Verschillende dieten, draait om kcal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschillende dieten, draait om kcal

He,

Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel verschillende diëten bestaan, terwijl afvallen eigenlijk draait om de aantal kcal wat je binnenkrijgt?

Ik geloof namelijk dat veel diëten zich ook meer richten op het verlies van vocht, en dat als je dezelfde aantal kcal eet met andere voedingsproducten (bijv. keto vs high carb), dat je dan net zo snel zakt in BF.

Stel:

(Dieet 1) Persoon A: zijn onderhoud -500kcal: is 3500kcal op een sport- en werkdag. Zijn KEV verhoudingen zijn: Eiwit: 30%, Koolhydraat: 40%, Vet: 30%.

(Dieet 2) Persoon A (zelfde persoon, andere tijden): Zijn onderhoud -500kcal: ligt op 3500kcal op een dag waarop hij werkt en sport. Nu volgt hij een Keto-dieet. Hij eet even veel kcal als toen hij eerst een high carb, high protein dieet volgde (dieet 1).

Met welk dieet zak je nou sneller in vet? Dat gaat toch gelijk? Alleen bij een keto-dieet zul je veel minder vocht vasthouden, en bij dieet 1 niet?

Hoe denken jullie hier over?

Ik hoop dat je geen moeite hebt met Engels, want deze video is zeer interessant: YouTube - Fad Diets: What Really Works for Weight Loss
    De hele video is interessant, maar als je weinig tijd hebt moet je bij ongeveer 45:00 beginnen te kijken.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Filmpje niet gekeken, dus mocht ik zaken gaan herhalen, excuses. De reden dat er zoveel diëten zijn: 1) veel diëtisten hebben de facto weinig notie van hoe het lichaam werkt 2) mensen zijn altijd op zoek naar shortcuts, dus marketingtechnisch is een nieuw dieet altijd goed 3) elke mongool kan een dieet lanceren. De markt ligt volledig open. Neem nou bijvoorbeeld die mongolen op weegclub.nl, die moderator met haar eigen versie van Atkins, met carbs. Dan ben je toch een idioot.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

"We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Filmpje niet gekeken, dus mocht ik zaken gaan herhalen, excuses. De reden dat er zoveel diëten zijn: 1) veel diëtisten hebben de facto weinig notie van hoe het lichaam werkt 2) mensen zijn altijd op zoek naar shortcuts, dus marketingtechnisch is een nieuw dieet altijd goed 3) elke mongool kan een dieet lanceren. De markt ligt volledig open. Neem nou bijvoorbeeld die mongolen op weegclub.nl, die moderator met haar eigen versie van Atkins, met carbs. Dan ben je toch een idioot.
          Dat klopt, maar het ging mij meer om diëten die wij krachtsporters volgen zo af en toe.

Comment

Zelfde verhaal geldt.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by roelinho View Post
              hahahahahahahahahahaha val bijna uit me stoel
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

ok eerst even het volgende uit het boek: the ketogenic diet van lyle mcdonald. "There is a common misconception, that ketosis is
                indicative of protein breakdown when in fact the exact opposite is the case. The development of ketosis sets in motion a series of adaptations which minimize body protein losses during periods of caloric deprivation"

hij schrijft dus dat spierverlies kleiner is tijdens een keto dieet, vergeleken met een dieet met evenveel kcal met meer carbs.

ok voor de duidelijkheid, jouw persoon heeft 4000 kcal als onderhoudt. (wat erg veel is), en cut dus met 3500 kcal. Met zoon enorme behoefte zou ik persoonlijk zoon 800 kcal erafhalen maar dat terzijde.

op dieet 1: krijgt hij dan: 262g eiwit, 350g carbs, 117g vet.
                op dieet 2:krijgt de persoon wellicht 350g eiwit, 50g carbs, 211g vet.

eiwitinname ligt drastisch hoger. lijkt me logisch dat hij beter spierbehoud heeft. Vetverlies zal dus meer zijn, spierverlies minder.

Als ik het mis heb, dan hoor ik het wel
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Zelfde verhaal geldt.
                  Ja maar dat was dus niet mijn vraag:P

Wil je eens mijn eerste post goed doorlezen?

Comment

Ik denk inderdaad dat het vetverlies bij beide personen gelijk zal zijn, of statistisch volkomen insignificant. Zelfs als je grotere groepen pakt.

Vochtverlies zal wel groter zijn bij de keto-groep. Overigens, resultaten zijn persoonsgebonden in zoverre dat er vast mensen zijn die bij keto te weinig energie hebben om behoorlijk te trainen, en daarom hun resultaten verpesten.

sigpic

Comment

Yeah, ik persoonlijk functioneer het beste op een dieet met veel complexe koolhydraten. Geestelijk en lichamelijk. Is voor mij ook veel beter vol te houden, en ik kan gewoon normaal mijn leven leiden.

Comment

Maar waarom wordt een low-carb dieet vaak aangeraden om vooral je buik kwijt te raken? Ik snap het allemaal niet. Allemaal verschillende meningen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X