Stofwisseling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stofwisseling

Hallo BN!

Ik zit nu al een hele poos na te denken over mijn stofwisseling en heb dus een vraag.

Eerst even wat informatie:

Ik had vroeger natuurlijk een hele normale stofwisseling; elke dag snoepen, junkfood naar binnen smokkelen, koekjes eten, jullie kennen het wel ...

Als 14 jarige begon ik, zoals vele tieners, meer aandacht te geven aan mijn lichaam. Ik ging "fitnessen" ... gewoon wat rotzooien in de gym en thuis wat bicep curls doen en buikspieroefeningen.

Toen begon mijn moeder opeens een Weigh****************chers dieet ... ik had misschien een heel klein beetje vet op mijn onderbuik maar toch besloot ik om het dieet mee te volgen, met alle gevolgen vandien.

De zogezegde "ongezonde" levensstijl van vroeger werd vervangen door een "gezonde" levensstijl ...
    Ik heb dit dieet 3 maanden gevolgd, het was een dieet waarbij je je punten moest tellen, ik kwam meestal uit op zo'n 23 punten ... wat ongeveer gelijk stond aan 1400 kcal.Bovendien sportte ik 3x/week heel intensief, namelijk spinning (heel intensief interval fietsen gedurende 45 min). Toen begon het; ik vermagerde enorm snel, het gewicht vloog eraf, wat was ik blij! Jammer genoeg wist ik niet dat het niet mijn vet die verdween, maar gewoon pure spiermassa! Na 3 maanden ben ik enorm veel vermagerd, bijna 10kg!
    Ik zag mijn spieren verdwijnen en verloor mijn kracht. Ik had geen weerstand meer, had het voortdurend koud (heb zelfs winterhanden en wintervoeten opgelopen!) en was keer op keer erg moe ...

Nu ben ik bijna 16 jaar en heb ik het gevoel dat mijn stofwisseling enorm vertraagd is, wat me ook duidelijk lijkt.

Mijn vraag is nu: Hoe zouden jullie dit probleem oplossen, als het wel een probleem is?

Hartelijk bedankt, Miguel.

Ik heb al een heleboel gelezen over de stofwisseling of het metabolisme maar ben er nog niet echt wijzer uit geworden. Als dit topic op de verkeerde plaats staat, mijn excuses!
    Revalidation from the Nuss procedure ...

Even nog wat bijkomende informatie:

Momenteel denk ik dat ik op onderhoud eet, aangezien ik aan het revalideren ben van een ernstige operatie. Ik zou zo'n 1800-2000 kcal eten per dag volgens mij.

Comment

Spiermassa die je in 3 maanden verliest is er zo weer bij..
      Rare post je denkt dat je op onderhoud eet?
      Eet zo,n 1800-2000 volgens jou?
      Lijkt wel of je helemaal niet zeker bent van je zaak....

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
        Spiermassa die je in 3 maanden verliest is er zo weer bij..
        Rare post je denkt dat je op onderhoud eet?
        Eet zo,n 1800-2000 volgens jou?
        Lijkt wel of je helemaal niet zeker bent van je zaak....
        Inderdaad, op het moment kom ik niet bij of val ik niet af volgens mij.

Ik moet rekening houden dat ik zo goed als niets doe omdat ik geopereerd ben. Het enigste wat ik nu doe van beweging is op een schooldag van klaslokaal veranderen.

Ik ben er me van bewust dat sommige mensen een tragere stofwisseling hebben en sommige mensen dan ook weer niet dus misschien ligt het gewoon aan mijn genen? Overigens wel raar dat ik vroeger dan wel zoveel kon eten en drinken als ik wou ...

Comment

Oplossing voor jouw probleem: Bulken + 3x per week fullbody schema uit de stickys volgen.

door boven onderhoud te eten versnelt je stofwisseling. Je krijgt je verloren spiermassa terug, etc etc. Buiten je verhoogde stofwisseling via het meer eten wordt je kcal behoefte nog hoger door de spiermassa die je wint.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by E C T O View Post
            Inderdaad, op het moment kom ik niet bij of val ik niet af volgens mij.

Ik moet rekening houden dat ik zo goed als niets doe omdat ik geopereerd ben. Het enigste wat ik nu doe van beweging is op een schooldag van klaslokaal veranderen.

Ik ben er me van bewust dat sommige mensen een tragere stofwisseling hebben en sommige mensen dan ook weer niet dus misschien ligt het gewoon aan mijn genen? Overigens wel raar dat ik vroeger dan wel zoveel kon eten en drinken als ik wou ...
            Vroeger???
            15 jaar ben je toch?

Comment

Als je herstellende bent van een operatie dan heb je ook wel wat extra energie nodig lijkt me. Je metabolisme ligt gewoon met zijn neus op de grond. Je bent nog aan het groeien man ga eens fatsoenlijk eten. Die mensen die zo'n dieet verzinnen moeten ze aan het kruis nagelen.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Als ik jou was zou ik ook echt veeeel meer gaan eten. Herstellende, en je bent zo mager als wat, waar ben je bang voor dan, die 2 gram vet die erbij zal komen op je buik. Ik kan je geruststellen, die komt erbij! ga trainen als je dat al kan en gooi er maar gerust 1000kcal bovenop!!

Ik vind je schermafbeelding heel arelaxt, wat is dat kruis??
                Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Originally posted by peso View Post

Is een keltisch kruis.
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                    Vroeger???
                    15 jaar ben je toch?
                    Inderdaad, binnekort 16.
                    Met vroeger bedoel ik als 12 - 14 jarige, de tijd voor ik dat dieet gevolgd heb dus.
                    Originally posted by sch00m View Post
                    Als je herstellende bent van een operatie dan heb je ook wel wat extra energie nodig lijkt me. Je metabolisme ligt gewoon met zijn neus op de grond. Je bent nog aan het groeien man ga eens fatsoenlijk eten. Die mensen die zo'n dieet verzinnen moeten ze aan het kruis nagelen.
                    +1
                    Ik weet dat ik fatsoenlijk moet eten en hoop zelfs dat ik nog wat ga groeien in de lengte want sinds ik dat dieet 3 maanden gevolgd had, is mijn groei in lengte gestopt.
                    Originally posted by peso View Post
                    Als ik jou was zou ik ook echt veeeel meer gaan eten. Herstellende, en je bent zo mager als wat, waar ben je bang voor dan, die 2 gram vet die erbij zal komen op je buik. Ik kan je geruststellen, die komt erbij! ga trainen als je dat al kan en gooi er maar gerust 1000kcal bovenop!!

Alweer, de waarheid, ik weet wat ik moet doen als ik ga trainen.
                    Originally posted by Ashley View Post
                    Is een keltisch kruis.

Ok ... nog even voor de duidelijkheid:
                    Ik ben een beginneling in krachttraining en dat weet ik. Voor mijn operatie heb ik 7 maanden hard en intensief getraint, waarvan ik zo'n 5 maanden 3x/week FB deed en de resterende 2 maanden een Push/Pull/Benen-schema.
                    Ik at toen ook heel erg goed en gedisciplineerd, 6 à 7 maaltijden per dag met elk kwaliteitsvolle voedingsproducten en zo'n totaal van 3000-3200 kcal.

Ik heb begrepen hoe ik mijn stofwisseling kan opvoeren; hard trainen (meer kcal verbruik en meer spiermassa), véél eten (meer spiermassa) en voldoende slaap (meer spieropbouw).
                    Nu nog een lange tijd herstellen en hopen dat ik terug met het ijzer kan gaan sleuren!

Bedankt voor alle nuttige antwoorden!

Comment

Heb je nog een speciale reden voor je schermafbeelding? Keltisch kruis kan namelijk wel eens geassocieerd worden met extreem-rechts en nationalisme.

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
                        Heb je nog een speciale reden voor je schermafbeelding? Keltisch kruis kan namelijk wel eens geassocieerd worden met extreem-rechts en nationalisme.
                        Neen, ik heb er helemaal geen bedoelingen mee ... ik wist dit niet eens!

Ik zal het morgen meteen veranderen, mijn excuses!

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
                          Je kunt maar over een mogelijke associatie vallen...
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Ok, dan is het dus niet hoofdzakelijk nodig dat ik hem verander!

Nog even een andere vraag:

Aangezien ik nog zou moeten groeien (weet je nooit zeker), raden jullie mij dus aan om meer te eten? Momenteel train ik niet en ben ik lichaamelijk heel weinig actief (zoals reeds vermeld).

Wat als ik dan aankom, wat praktisch onmogelijk spiermassa zou kunnen zijn, zou dit extra lichaamsgewicht zich dan vertonen in vet zijn of naar mijn zogezegde "groei" gaan?

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

Ik vroeg me alleen af wat zijn reden was, mag toch wel of niet? Voor mij maakt het wel een verschil of hij dat kruis om nationalistische/ rechts-extremistische redenen gebruikt of omdat hij het gewoon een mooi plaatje vind of nog iets anders, , maar ts heeft al geantwoord.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X