ook zeker in vet (slecht eten en drinken). Daarnaast ben ik van plan om binnenkort ook 2 keer per week krachttraining erbij te pakken.

Nu dus mijn vraag. Wat is mijn Kcalbehoefte onderhoud? Op bepaalde site kom ik uit op 3100Kcal maar dat was omdat ik daar invulde dat ik gemiddeld actief was. Naast sporten overigens doe ik geen ene donder aan beweging.

Zal ik dus iets hoger gaan zitten in kcal of juist lager?

Groetjes

p.s. als iemand andere site weet ofzo natuurlijk ook welkom!

p.p.s. weet site niet meer maar kwam van bodynet

lichaamsgewicht x 2 x 16 -400

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
      Hallo allemaal

Ik wil binnenkort een voedingsschema opstellen vanwege het feit dat ik vetter en vetter word en nu echt keer even klaar moet zijn. Nu zit ik met het volgende. Wat is mijn normale behoefte aan Kcal? Hier ga ik dan vervolgens, zoals door velen hier gezegd, 500 kcal onder zitten. Ik ben 19 jaar (bouw van iemand van 23, zo schatten ze me altijd in), 1.94 lang en 94 kilo.

Ik kan me nog herinneren van tijd terug dat mijn spiermassa 71 kilo is (weet niet zeker) en mijn vet% is 18% (dit weet ik wel zeker) volgens een apparaat waar ik op moest gaan staan. toen was ik echter ook nog 88 kilo en deed ik braaf aan krachttraining en cardio. Dit was half jaar terug. In de tussentijd heb ik niet meer gefitnesst maar ben wel begonnen met roeien wat ik nu al 4 maanden vrij intensief (2 keer fanatiek roeien, 1 keer fanatiek hardlopen) doe. Deels zit toegenomen gewicht dus in spieren (bredere armen bvb) en ook zeker in vet (slecht eten en drinken). Daarnaast ben ik van plan om binnenkort ook 2 keer per week krachttraining erbij te pakken.

Nu dus mijn vraag. Wat is mijn Kcalbehoefte onderhoud? Op bepaalde site kom ik uit op 3100Kcal maar dat was omdat ik daar invulde dat ik gemiddeld actief was. Naast sporten overigens doe ik geen ene donder aan beweging.

Zal ik dus iets hoger gaan zitten in kcal of juist lager?

Groetjes

p.s. als iemand andere site weet ofzo natuurlijk ook welkom!

p.p.s. weet site niet meer maar kwam van bodynet
      Ik geloof zelf niet zo in die berekeningen van site's. Er word niet eens op gelet hoe iemand zijn stofwisseling is. Zo kun je 2 dezelfde viguren naast elkaar zetten met even veel activiteit maar de een heeft zeg maar een ondehoud van 2500 cals en de ander een onderhoud van 3000 cals.
      Vandaar dat ik het zelf op gevoel doe want als ik volgens die berekeningen op onderhoud zo eten zo het voor mij een bulk zijn. En hier door ben ik vroeger al een keer de fout in gegaan.

Op gevoel doen is trouwens erg moeilijk maar het is mij iig al gelukt

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Originally posted by Falstyr View Post
        2384 voor mij maar ik val nu lanzaam af op 2715 cals

Comment

grappig. mijn gewicht keer 32 kom ik ook uit rond de 3000. Maar neem aan dat falstyr dit bedoelde voor echt gespierde mannen? dat ben ik namelijk absoluut niet zoals uit tekst ook wel blijkt denk ik.

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
            grappig. mijn gewicht keer 32 kom ik ook uit rond de 3000. Maar neem aan dat falstyr dit bedoelde voor echt gespierde mannen? dat ben ik namelijk absoluut niet zoals uit tekst ook wel blijkt denk ik.
            Niet zeuren en leer rekenen

94x2=a
            ax16=b
            b-400=2608kcal

Comment

x 2 x 16 is zelfde als x 32. maar die 400 had ik er niet afgehaald omdat ik dacht dat dat voor cutten was en dus 3000 kcal voor onderhoud. maar als ik het goed begrijp is dus in mijn geval 2600 onderhoud en 2100 kcal om te cutten?

Comment

Originally posted by LittleMofo View Post
                Ik geloof zelf niet zo in die berekeningen van site's. Er word niet eens op gelet hoe iemand zijn stofwisseling is. Zo kun je 2 dezelfde viguren naast elkaar zetten met even veel activiteit maar de een heeft zeg maar een ondehoud van 2500 cals en de ander een onderhoud van 3000 cals.
                Vandaar dat ik het zelf op gevoel doe want als ik volgens die berekeningen op onderhoud zo eten zo het voor mij een bulk zijn. En hier door ben ik vroeger al een keer de fout in gegaan.

Op gevoel doen is trouwens erg moeilijk maar het is mij iig al gelukt
                het is ook maar een richtlijn, vanuit daar moet je ervaring opgaan doen, en kijken wat het beste voor jou werkt.

Comment

Aangezien falstyr hier de ervaren man is vertrouw ik hem natuurlijk blindelings. Mijn onderhoud komt dan dus uit op 2600 kcal en dus als ik wil afvallen 2100 kcal inname per dag. Nu denk ik echter dat ik, ondanks minimale hoeveelheden vet en eiwitten volgens sticky, toch te laag uitkom in koolhydraten voor voldoende energie. Zijn jullie het hier mee eens of kan dit prima?

94x2,5=235gram eiwitten=940kcal
                  60 gram vetten=540kcal
                  2100-940-540= 620 kcal over = 155 gram koolhydraten

Comment

Licht er aan per persoon of het te laag is of niet.
                    Bij wij zelf weet ik dat als ik onder de 150 gram per dag uit kom dat
                    dat niet meer werkt voor mij. Vooral mentaal niet.

Qwa voeding moet je eingelijk bij jezelf zijn om te kijken of dingen werken of niet.
                    Net zoasl onderhoud uitrekenen leuk en aadig maar zelf zit ik er dan veel te ver onder en bij andere berekeningen veel te ver boven.

Je lichaam is de beste indicatie daar kan geen mens tegen op maar praatjes van hoe het wel moet of niet moet. Maar je moet het wel kunnen op zo'n manier.

Comment

ja dat vrees ik dus ook. wat moet ik dan doen? hoger totale kcal? of toch iets lager met eiwitten gaan zitten dan die 2.5 gram per kilo lichaamsgewicht?

Comment

Het is strikt persoonlijk maar de berekening gewicht x32 werkt bij mij goed.
                        Ligt ook geheel aan het soort werk en de inspanning van het sporten.
                        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                        Go heavy or go home!

Comment

hmm nu twijfel ik toch weer door jou... nog 1 keer en dan zullen jullie mij er niet meer over horen. ik weeg 94 kilo. is mijn kcal in cut dan 94x32-400=2600 of is mijn cut dan 94x32-400-500=2100.

Comment

Die berekening is ook maar een richtlijn. Maak gewoon een schema van 2500 of 3000 en kijk vanuit daar verder. Weeg en bereken vet iedere week en pas je schema aan. Je kan altijd makkelijk en snel verhogen/verlagen. Ieder lichaam is anders.

Edit: Spelfouten
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X